Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Tänk på.....

Av Annica - 25 januari 2012 13:28

Det här med barn till föräldrar som skiljer är inte lätt... Gör man rätt eller fel? Vad är bäst för barnen? Och hur gör man för att föräldrarna också ska må bra? För det är ju också viktigt! Mår inte barnen bra mår ju föräldrarna pyton över det. För barnen skulle man ju kunna göra ALLT! Men mår inte föräldrarna bra känner ju barnen av det också, och då mår inte dom bra heller.... Skilsmässa är ett rent HELVETE! Ett påfund som inte går att jämföras med nånting annat. Dom stackars barnen ska åka varannan vecka till den ena än den andre.

Var finns deras grund då? Man har slitit upp den grund dom hade och så ska dom delas som om dom vore en bil man äger tillsammans.Det är inte klokt!! Då gäller det att vara lyhörd som förälder och kunna upptäcka det små "osynliga" tecken som visar att barnen inte mår bra av situationen. Många har nog svårt att inte vara egoistiska i såna situationer.... Båda vill ju naturligtvis ha barnen boende hos sej

.

Men det viktigaste är ju barnen!! Glöm aldrig det!!


Den förälder som inte har barnet/barnen boende hos sej kommer känna en stor sorg...men ändå en inre lycka och trygghet av vetskapen att barnet mår bra av att bo på ett ställe och slipper åka fram och tillbaka.....fram och tillbaka....

Och man får aldrig glömma att ALDRIG prata om den andre föräldern så de små hör.


"Små grytor har också öron".


Dom hör mer än vad man tror. Och föräldrarna måste hålla sams. Inte visa sitt "misstycke" (om det finns nåt) inför barnen. För har man gemensamma barn så har man ju kontakt med varann...vare sej man vill eller inte....

Jag har bekanta med vuxna barn som beättat hur djävulskt detta var med resandet hela tiden. Att dom inte hinner landa förrän dom ska åka tillbaka. Som barn kan man kanske inte "peka" på problemet, men som vuxet barn kan man gå tillbaka och förstå att det faktiskt var ett problem.


Vi vill ju ha lyckliga barn med gnistrande ögon och härliga skratt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards