Alla inlägg under oktober 2011

Av Annica - 27 oktober 2011 11:27



Har tänt ljus för min mamma och moster.....


Min mamma tyckte om den här....


Av Annica - 27 oktober 2011 11:14

Tankarna går just nu till mina vänner som snart ska ta ett sista farväl avsin bror/vän/pojkvän..... Och som bara en tid sedan miste sin mamma/mormor också.....

Det är så tragiskt när unga människor går bort för tidigt.


******************************


Mina tankar går tillbaka till september-oktober 2003. När min moster, som var även min bästa vän och "syster", gick bort endast 38 år ung. Efter hennes begravning åker jag och min syster direkt upp och tittar på vår mamma som hade gått bort samma morgon, 54 år...


Men man är tydligen starkare än vad man tror...


******************************


Ni vet att jag jag tänker på er i dag!


Styrkekramar till er!


Jag förstår vad ni går igenom!

Av Annica - 26 oktober 2011 21:18

Har precis kommit in från en kvällspromenad med Mindi. Det var ändå ganska bra väder tycker jag. Småduggade lite men det smälter man ju inte av.

Vi gick en längre sväng i kväll och gjorde en avstickare till min farbror/bror med sambo.

Fikade kaffe och surrade en hel del innan vi gick hem igen! Har inte träffat dom sen i somras....

Jag ska försöka hälsa på lite oftare...vi bor ju faktiskt så nära som ca 13 minuter.


Kanske för nära...?

Av Annica - 26 oktober 2011 17:30

har varit med Alex till sjukhuset idag. Som ev vanligt tog vi en gofika efteråt. Träffade lite bekanta i kaffeterian. Det gör man alltid.

 
Av Annica - 26 oktober 2011 11:54

Har sovit som en gud inatt. Minst 9 timmar!!! Och det känns i kroppen idag.


Nu blire lite att göra sej i ordning för att följa sonen till sjukhuset.


Be riiiight back


Hasta la Vista baby

Av Annica - 25 oktober 2011 17:40

Äntligen börjar huvudvärken gå över som kom helt plötsligt tidigare idag....


Det finns fasen inget värre än huvudvärk...

Av Annica - 25 oktober 2011 12:05

Kall och klar dag. Frosten ligger kvar på grenar och löv. Att man inte hade kameran med sej då.....



 

Alexander glömde sina skridskor idag hemma idag. Vi bestämde träff vid en korsning där han skulle få sina skridskor.

På vägen dit passerar jag en lågstadieskola där barnen lekte ute och hade roligt. Utan jackor och utan vantar. Bara nån tunnare jacka som fladdrade öppet....

Dom är mellan 7 och 9 år. Hjälper inte lärarna till och kollar att dom har på sej sina kläder? Eller har dom inga på sej när dom går hemifrån på morgonen? Har lite svårt att tro det....

På andra sidan skolan finns då dagiset. Där är barnen istället så påpälsade att dom nästan stapplar fram. Dom leker glatt och springer omkring och jagar varann.

Om nån ramlar...ja då faller den handlöst raklång till backen på grund av alla kläder. Dom liknar små mumier där dom rasar på skolgården.


Snart är jag då framme vid sonens och mitt mötesställe. Långt där borta nånstans hör jag min son pratar och skrattar med en kompis. Ser två killar komma gående men inte min son. Men jag hör honom fortfarande.....  Helt plötslogt upptäcker jag att han är en av dom två killarna som kommer emot mej. Ingen av dom har några vantar, båda har tunnare "innejackor" som fladdrar öppet även på dom. Grrrrr...... Men jag tänker: börja inte med att tillrättavisa honom, och framför allt...krama honom INTE!! För det vill man ju hehehe Sen dyker det upp en tredje kille.

Samma klädstil även där! (han hade iof en lite tjockare jacka)   Alexander får sin påse med hjälm och griller och börjar gå. Så jag ber honom snällt och lågmält att stänga sin jacka....och det gör han. Han tackar för att jag kom med hans påse och så skildes vi åt. 


På hemväg går jag förbi samma skola igen, samma "halvnakna" barn som stojar och de små mumieliknande dagisbarnen.


DÅÅÅÅÅ....slår det mej!!! Lite skamsen över hur jag tänkt om hur barnen klär sej tittar jag på min egen klädsel. Ett par tunnare byxor, en inte överdrivet tjock munkjacka, inga vantar, barfota i mina foppatofflor.....


"Som de gamla sjunga kvittra de unga!"


Men jag måste ändå säga det: Alla barnen bar mössa!! Det är bra!













             

Det hade i alla fall inte jag.......


Av Annica - 24 oktober 2011 13:01

Jag tycker inte om att få kedjebrev som innehåller hemskheter!! Detta hittade jag i min inkorg på facebook idag:


"Om du älskar din mamma skicka då detta till 20 stycken andra i deras logg.

En flicka ignorerade detta och hennes mamma dog 365 dagar senare. Jag kan inte ignorera detta eftersom jag älskar min mamma."


Vad är det för skit som folk skickar??? Jag är inte skrockfull eller nåt sånt men det är ändå otäcka meddelanden....tycker jag. Är det menat som en "kul grej" så är dom ju ute och cyklar alldeles måste jag ju säga!!!  För det är det sista det är! 


Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Skapa flashcards