Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 28 november 2009 08:06

"Jag är med i utlottningen om ett presentkort eller "julpaket" från BestKids hos Tant Ulrika"

Av Annica - 27 november 2009 18:30

HEAVEN'S VERY SPECIAL CHILD


A meeting was held quite far from Earth!
It's time again for another birth.
Said the Angels to the LORD above,
This Special Child will need much love.

His progress may be very slow,
Accomplishments he may not show.
And he'll require extra care
From the folks he meets down there.

He may not run or laugh or play,
His thoughts may seem quite far away,
In many ways he won't adapt,
And he'll be known as special.

So let's be careful where he's sent,
We want his life to be content.
Please LORD; find the parents who
Will do a special job for you.

They will not realize right away
The leading role they're asked to play,
But with this child sent from above
Comes stronger faith and richer love.

And soon they'll know the privilege given
In caring for their gift from Heaven.
Their precious charge, so meek and mild,


Is HEAVEN'S VERY SPECIAL CHILD.

Av Annica - 27 november 2009 13:19

I dag är som tur är min migrän borta!!! Kändes sååå skönt i morse när jag kände att idag kan jag ta itu adventsstöket. Härligt!


Jag har sålt 4 kort idag! Känns kul att det är nån som tycker om dom. (det där lät ju lite konstigt....) Ska göra lite flera flaskkort, för jag tror att dom går mest. Sen har jag gjort en "gå-bort-godispåse". Jättefin! Jag har inte hunnit tagit nåt foto på den, men det kommer.


Sanna har varit på prommis med Niklas idag. Han har haft lite feber, men att sitta i vagnen ute går ju bra. Han tycker alltid det är kul när han får följa med storasyster. Så nu har jag "blivit av" med mina julgardiner.... hon ville låna till sin lägenhet. Så då får jag tänka om, för hon snodde dom jag skulle ha i matrummet. Men, men,,,jag har fler. ;)


Tillbaks till stöket...

Av Annica - 26 november 2009 21:12

Börjar nu att kännas liiite bättre i skallen. Den är kvar (migränen alltså...Skrikandes) men den är lite utanför huvet nu känns det som. Och den vill bara in igen om den skulle få chansen. Jag hoppas verkligen att den är borta i morgon bitti när jag vaknar....det är så jobbigt att försöka dra sej ur sängen med bultande tinningar.


Nu har jag lagt ut mina kort äntligen. Jag undrar varför jag inte lägger in dom när dom är färdiga istället för att samla på hög. Jag har inte lagt ut riktigt alla, men en del finns där i alla fall.

Det är ju så roligt att sitta och pilla på med dessa kort....


Dags för några glas vatten igen. Försöker dricka mycket vatten när skallen är i uppror. Får för mej att det hjälper. Flört

Av Annica - 26 november 2009 15:49

Jag kände det redan i går på dan.... Jag var på väg att skicka ett sms till Sanna när plötsligt synen blev konstig...kändes som om det var dimma framför ögonen. Jag fick i alla fall iväg sms:t, sen började jag få lite yrsel också. Började förstå vad som var på gång... Sen blev det bara värre! Jag såg "blinkande sicksack" i högra ögonvrån. Det var jätteirreterande, blundade och trodde att det skulle försvinna. Men nej då, det fanns kvar. En halvtimme senare bankade det i skallen så jaf trodde jag skulle svimma. Och det är likadant idag. Jag kommer på mej själv att gå och kisa med ögonen.

Varför ska man måste få dessa anfall av migrän? Nu är det ett tag sen, men jag vill inte ha det alls!!! Suck! Hoppas det inte håller i sej så länge denna gång.

Har man ont i ett ben eller i armen så kan man ju faktiskt funka ändå, men med migrän tål du ju ingenting. Allt blir sååå jobbigt. Minsta lilla slammer är fruktansvärda ljud...


Näe, nu är det dags för lite mat till pojkarna. Det är bara dom och jag hemma. Simon är hos Katija och Roger i Sundsvall.

Det får bli korv och bröd idag. Det blir nog bra och det sköter sej självt och det går fort

Av Annica - 24 november 2009 21:41

4 veckor kvar till julafton! Himmel, va tiden rusar fram. Och fortare går det ju närmare julen man kommer. Så nu är det väl dags att börja på riktigt. Grannen va så duktig ikväll som bakade lussekatter. Jag älskar lussekatter så det ska det bli här också!

Måste nog upp på vinden i morgon och kolla vad man har i adventsväg. Tycker man slänger nåt varje år för att det inte funkar..... Tror det börjar sina lite i jullådan.... Och man vill ju ha lite nytt också. Några nya tomtar till vårt "Tomteland" blir det säkert.

Måste ju sy gardinerna också!!!! Dom hade jag glömt.... 


Jag ÄLSKAR juuuulen!!!


Av Annica - 24 november 2009 17:29

Är det inte det ena, då är det det andra.....

Var ner i källarn nu och skulle gå igenom lite vinterkläder till barnen. Några av jackorna var lite fuktiga, en jacka som jag tog fram, den var riktigt blöt!!! Bläddrade bland galgarna och de flesta var torra, men sen dyker det upp blöta jackor igen. Och varför skulle det just va en skinnjacka och en mockajacka som var värst drabbad?? Att jag blev galen är lindrigt sagt.  Sen min vita jeansjacka som hängt bredvid den bruna mockajackan var blöt. Och ni kan ju bara gissa vilken färg den va. Inte var den vit längre. Det kan jag lova!!!

Man kan ju fråga sej: Är det detta jäkla regnväder som orsakat detta eller...? Fast varför skulle då bara vissa jackor vara blöta? Kondens? Läcka? hittade INGENTING! Det var bara jackorna och lite på golvet. Jag tog i taket, på alla rör jag kom åt. TORRT! Fattar nada.....  

Av Annica - 23 november 2009 22:28

Oj, oj, oj......har nästan nyss fått ungarna i säng. Dom brukar absolut inte vara vaken så här länge på vardagarna, och knappt på helgerna.

Vi har haft ljusparty i kväll (därav den sena kvällen) Jättetrevligt. Gillar såna partyn. Jag köpte två nya dofter som jag inte haft förut. Fast jag kan tycka att hon hade lite väl lite att visa. Och inte berättade hon heller om  ljusen, nyheter osv... Men hon fick sålt en del i alla fall.


Niklas har fortfarande varit hängig i dag. Han är inte sjuk, och inte riktigt sej själv heller. Kan det va nåt efter vaccineringen tro? Fast Alexander är precis som vanligt. Man reagerar ju olika förstås.

Får se hur en annan reagerar på det, funderar om man ska gå  i morgon och se om det finns nåt vaccin kvar.

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards