Alla inlägg under oktober 2009

Av Annica - 29 oktober 2009 23:21

Klockan 18 i kväll fick vi för oss att börja möblera om. Och det blev inte bara i ett rum, utan flera.... Typiskt mej.... Men det är så roligt att förändra lite. Och det känns ju genast som nytt när man fått möblerat om fastän det är samma möbler. Knäppt men billig och bra förändring. Och vi blev alla nöjda!


Annars har min dag bara varit.....pga min tand. Men jag fick tag på bra värktabletter av en kompis så nu funkar det. Tanden känns ju men jag kan stå upptätt utan att känna mej yr. Idag när ungdomarna vaknat och kommit ner till mej stod jag och diskade samtidigt som tårarna kom...hade såååå ont! Och dom funderade på vad som hänt naturligtvis... Men efter förklaring så fick jag några mysiga kramar. :D


Nej, har lite smått att göra innan jag går i säng. Sånt där småfix efter ommöbleringen. (fast egentligen ser hela huset ut)

Av Annica - 29 oktober 2009 13:34

Åhhh!!!!!!!!!!!! Vilka djävulska tandvärk jag har!!!!!!!  Och nu har jag upptäckt vilken tand det är. Det är den tand som blev lagat för ca 6 månader, som kostade 1300 spänn. Onödiga pengar. Och jag som är så fruktansvärt rädd för tandläkarn.... Tycker jag var tuff som ringde förra gången, och blev lättad när tanden blev lagad, för då behövde jag ju inte dit fler gånger (på ett tag) Och nuuuu...........Skiiiit också!! Ja...jag måste ju ringa...efter helgen....

Av Annica - 28 oktober 2009 17:53

  


  


  


Av Annica - 28 oktober 2009 17:22

I morse när jag vaknade och tittade ut så bara STRÅLADE  det höst! Vilka färger!

  

Det här är tagit från baksidan från vårt hus mot nya bron. När man tittade åt andra hållet, mot gamal bron såg det ut som ett helt annat väder...

  

Men det är häftigt med dimma (om man inte är ute efter vägarna...)


På eftermiddan idag så gjorde vi i ordning en matsäck och gick bort till lekplatsen, Billstaparken, som vi säger.

Fick lite ved av grannen så vi kunde göra en brasa och grilla korv. Det tog sin lilla tid och få till en brasa, men brasa det blev det! Kvinnor kan också!!

  

Och alla ville grilla på en endaste gång. Är det inte typiskt barna? ;)


Medan dom väntade på glöden så spekade dom lite boll så dom höll värmen.

    

Här är det Emil som tänker göra mååååål på Alexander.


  

Visst ser det väl mysigt ut?



    

Måste ju snurra korvarna så dom inte blir brända. Osmarta va vi som inte tog med oss nån tång att vända korvarna med. Så mina fingrar är lite svedda nu.....men det får jag ta...


  

Alma och Niklas gungade i väntan på korvar.


    

Smaskigt!! Det är ju så gott att äta ute.


    


Röken i ögat....nej det är inte såååå skönt.....


  

Färdigätet och dags att gå hem....




Av Annica - 27 oktober 2009 23:26

Oj, nu var det längesen jag skrev nåt....  Ibland är det precis som om huvet e tomt bara....


Sitter med en inte allför välkommen tandvärk. Eller om det är tandvärk....det känns så konstigt. Det blir bättre och sämre om vartannat. När jag tuggar blir det värre. Fast inte i nån speciell tand...jag vet inte riktigt vart det gör ont...

Jag har sovit dåligt på nätterna ett tag så det kan ju faktiskt va så att jag biter ihop tänderna den stund jag sover. Det kan göra nog så ont! (Fast jag vet ju att jag borde gå till tandis...)


Har fått tid för Niklas i morgon för vaccination, klockan 8.30 Men jag måste ju vara där åtminstone 45 minuter innan för att Niklas måste ha lugnande. Jag vet inte hur dom tänkt....dom öppnar väl inte förrän 8 har jag för mej. Hm...vi får välan se hur det går i morgon.


Näe, nu ska jag gå ner och ta några alvedon för tanden (eller tänderna)


Av Annica - 22 oktober 2009 20:51

          

Av Annica - 21 oktober 2009 21:23

Snälla Nettan kom och hämtade oss i morse och skjutsade oss till skolan. Sen åkte vi hem till henne och fikade frukost. Mysigt! Det var sååå längesen jag var där och hälsade på. I och för sej hinner man inte heller, för hon hinner alltid före! Eller hur Nettis? Flört


Jag har fortsatt med att sortera skor och vantar idag. Och kepsarna!! Och huuuuur många måste man ha egentligen?? Dessa reklamkepsar som bara ligger och tar en massa plats, som man tror ska komma till användning när man är ute och jobbar.... Pyttsan! Så blir det ju inte. Och kepsberget bara växer och växer.... Nej, nu ska dom bort! Jag kan spara en eller två....fler behöver man ju inte. Om man nu ens behöver det. Men gör jag mej av med alla så kommer det förmodligen en dag när man verkligen behöver en, och då blir man förbannad för att man slängt ALLA kepsar.


Näe, undrar om jag ska förbereda mej för kvällningen...? Sov så himla dåligt i natt. (va ovanligt då...) Jag känner att jag behöver sova om mej, för idag har varit en pina. Har varit såååå himla trött. Skitjobbigt tycker jag, att gå omkring och gäspa hela tiden och allt går i slomotion ( stavas det så? )   Roger är hemma inatt så jag kanske kan få sova en halvtimme längre i morgon bitti.

Av Annica - 20 oktober 2009 21:07

Äntligen har barnen kommit i säng!! Fattar inte varför det tog sån tid i kväll? I och för sej "glömde" Alexander att göra läxan medan jag dammsugade. Fastnade framför TV:n istället.... Grrr!!!!!!! Varför måste man säga till om allt miiiinst 2 gånger, fastän dom vet vad som ska göras? Precis som med mjölkpaketen.... tjat.... Så tråkigt det är!!


Niklas har fått gå på förskolan idag. Så nu hoppas jag att han får vara frisk. Jag tycker att han ser så blå ut under ögonen fortfarande. Hostan har han ännu, men den brukar han få dras med ett par veckor ibland. Det är mest när han springer och busar som hostan kommer. Så när den har gått bort, då brukar en ny sjukperiod göra sej påmind...

Går bara runt som ett ekorrhjul.


Varför säger man ekorrhjul förresten?? När det brukar vara hamstrar som springer i ett sånt... mysko...



Nu ska jag fortsätta med hallen. Blääääää! Tar bort alla gympa dojor, sandaler och sommar jackor. Ja....har liksom inte gjort det ännu. Men nu är det dags tycker jag. Skönt när det är gjort, men sååå bökigt att göra.

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards