Alla inlägg under februari 2010

Av Annica - 28 februari 2010 22:07

Var ner på stan i går kväll med Nettan. Först en runda till hörnan där det var 4 stycken ungefär. Vid 23-tiden när hockeybussen kom från Ö-vik då ramla det in lite folk. Många glada och uppspelta människor eftersom MODO vann i går!!


Sen besökte vi den stora kåtan ner på stan. Det var väl inte så mycket folk där heller (inte som jag trodde det skulle va) Ett band spelade halvbra musik... Men vi hade urkul i alla fall!


I dag har vi varit på badhuset hela familjen tillsammans med Nettan och hennes barn. Niklas skulle först inte gå i, men sen tyckte han det var kul. Han ville inte åka hem sen...   Så det lär bli fler turer till badhuset hädanefter.



Roger bjöd på älgskavgryta i dag med lök och kantareller som serverades med ris. Sååå supergott!!! Det verkade inte vara Alexanders favvomat precis men han åt liiite i alla fall...  Efterrätten som bestod av kladdkaka var desto mer populär!


Dags för sängen snart? Ja...skulle tro de....

Av Annica - 25 februari 2010 22:30

Så duktiga ungarna är i Alexanders klass. Och i den andra klassen också naturligtvis. Tidigare har dom visat en "vattenfestival" där dom sjöng massor av sånger som handlade om vatten. Många av barnen sjöng solo. Det är så härligt att höra barnen sjunga sina solon. Dom sjunger verkligen av glädje!!

I kväll visades en pjäs som handlade om en luffare som hade en önskan att få vara kung... Där fanns dom som trollade, tjejer som hade gymnastikuppvisning och ett gäng som dansade "streetdance". Min son var konfiencer (hur fasen stavas det då??? Men ni fattar...?) och bar frack och där fanns också en stor kör klädda i röda och blå kåpor som sjöng jättefint. Helt otroligt! Dom går ju "bara" i 3:an...

Man blir så rörd när man står där och lyssnar och beundrar...man känner hur man fylls av kärlek....



Jag har ju berättat förut om mina hemska tänder som inte vill hålla ihop. Nu har ännu en bit lossnat från samma tand som det flög en bit ur före jul. Tur ändå att det var samma tand då. Jag måste väl ta mej i kragen och försöka masa mej i väg till tandläkarn så småningom. Jag tror dom får dra bort den, jag tror inte att det går att bygga upp den faktiskt. Halva tanden är ju borta!! Åååhhhh, varför??? När jag hatar tandläkarn mer än nåt annat!



Niklas har varit hemma i dag också. Han vilade först en gång på förmiddan och senare på eftermiddan så orkade han inte med sej själv ens en gång, så då fick han gå och vila en gång till. och han somnade nästan på stört.

Jag tycker att han har varit väldigt lite sjuk den här vintern jämfört med vad han brukar vara. Det normala förut var ju att han var hemma minst en dag i veckan. Så det kanske håller på att rätta till sej.

I och för sej har det ju varit ganska "stadigt" väder hela vintern också. Kylan kanske fryser ut alla basilusker som finns.


Men jag tycker ändå att det får vara nog med kyla nu. Jag vill ha soool!!! Och höra det droppa från taken och småfågelkvitter...



Jag har agerat fotomodell i kväll. Hihi  Det var Sanna som fotade mej, massor med foton! Hon är så duktig. Jag är ju ingen som tycker om att bli fotograferad. Jag blir så stel och så tycker jag att jag ser ut att väga dubbelt så mycket än vad jag gör. Men, men  hon skulle greja lite med fotona, så jag får väl se resultaten senare. Hon skulle sätta ut dom på Facebook. Huuuuu.......




Av Annica - 24 februari 2010 19:15

Var är alla småfåglar när det är så kallt som -30 grader?? Det slog mej i dag att jag inte har sett några pippisar på länge. Men dom måste väl äta för att hålla värmen...? Enda fåglarna man ser (och knappt det) är skatorna och kråkorna.



Lilleman har fått varit hemma idag... Jag kände redan i går kväll när han skulle lägga sej att var varmare än han brukar vara. Inte nån superhög feber, men lite varm... Det var kanske därför han var så gnällig hela dan i går.

Vi får se hur han är i morgon... Det kan lika gärna gå över också. Det skiftar så snabbt för honom.



I dag vid middan frågade Alexander vad Niklas hade gjort under ögonen! Jag tittade och såg inget ovanligt alls. Men han är ju alldeles svart, säger han.

Jo, det hade jag ju sett. Det är ett säkert tecken när han inte mår så bra. Annars tycker jag att han har varit jättefrisk i vinter. Det brukar ju vara febertoppar lite nu och då annars.



Katija gjorde en köttfärsröra i dag till middag. Hon brynde köttfärs, kryddade och blandade i två påsar brunsås. Jag gjorde hemgjord potatismos till. Det var jättegott!! Både jag, Niklas och Katija är potatisälskare så all mos gick åt.



Innan jag sätter mej för kvällen ska Niklas få sej ett bad. Det kan va skönt när kroppen varit varm under dagen. (det kan ju behövas också iof) Om han nu vill...

Annars blir det i morgon.



Simon och Katija är på jakt efter en 2:a med bra hyra i Sollefteå. Nån som vet av nån? Eller har några andra som vet...? Hör gärna av er i så fall.

Av Annica - 23 februari 2010 14:02

Tänk att det måste gå hela dan innan kuddmärkena försvinner från min högra kind!!!  Annat var det för 20 år sen: man klev upp, satte på kaffet, gick på toa och när kaffet var klart hade kuddmärkena försvunnit. Ja...det va då de....  

I dag tar det fleeera timmar. Suck!! Bara att gilla läget? 

 Jag har även märkt att när sminket för dagen ska på så vill inte huden på ögonlocken vara stilla.  Det blir som ett litet mindragspel i yttre ögonvrån. Jag får sätta pekfingret i yttre ögonvrån och dra ut mot tinningen. Då om jag har tur hamnar eyelinern där den ska...

Är det för att jag ska bli farmor tro??  Ha ha ha


Jag och Nettan har varit till Sanna idag och fick oss lite kaffe efter lunchen.  Tänkte promenera dit, men när hon ringde och frågade allmänt vad jag gjorde så passade jag ju på att fråga om hon skulle hänga med! ;) Fasen, det är ju sååå kallt idag. I morse visade termometern -30 gradet, sen steg det till -18. Så visst har det funkat att tagit en prommis....


När det är så här kallt känns det olustigt när Roger åker till Sundsvall. Tänk om det skulle bli fel på bilen? Jag ska ta och skaffa en sån där värmefilt som han kan ha i bilen jämt. Värmeljus och tändstickor har han i handsfacket och en reflexväst har jag köpt till honom. Att bli stående mitt på skogen är ju ingen höjdare precis i den här kylan.


Längtar till amn kan sätta sej på ett skinn ute och lapa första varma solstrålarna med en kopp nykokt kaffe.  Jag brygger kaffe, men när jag ska dricka ute (helst på vintern) då vill jag ha kokkaffe. Det är ju så mycket godare!

Av Annica - 22 februari 2010 17:36

Det blev pannkaka i dag till middag. Alexander har tjatat om pannkaka heeela helgen så i dag fick han bestämma...

Alla tyckte den var så jättegod men dom kunde inte säga vad det var... Jag tänkte att dom skulle få äta färdigt först innan jag berättade. Barn är ju så fåniga med nya grejer i maten. Men vet dom inte om det funkar det ju bra.

Jag blandade i havremjöl i smeten idag. Hälften det och hälften vetemjöl. Blev liksom lite "mer" matigt. Och jordgubbssylt och glass till...Mmmm...

Nästa gång tror jag att jag ska göra crepés som jag tycker är mycket godare. Antingen brukar jag göra en svampstuvning eller så kan man ha räkor och purjo. Då kan jag tycka att pankisar är riktigt goda!!


Dagen har bara varit idag, den har liksom försvunnit. Låg och vred mej länge, länge i sängen innan jag blev less och klev upp och gjorde en kopp the. Sen tittade jag på isdansen på TV:n. Jag tycker att konståkningen är roligare, men i brist på annat så... 

Så sista gången jag tittade på klockan visade den 03.00 Jag somnade i soffan...

Vaknade när Roger klev upp för att titta på hockeyn i morse vid 6, men kom inte upp förran strax före 8. Så jag är gaaanska trött nu. Hade mer än gärna vilat lite med Roger nu en stund, men då somnar jag väl så hårt att jag inte vaknar förrän i morgon.


Så jag tror att jag ska gå och ta undan disken efter middan så jag håller mej sysselsatt.

Av Annica - 21 februari 2010 19:23

Nu har man verkligen fått en hääärlig söndagsmiddag. Roger var kock i dag och han hade verkligen lyckats!!!

Vi fick älgsauté, stekt succini tillsammans med röd lök och pressad potatis. Och ett glas rött... Sååå supergott! Jag tror jag ätit så jag kommer att va mätt till i morgon bitti...


Efter middan tog Katija tag i ett rulltårtsbak. Gjorde sen små bakelser av dom som vi fick i efterrätt med en god kopp kaffe. Och ingenting har jag gjort av varken mat eller fika idag. Jag har haft en riktig semesterdag!! Min härliga familj!


Till veckan blir det nu en rykande start med måltidsersättning...så man får en början...


Annars har vi inte gjort nåt speciellt alls idag. Ja, förutom att titta på OS då naturligtvis. Jag tycker att vinter-OS är roligare att titta på än sommar-OS. Jag brukar va måttligt intresserad av idrott annars....


Har gått igenom lite bebissaker nere i källaren och tittat vad jag har kvar. Och jag har sparat ganska mycket ser jag. Hittade en massa tyger också som jag kan sy små påslakan och kuddöverdrag av. Med små gulliga nallar på....

Men det är väl ingen panik än, det är ju ett halvår kvar!   



Av Annica - 18 februari 2010 11:53

Idag har det bara varit en massa "vingel" för mej. Men hemarbetet finns ju kvar. Det jag inte gjort på förmiddan får jag göra på eftermiddan...  


Har nyss kommit hem från stan. Jag vet inte hur längesen det var sen jag var där sist.... Jo, ca tre veckor sen, men före det var det nog vi julhandeln.


Alexander knatade i väg strax före 8 i morse till skolan tillsammans med granntjejerna. Jag och Niklas tog 9-bussen, så han fick äta sin frukost hemma idag. Men det var han så nöjd med.


Gick en sväng på Konsum där jag träffade en bekant som jag inte träffat på jättelänge!! Kul! Och så kör man det gamla vanliga att man ska hälsa på osv... Jag följde med henne på jobbet och fick mej en kopp kaffe. När jag ändå var "barnfri" passade jag på att göra ett besök på pysselaffärn där jag hittade en stämpel och lite annat smått. Det är svårt att ha med Niklas på den affären, han tycker det finns sååå mycket fint (precis som mamma) han vill pilla på. Och så tog jag bokhandeln i samma veva.

Jag hade lite tid över innan bussen hem så då sprang jag bort på ICA-Trollet också. Inhandlade skurmedel och andra tråkiga saker som ju måste ha till städningen hemma.


Jo!! Och så träffade jag mina två äldsta barns dagmamma som dom hade som små. När dom började vara där var Sanna 3 och Simon 1. Längesen....18 år sen...

Så har vi bestämt att vi ska snart komma och hälsa på dom.  Snart!!


Jag ska nog packa upp och göra mej en kopp kaffe till. (kan aldrig bli för mycket) Sen är det nog dags att hämta barnen...och så är det full rulle hemma igen! Jag hinner nog med att ringa min Roger också och höra hur hans

 dag är...  

Av Annica - 17 februari 2010 15:14

Min mormor sa alltid: "Olika falla ödets lotter..."


Och det är så sant...


Hela livet verkar vara ett evigt lotteri.

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards