Alla inlägg under december 2009

Av Annica - 30 december 2009 14:54

Julhelgen har varit ganska bra trots allt. Och det ljusnar för var dag som går. Vissa dar kommer väl tankarna men i övrigt är det faktiskt bra.


Hoppas alla haft en härlig jul. Och tack för julhälsningarna. Själv har jag inte lyckats fått i väg ett enda julkort eller julhälsning. Jag har inte varit här på evigheter känns det som...


I morgon är det nyårsafton, så jag önskar ALLA ett riktigt


Gott Nytt År!!

 

 

Av Annica - 19 december 2009 14:25

Jag har tyckt det luktat bajs länge nu.... I vårt sovrum!!  Det går ju knappt att sova där. Jag har letat överallt: bland tofflor, kuddarna, mellan madrasserna...men inget. Som tur är måste jag väl säga!

Ibland när Mindi är ensam så brukar hon protestera med att lägga en liten korv i hallen på övervåningen. Min tanke var väl om hon bytt "bajsplats".Ligger det hundbajs nånstans i sovrummet som jag inte hittar??


Nu i eftermiddag luktade det mer än nånsin tidigare. Gick en runda till. Kollade bakom dörren...och det stank mera där, men inget bajs fanns. Min garderobsdörr stod på glänt och där stank det ännu mer!!!  Va f**, har hon skitit i garderoben?

Men det hade inte min snälla hund gjort, utan lukten kom från ventilen i murstocken som ju leder ända ner till källaren. I min garderob??!! Bara rös av tanken...  Kvickt igen med ventilen, så nu får vi se om lukten försvinner.


Vi har problem med att det stinker i källarn men inte kunde jag tro att det skulle dras sej uppåt!

Av Annica - 19 december 2009 12:17

Varför går det inte att lägga in från You Yube??????

Av Annica - 19 december 2009 11:37

Vaknade i morse, 5.45, med en befriande lätt känsla. Det går åt rätt håll!


Tack mina vänner som stöttat mej med värmande tankar, kramar och uppmuntrande ord. "I nöden prövas vännen", och man vet vilka som är riktiga vänner. Jag behöver inte namnge er, för ni vet själva vilka som kan ta till sej! You´re my angels... 


Jag uppskattar att ni bryr er om mej, och undrat direkt till mej hur jag mår och vad som hänt.  (även om jag inte kunnat prata om det) 

I stället för att fråga nån annan hur jag mår... för det kan ju ingen annan svara på... 


Med en del människor är precis som om dom tassar runt het gröt.... Våga bry er!

Av Annica - 18 december 2009 14:31

Niklas har inte ätit nånting nästan på hela veckan. Kanske måste jag köpa nån ersättning till honom på apoteket. Dom har nån näring där har jag för mej....

Han blir ju så grinig när han inte får i sej nåt. Vad jag än gör så är INGET bra. Kanske det är tanden som är orsaken? Han har ju fått en ny tand fastän han inte tappat mjölktanden än. Det trycker säkert och gör ont...


I dag har det varit en "så där" dag. Men det vet jag ju att det blir berg o dalbana. Men det känns i alla fall.....


Näe, ska skicka iväg Alexander på ett kalas nu. (många kalas den här tiden)

Av Annica - 16 december 2009 19:31

....har gått ganska bra idag. Det som var tuffast var nog mitt skrivbord med allt pyssel huller om buller. Och så gnäller man på ungarna.... Men nu är det gjort!


Har tagit itu med Niklas rum också idag. Lagt in en stor matta med mycket färger som han gillar. Möblerat om lite. blev faktiskt bättre än innan. Tur det då...  Han tyckte själv att det blev fint.


Det är nu tredje dygnet som Niklas har feber. Jag har inte lyckas tagit tempen, för han blir så arg, men jag känner ju att han är väldigt, väldigt varm. Han både äter och dricker jättedåligt. I dag har han varit lite tagen tycker jag. väldigt slö och vill bara ligga.

Jag föreslog honom ett bad vid 18-tiden, men nej det ville han inte. Annars tycker han det är jätteroligt att bada. Han tecknade att han ville gå och sova istället. Så det blev ett blöjbyte och i med Ipren och sen la han sej i sin säng.

Jag la mej bredvid honom och strök han över håret, men då fick jag en knuff och så pekade han att jag skulle gå ut därifrån. :)

Har varit och tittat till honom ett par gånger, och sover lugnt...

Stackars liten...



Av Annica - 16 december 2009 05:09

Har nyss druckit mitt morgonkaffe. Blickade upp mot gatlyktans sken där stora snöflingor dansade runt... Äntligen...kanske att vi får en vit jul ändå. Kanske att den där riktiga julkänslan infinner sej ändå...

En sån jul där man vaknar tidigt på julaftons morgon  med stora flingor dalandes ned till till marken i det blåa morgonskenet från himlen...

Kanske det blir en bra jul trots allt...?



Somnade i soffan i går kväll. Tror jag somnade runt 19 tillsammans med Niklas, vaknade, fixa kvällsfika, pratade med min man, somnade igen...och vaknade 4.30

Det känns ju att jag har behövt den här sömnen.

Så nu ska jag dra igång med övervåningen hade jag tänkt. Badrummet är klart, och dom två hallarna men barnens rum behöver en rejäl omgång också. För att inte tala om "mitt" rum. Det kombinerade rummet kontor/klädvård/pysselrum.



Har inte pysslat heller på länge, inspirationen har liksom inte funnits där, så kanske att den dyker upp litegrann om jag städar upp på mitt bord så det ser åtminstone lite trevligare ut...

Just nu ligger ALLT i en enda röra: stämplar, papper, pennor, saxar...

Av Annica - 15 december 2009 11:13

Somnade halv 9 i går kväll och sov till 5 i morse. Är det sant?? tänkte jag. (nån har lyssnat på mina böner) Låg till halv 6 innan jag klev upp och satte på morgonpannan. Sen en tur till tvättstugan, läste tidningen drack mitt kaffe....  Och ingen klump infann sej!!!!

Åh!!! Härliga morgon! Första dagen med en relativt lugn kropp och skalle utan spöken. Även om det skulle bara vara för idag så känns det såååå skönt. Längesen jag kände mej så "lätt".


Har kommit igång och städat, tvättat mattor och fixar lite här hemma. Låt känslan stanna kvar!


Niklas är hemma i dag också från förskolan. Han har inte lika hög feber nu som dom andra dagarna, men en dag extra får han nog hoppa över förskolan.

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards