Alla inlägg under januari 2010

Av Annica - 30 januari 2010 23:21

Känns skönt att vara tillbaks!!!! Har fått låna ett modem tills vi har ordnat det med Telia om vårt gamla.....


Lite abstinens har man ju faktiskt haft...måste ju erkänna det.....


Så nu är jag snart i gång igen!! Kramizar!

Av Annica - 18 januari 2010 17:59

Sitter nu hos grannen och lånar datorn. Mitt modem har dött så jag har ingen dator på ett tag..... Har pratat med Telia idag så vi ska väl försöka lösa det nu då!


Men jag hoppas jag snart är tillbaka!

Av Annica - 8 januari 2010 14:08

Kallt, kallt, kallt......  I dag har starinljusen brunnit heeela förmiddan. Vi stängde pannan i morse mellan kl: 7-10 för att försöka spara lite ström. Mätaren nere i källarn blinkar så jädra fort så den nästan lyser med fast sken. Panik!!  Vi ska försöka komma ihåg att bryta strömmen på natten på alla apparater som står på "stand by" också. Kan man spara så vill man ju försöka...


Stackars lilla Mindi som knappt vill gå ut och kissa längre. Hon är ute så pass att hon hinner göra sina behov och sen snbbt in igen. Sammanlagt 20 sekunder kanske!


Ska göra mej lite i ordning nu, för vi ska åka upp till Selsjön och hälsa på min guddotter. I denna kyla...... Brrr!

Av Annica - 7 januari 2010 20:26

Har ätit en gammal 80-talsrätt i dag: kassler med ananas och ost gratinerat i ugnen med en gratäng till. (som inte blev riktigt färdig, men god ändå...) Men sååå gott!! En underskattad maträtt. Barnen bestämde hamburgare i går, Roger kasslern idag...vad ska jag hitta på i morgon då? Då måste ju jag få bestämma? Tror jag ska ta fram lite älgkött ur frysen. Det är aldrig fel.


Kvicksilvret på termometern har krupit uppåt en bit, men bara med några grader. Det är fortfarande kallt ju! -26!!  Jag och grannen skulle så stort börja promenera igen, men det går ju inte i den här kylan.  Så vi hoppas det kan gå upp till -20 i alla fall, för då kan vi ju ta våra prommisar.



Moderniteter i all ära, men ibland blir jag bara sååå galen när det blir problem och man inte förstår vaaad som är problemet och att man kan faktiskt inte lösa problemet heller.

Men jag kunde själv idag!!!!  Vår ismaskin fick spader i kväll. Hade tagit för mej lite is och skulle sen ta vatten. Så långt gick det ju bra. Men när jag tog bort glaset så bara fortsatte det att komma vatten!!!!.. Hämtade en tillbringare . som ganska snabbt fylldes. Alexander kom med en till som vi skiftade med. Jag höll under så att inte vattnet rann på golvet, Alex tömde....

Ringde samtidigt till Roger i panik (han satt i Övik och kollade på hockey. Hur glad blev han att jag ringde o störde?)  Med telefonen fastklämd vid axeln så fortsatte vi fylla/tömma tillbringare. Till slut slet jag upp dörren till frysen och vips så stannade vattnet. Drog ur några filter och satte tillbaka igen. Nån knapp lös rött och pep, tröck där också. 

Och sen funkade det!!!!! Då var det dags att torka vatten från golvet också. Kajsa som kom idag var snabb med handdukarna!



Av Annica - 7 januari 2010 10:23

Nästan 30 grader kallt!!!  Brrr!  Det är till att hålla sej inne idag. Har sagt till Alexander att han inte får vara ute nåt idag. Annars är han och granntjejerna ute i vilken kyla som helst. Men inte idag....då får dom va inne.


I går kväll var så kallt inne så det kändes som om kylan gick rakt igenom väggarna.  Tände så många värmeljus vi kunde och tog och gjorde en varm Whiskey egg nogg till mej och Roger. Mmmm, supergott!! Och varm och go blev man också.    Sen blev det lite film. Tittade på nån repris på 1:an med Mel Gibson.


Nu ska jag dra på mej varma tröjan och pina mej ner till tvättstugan, har ingen värme i källarn så det är inte sååå mysigt att hänga den blöta tvätten...

Av Annica - 6 januari 2010 17:03

Har precis ätit lite middag... Barnen beställde hamburgare och pommes idag och det hade vi ju i frysen så det fick bli så.  Inte sååå gott tycker jag så det blev bara lite pommes för mej. 

Tacka vet jag lasagnen vi gjorde igår. Tyvärr fanns det inga rester av det (till mej ;) ) Den brukar alltid gå åt. Åt ganska sent igår så det fick bli en flaska rött till maten    som jag och Roger delade på.


Håller på att vika undan lite kläder så Kajsa ryms i gästrummet. Hon kommer hit i morgon och hälsar på över helgen. Det blir kul, hon har inte varit här på länge. Niklas blir alltid så glad när hon kommer. Alexander blir säkert besviken att inte Jocke kommer, för det är hans favvo.


Tänkte jag skulle städa undan julen efter helgen, men vi har en så otroligt fin julgran som inte tappar ett enda barr så jag står lite i valet och kvalet om jag ska spara den kanske...? Och ta bort det övriga.

Vi har ganska stort kök så vi har granen i köket. Och det är så mysigt på morgonen när man tänder den och lite ljus på bordet.  Stämningsfullt...


Näe, kanske man ska roa Niklas lite. Han har inte vilat nåt idag så han är ganska trött. vill ju inte att han somnar i nån soffa nånstans. Det är ganska skönt att ha lagt barnen i lagom tid så jag och Roger får lite tid för oss själva också 

Det är vi ju inte bortskämda med... ;)



Av Annica - 5 januari 2010 10:38

Blir sååå less på alla skvallerkärringar som inte har nåt annat att göra än att stå och glo i fönstren hela dagarna och gnälla på andra!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Har fått veta att vår gata är ganska lugn , förutom det gula huset. Alltså vårt! För där verkar det ju vara ett j***a liv jämt.... Jasså?


Har folk inget annat för sej? Jag veeet att folk glor i fönstren i huset mitt emot, så nästa gång jag ser nåt tryne där bakom gardin skulle man kanske moona lite......?

Av Annica - 3 januari 2010 15:37

Har nyss fått en en ganska så trött gubbe från Övik i dag... Han och grabbarna var ju på hockey igår, sov på hotell och hade roligt! Så nu tar han igen sej på soffan. Ha ha ha


Jag fick nå ryck idag när jag såg hur min ugn såg ut. Fy f*n!! Det var det värsta jag sett. Är det ingen som sett det undrar jag... Men, men... Fram med Mr Muscle och sprejade den full, fick dra nån timme och sen var det bara att gå loss med trasa, svampar och rakblad!! Huvva, va äckligt!!!  Men det måste ju göras. Och fint blev det.  Förutom ugnsluckan då. Det rann vatten emellan glasen som inte gick att komma åt. Tittade i alla skrymslen på luckan men hittade ingen "öppning". Så nu måste jag fram med instruktionsböckerna. (var nu dom finns???) Luckan ser ju värre ut än innan jag började ju!  Men det är väl alltid så, att det blir mera jobb än vad man tänkt sej? Eller hur? Äh, får ta det en annan dag.... Man ska ju ha nå å göra sen a...


Näe, nu åker kaffehurran på, för Nettan och barna ska komma en sväng.


Sen blir det hämtmat till middag idag. Skönt att vara lat. Och föresten har jag ju rengjort min ugn nu så jag vill ju inte smutsa ner den redan första dan. Haha

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Skapa flashcards