Alla inlägg under december 2010

Av Annica - 30 december 2010 17:28

Jaha...då har en av kidsen åkt...den andre åker väl om en kvart eller så. Ska ge mej på att städa sen tror jag. Vika tvätt, kolla om det finns nån ny tid i tvättstugan...sen tror jag att jag går och lägger mej.


Vill sova över den här nyårshelgen känns det som...


Av Annica - 30 december 2010 14:30

Va fan gör man med 37:- på kontot en nyår?? hahaha Sparar dom eller...? Ja, nån brakmiddag kan de ju inte bli tal om, men lite fil o flinger kanske? Det är ju sånt jag har hemma redan, så....


Pojkarna åker till Roger i dag och ska vara över nyår. Deras syskon från Ö-vik med respektive kommer också så det blir nog kul för dom.

Jag har ingen aaaaning om vad jag ska göra.... Nytt år blir det ju i alla fall trots allt.

Av Annica - 28 december 2010 20:16

Jag och pojkarna tog en rejäääl sovmorgon idag... Passar så bra när det ändå är jullov!! ;)


Haft tvättstugan från kl 14 idag. Nu, som förra gången, hängde det kläder kvar i torkrummet. Och för att få plats med sina egna så måste man ju plocka ner det man inte rår om själv. Sååå roligt är det ju inte med tvätten så att man vill ta andras också precis... Man blir jäkligt sur när det upprepas...en gång är väl ganska ok (man kan ju faktiskt glämma...) men inte gång på gång...

Det är ju inte speciellt fräsht med andras tvätt även om det är tvättat....huuuga!!

Men nu får den skylla sej själv, för den kommer inte åt klkäderna förrän i morron bitti (eller senare ikväll kanske) för jag tänker då låta mitt hänga tills det torkar!!

Av Annica - 26 december 2010 21:53

Tänka efter före,


det ska man nog komma ihåg.....


Misstag man gör får man bära med sej,


och komma ihåg dom


så dom inte upprepas...


Ibland är det ju så att


av två dåliga val måste man


kanske välja det minst dåliga...

Av Annica - 26 december 2010 21:28

Äntligen är julhelgen över!! Man kan återgå till de vanliga. I och för sej har det ju vart lite som vanligt här ändå...


Alexander har precis kommit hem från bion där han sett "Narnia...". Niklas har precis badat bort lite "sjuka". Man brukar ju känna sej lite fräshare efter ett bad när man är sjuk. Han har fått lite fler prickar på kroppen, ögat är ännu rödare och örat ser rent bedrövligt ut. Ser ut som om det ruttnar nästan. Jag skulle försöka rengöra efter badet och det är ju inte poppis minsann. Men ungen i knät, samtidigt som jag skulle hålla reda på alla armar och ben, skulle jag då rengöra örat....åtminstone försökte jag. Jag kom inte så långt förrän jag känner ett hugg i bröstkorgen. AAAAJJJJ!!!!! Där fick jag..... De e klart...blir man fasthållen så....

Det blev inte så stort bett men det känns kan jag lova! Det svider som bara den!!! Har lagt på lite Aloe vera, det brukar hjälpa. Så får jag hoppas att det inte blir nåt skit i de sen....

Av Annica - 25 december 2010 20:25

Då var julaftonen över för detta år.... Vi hade en mysig julafton uppe hos Roger där han fixat med julmat och julstämning!


Tidigare på julaftonsdagen blev det akutenbesök för mej och Niklas. Satt där ca 2 timmar...  Det var jättesvårt för doktorn att titta i hans öra, dels för att det var så svullet och för att det var riktigt "grötigt" både i och utanför. Prickarna hade vid det här laget spridit sej från ansiktet till örat, några prickar på armen, ryggen och nån på magen också fanns där.

Inte nog med det så hade hans ena öga svullnat lite och var illandes rött. (ännu värre idag) Så förmodligen har han en öroninflammation, svinkoppor och ögonfluss. Så en penisillinkur blev det då. Först skulle han få Heracillin, den dyraste av alla tror jag. Men den kräks han ju bara av, så den vanliga Kåvepenin blev det istället. Får se om det hjälper...


Men det hör liksom till att vi sitter på akuten på nån av juledagarna...det är alltid nån som är sjuk...


Idag har det bara blivit att ta de lugnt. Niklas är så slut också så det passar bra med lite juldagsslapp!

Av Annica - 24 december 2010 11:27

Julaftonsmorgonen började med att Niklas har provsmakat mina köttbullar! Han tyckte nog att dom var goda för det vart tydligen inte bara en eller två eller tre....det blev jättemånga!!! hahaha Men några blev i alla fall kvar så att vi andra kan få smaka dom också.


Upptäckte några prickar i ansiktet på Niklas i dag... Han har några prickar mot örat också. Då upptäcker jag att det runnit detta klibbiga ur örat på han och att han har lite feber.  Så nu väntar jag på samtal från sjukvårdsupplysningen. Förmodligen var det därför han skrek så hemskt natten mot måndan, det sprack väl upp då antar jag. Stackarn! Men så här är det varje jul, alltid nån som inte är riktigt frisk.


Jag ska göra mej i ordning nu och åka upp till "huset". Jag och Roger ska fira jul tillsammans med barnen.


GOD JUL ALLA MINA VÄNNER!!!

Av Annica - 24 december 2010 02:34

Önskar er alla en riktigt


GOD JUL!!!



Julekramar Annica

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Skapa flashcards