Alla inlägg under mars 2011

Av Annica - 30 mars 2011 11:07

Sovit bra i natt...bara vaknat en gång men somnade om efter ett glas juice. :)


Nu blire lite städning så man får undan lite så man kan börja packa sen. Just nu har jag nog mest grejer överallt. På torsdag ska nycklarna hämtas. Phu! Liiite gruvsamt att börja med en ny flytt efter bara 4 månader knappt..... Men men sen kanske det blir lite lugnt då. Åtminstone på vissa plan. Det finns ju grejer som alltid ligger kvar verkar det som. :(


Senare idag kommer pojkarna igen. Härligt! Och när barnen är här: Vaaad ska vi äta till middag??? En annan kan ju faktiskt bara fil och flingor...  Fast i och för sej...Alexander vill ju alltid ha havregrynsgröt. :)) Han skulle nog kunna leva på det om han fick. Och det ska vara både kanel, socker och lingonsylt. Det är moster som inbillat honom det. hahahah


Måste på JYSK idag och köp nya galgar också. Niklas har lyckats komma på ett sätt att demolera mina trägalgar. jag vet inte huuur han bär sej åt men spillror blir det av dom. hahaha Då kommer han och visar och tecknar "sönder". Ja va konstigt då?? 


Lyssnar just nu på CC & Lee.....hm....dansband... hahahaha det är nog våren som spelar hjärnan ett spratt. Eller stress? Ja...nåt måste de ju va...för inte fasen brukar jag lyssna på dansband inte. Åldern? hihi


Näe, nu ska här diskas (så inte nån annan behöver göra de) Kram på er alla!!



**************************************

 

Av Annica - 27 mars 2011 12:57

Har haft en underbar helg i Sundsvall.

Niklas är ju på Häggen i helgen så Alexander skulle få en "egen" helg. Det har han sett fram emot hela veckan. Som han har längtat....


I lördags åkte vi mot Birsta där vi åt billig men ätlig lunch på IKEA. Var runt och tittade och det är sååå mycket man vill HA!!! ;) 

Sen ville Alexander shoppa lite. Nåra joggisar som han var ute efter hittade vi tyvärr inte. Fel modeller. Han ska ha dom här 80-talsstuket på joggisar. Lite större modell alltså. Inte dom här raka joggisarna som nästan har en flickmodell. Två par nya jeans blev det i alla fall efter viss övertalning. Och en ny snygg scarves.

På eftermiddan var det då dags för höjdpunkten för Aleander. Filmen "Hur många lingon finns i det världen?" Den var jättebra. Vi har ju en goding i vår familj med Downs syndrom, så man kände lite extra. 

Efter det hamburgare och glass till dessert. Jag och PJ åt panpizza så det stog ut genom örona kändes det som. Men GOTT var det!

Alex var ganska trött efter dan så han somnade ganska snabbt... :)


I förmiddags tog PJ med honom för att åka skidor. Ett perfekt sätt att lära känna varann.  Och det verkar gå så bra så.

 Så nu har jag piffat till mej själv, packat och ska ner och checka ut.



*********************************

 

Av Annica - 25 mars 2011 07:40

Goood morgon!!

Pip! Pip! Pip! Klockan sex i morse vaknade jag av detta pipande. Nåt form av stort fordon vare ju...det hörde jag. Förmodligen nån lastbil som skulle till Ica´s varuintag. Men den tiden på dygnet!!!!!  Somnade i alla fall om till jag hörde larmets pipande 6.30, znoozade till 7. En evig znoozare jag...  Inte för att man blir piggare av att znooza var 5 minut. Men man inbillar sej ju att man blir piggare om man sover en liiiten stund till.... 


Det verkar bli en fin dag. Solen skiner....  Skönt! Hoppas den tar bort ALL snö nu, könner mej less på den. Längtar till när man får börja klä sej lite lättare och barnen slipper sina tjocka kläder. Bara att dra på sej skorna och gå ut. Häääärligt!


Kommer ihåg känslan när man var liten och fick börja använda sina träskor när snön var borta. Dom med platå.... hehe Snygga dom var. Tyckte man ju i alla fall då. Då var det riktig vår! Och när man gick och väntade på att snön skulle försvinna från marken intill skolväggen så man äntliiigen kunde börja spela kula. Kommer ihåg att fingrarna var blåröda ibland av köld. För man kunde ju inte ha vantarna på sej. Är det inga barn som spaelar kula numera?



*********************************

 

Av Annica - 24 mars 2011 23:10


 


****************************************

 

Av Annica - 24 mars 2011 22:29


Bläddrade runt på tuben och hittade den här. Har aldrig hört talas om honom. Skitbra i alla fall


Av Annica - 24 mars 2011 16:26

Sitter och tittar igenom olika scrapbloggar... Åh, jag blir sååå suuugen!!! Det riktigt kliar i fingrarna när jag kollar alla scrapbloggarna. Har inte pysslat på drygt ett år. Inte klokt. Jag som höll på nån liten stund varje dag med mina kort. Saknar verkligen det. Lite terapi är det nog...

Men sen jag flyttade har jag inte fått nån ordning alls för mitt pyssel. Har ju inte ens ett skrivbord där jag kan hålla till.  För det blir ganska mycket grejer framdraget när man väl håller på.  Flyttar ju snart igen så kanske man landar ordentligt den här gången...


     

   

   



Av Annica - 24 mars 2011 14:50





**********************************

 


Av Annica - 24 mars 2011 14:29

VAD är det som gör att jag är det eviga samtalsämnet?? Vad jag än gör så upplevs det FEEEL! "Folk" undrar hur jag ska klara mej ekonomisk nu när jag köpt en lägenhet. Jo, det ska jag tala om: det är tufft ofta och kommer att fortsätta med det. Men jag har ingen karl som försörjer mej. Nu vet "folk" det också.

Mina barn har rena kläder, mat i magen och får massor med kärlek. Snacka inte förbi mej nästa gång utan ta den jävla mobilen och ring mej och fråga direkt: "Hur går det för dej?"  "Hur mår du?" Ett av mina nummer är 0702347872. Så nästa gång "folk" undrar så ring istället!!!!

Det gör fruktansvärt ONT att få höra saker på omvägar.


Jag litar inte på nån längre.... Träffar man "folk" så vet man ju för fan inte vad man törs säga och inte.



*************************************

    



Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards