Alla inlägg under april 2010

Av Annica - 26 april 2010 21:14

 

 

Nya kort inlagda hos mamis-kort

Av Annica - 21 april 2010 10:04

Första dagen med GI.... Hoppas det ger resultat och att man kan hålla det så att man inte fuskar. är man kommit igång tror jag inte att det gör nåt om man ibland skulle fuska, men så här från början så måste jag försöka hålla mej till bara GI. Jag har ju provat det förut och då gick jag ner ca 1-1½ kilo i veckan de första veckorna, sen brukar det ju gå lite långsammare.


Häromdan när jag och Nettan skulle på LIDL och handla fick båda killarna följa med. Oj oj oj, vilken pärs!! Jag tog en varuvagn och Niklas ville ha en egen liten korg att dra. Ja, tänkte jag, det kunde han väl få. Men det fick jag bittert ångra. Snacka om att va snabb och "handla". Alltså Niklas....  Innan jag ens hade kommit två meter in i affären var han redan långt, långt framför mej. Han stoppade i ALLT!!! Både Nettan, jag och Alexander hade fullt sjå att försöka få fatt i honom där inne. Rätt som det var försvann han.... Hm, och vart kunde han va? Jo, han hade upptäckt snöret man drar i för att komma in på lagret. Det var ju roligt! Tyckte han ja.... In på lagret det bar med sin lilla korg som nu var fullproppad med varor som han tyckte vi skulle köpa. Och jag efter... han blev arg och skrek i högan sky. Phu! Svetten började tränga fram.

Efter nästan 50 minuter därinne så lyckades vi bli färdiga. Vi blev sist kvar därinne, så vi kom ut efter stängningsdags.

I går, när jag hämtade dom från skolan, skulle jag in och köpa bröd och skinka och några andra smågrejer. Åh nej!! Samma visa då också. Vi hann inte långt in förrän en rödbetsburk åkte i golvet och sprack...  Men då tog jag korgen i ena handen och honom i den andra, inga kompromisser. Tror ni han blev arg? Ha ha ha, nååågot! Så jag tror att nästa gång handlar jag nog ensam.

Samtidigt behöver han ju den där träningen också...mmm...svårt...


Lilla Chiara har blivit så duktig nu på att INTE  göra inne. Hon har lärt sej säga till, och jag har lärt mej att läsa av henne. Jag har henne lös ute på gården också tillsammmans med Mindi. Och hon lyder så fint. Nja, kanske inte alla gånger, men 8 av 10 i alla fall! Det är bra!


I går förmiddag var jag upp på habben till psykologen där och pratade lite om lilleman som ska börja skolan till hösten. Fick med mej en hel lunta med papper som ska fyllas i tills på fredag när vi ska upp igen. Då ska han göra några övningar och så. Spännande! Jag ska få sitta i obs-rummet och bara titta. Det ska bli intressant att se hur han jobbar med andra. Lilla gubben som blivit så stor!

Av Annica - 19 april 2010 15:08

I dag vart det tandläkarbesök. Ja, inte för mej naturligtvis, utan för sonen som jag följde med. Jag är ju så jäkla rädd tandläkarn så det finns inte. Skulle ju behöva gå själv också, för nu har en av mina tänder gått av så jag har bara en fjärdedel kvar av den... Huuuga...bara tanken...jag hör ljudet av den förskräckliga borren!!!

Däremot sonen är suuuperduktig hos tandis!! Jag är mäkta imponerad. Han bara gapar och svarar lugnt "OK" på det tandläkarn säger. Modigt!!


Trodde jag skulle blåsa av vägen idag när jag stod och väntade på bussen när vi skulle hem. Snacka om orkan (som Alex sa) Nu har man ju nästan fått sej lite peeling i fejjan efter allt grus som blåst dit...


Blev bjuden på lunch hos goa grannen när jag kom hem. Niklas var hos henne medan jag var i väg. Efter det blev det en tuppis när vi kom hem. Lyckades få lilleman att sova, annars tycker han själv att han är för stor för att sova middag. Men gör han inte det då har jag en kille som somnar i soffan klockan tre på eftermiddan. Det är mindre roligt. För då är han sååå pigg hela kvällen lång sen!  

Av Annica - 18 april 2010 08:34

Har ni hört det senaste? Jag är tydligen en parasit! Och Sollefteås enda dessutom,  inte dåligt!

Jag vet inte om jag kan hålla med om det. Ni som känner mej: Är jag en parasit? Och vad är egentligen en parasit? Det kan ju diskuteras...


Det finns ju dom som utnyttjar och förstör för andra. Det vet man ju.... Det har jag ju erfarenhet av.... Som roffar åt sej det dom inte alls har rätt till, men som skiter i det. Vad kallas det för då? Amöba?


Då är jag hellre en parasit.   =) ha ha ha


Have a nica day!


Av Annica - 16 april 2010 14:40

Vilken jädra storm!!!!  Det är ju knappt man kan gå ut ju. Men "småtjejerna" måste ju ut och göra i från sej så det är ju bara att traska i väg.


Hade "finfrämmat" i går.... Min äldsta son tittade in en snabbis. Han hade varit på arbetsförmedlingen och skrivit nå papper.

Sen hämtade han en väska från källaren och packade mer kläder att ta med sej. Så nu har vi snart bara två barn hemma...  Och dom börjar ju också bli stora. Det märker man på Alexander. Han blir 10 i år. Man märker att hans humör förändras. Från att ha varit superglad så kan humöret ändras på två sekunder och han blir jätteledsen - för ingenting...  Det är inte lätt när saker och ting händer i kroppen som dom inte förstår. Dom är ju ändå barn fortfarande och länge till. 

Och lilla Niklas som ska börja skolan till hösten... Vi var dit i onsdags och kikade på grundsär. Jättefint! Där kommer han och trivas. Så nu ska vi bara fundera ut om han ska börja förskoleklass eller år 1. Han blir ju 7 år så egentligen ska han börja i år 1. Han har en kompis som är ett år yngre som också ska börja där, och hon ska börja i förskoleklass. Så jag har väl fundering om dom ska få följas åt.

Eftersom alla barn är skolbarn till hösten blir det nog att jag börjar jobba igen. Ekonomin kräver ju det också... Vet inte vart ännu, det återstår att se... 

Hade ett tag tankar på att läsa till USKA, men som läget har varit dom sista månaderna så har det fallit bort. Har inte haft ork att ta tag i det. Men kanske nästa år då. 

Av Annica - 14 april 2010 18:25

Ja, idag var det ju lättsamt med maten, slapp tänka ut nånting alls. Alexander ville ha pannkaka, så då fick det bli så. Niklas bara älskade pannkaka förut men nu tycker han att det är så där... Han äter hellre fisk. Och det gör jag med om jag fick välja.

Ungarna älskar pannkakan när jag gör den med havremjöl:


2½-3 dl havregryn som jag mal i en liten mixer till mjöl

2 dl vetemjöl

ca 8 dl mjölk

4 ägg

salt


Och det är fatkiskt mycket godare när man gör mad havregryn. Man kan kju ha hela också, men då måste man nog låta det stå och svälla en stund.


Samma blåsiga väder idag. Men torrt blir det !!!  Det har ju torkat otroligt fort med tanke på hur mycket snö vi hade. Jag trodde vi skulle ha snön kvar till sista april. Men snart så är den borta. Skööönt!!! Tycker barnen också...


Är det nån som äger en bakmaskin? Använder ni den? Eller var det bara från början när ni skaffade den? Är den svår att rengöra? Blir det gott?


Jag har nämligen funderat på att skaffa en bakmaskin. Vissa säger " Gör inte det, du kommer aldrig att använda den" Och andra tycker den är helt suverän! Jaha....vem ska man tro? Så är det nån som har erfarenhet av en bakmaskin så hojta till får jag höra vad du tycker.

Av Annica - 13 april 2010 19:56

Fler besökare till din blogg?


Klicka här


GRATIS!

Av Annica - 13 april 2010 10:11

Snacka om blåsvaäder!!  Bra i och för sej, då det torkar upp fortare.  Baaara det kunde bli försommar!! Då mår jag som bäst. Våren är en årstid som jag hatar, en riktigt ful årstid. Andra ser små krokus som blommar. Jag ser den blöta marken den kommer upp ur. Då förstår ni kanske....?


I fredags var vi ju på 80-talsfest. Men så många 80-talare såg vi ju inte... Varför kan inte folk hänga på och "klä ut" sej lite? Näe, det är säkert roligare att titta på dom andra.  Sååå mycket utklädda var inte vi heller, men lite av det ljuva 80:s hade vi ju faktiskt.


Rockringen hör väl till 80? Det var ju några som provade, jag har aldrig nånsin kunnat rocka med ring. :(

Och ni ser ju att några gick det riktigt bra för, och andra inte...

        


Vi hade i alla fall suuuperroligt-som vanligt alltså! ;P


Lite fler bilder kan jag bjuda på:

  

Nettan färdigsminkad för kvällen.


  

Och Johan också....


      

Nettan dansade som vanligt. Sofie i häftig perik. Och så jag....


Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards