Alla inlägg under november 2010

Av Annica - 24 november 2010 06:14

Go´morron!! :) 5.20 slog jag upp mina blå...5.30 igår...2.30 i förrgår...  Va ä detta? Ändå har jag lite "sömnhjälp". Men de e väl mycket som fortfarande som snurrar i min skalle på. hjärnan jobbar väl på högvarv på natten kan jag tro. Och det är väl bra då, att den bearbetar på natten...då vet jag ju inte vad den "tänker". Då slipper man va medveten om vad som händer där uppe i takvåningen.

Men jag känner mej ändå gansk utsövd. =D


Idag får jag äntligen lite ordning på mina kläder. Så jag slipper gräva i lådor efter allt....  Herbert, han som verkar va ett allt-i-allo här i huset, är ganska snabb när han ska göra nåt. Så jag tror att han ska få hjälpa mej med lite mer grejer samtidigt. Där sitter det inte fast. Han målar, tapetserar, byter kakel, fixar med elen...ja, allt. Så jag ska nog kunna hitta nåt att göra till honom.   ;)

Av Annica - 23 november 2010 08:32

Va fasen äre för fel när jag "kastas" ur hela tiden. Detta mobila bredband har verkligen ett eget liv...



Gick i säng ganska tidigt i går i förhoppning att jag skulle vara utsövd i morse.  pfff!!! Men ack va jag bedrog mej där då!  Vaknade vid !-tiden med att mr Migrän med stort "M" gjorde mej sällskap...   Sen har jag bara legat å skruvat mej till klockan var 6. Då palla jag inte längre så de va bara och kliva upp, göra en stooor mugg kaffe och i med medicin. Efter en timme hade vuvudvärken lindrats i alla fall. Så jag hoppas den håller sej på avstånd i dag.  (dags för en till tablett känner jag)



I dag kom taxin och hämtade Niklas prick klockan 8! Häärligt! Slapp man stå ute en morogn till i kylan och vänta...

Av Annica - 22 november 2010 08:51

Herreguuud!


Har precis kommit in med frusna händer och öron. Jag och Niklas har fått stå å vänta på hans taxi i 45 minuter.  Han såg taxibil på taxibil som åkte förbi...men ingen kom och hämtade han inte...  Mer och mer irreterad blev han. Förståeligt!

Jag försökte att vi skulle gå in i trapphuset och vänta men då blev det ramaskri!!!

Ringde flera gånger till centralen och fick samma svar varje gång: "Jora, taxin är på väg, kommer inom nåra minuter"  Jo, tjeena!


Och missar man med några minuter själv på morron, då är de minsann sura miner och får kommentarer att man kan väl stå och titta i fönstret... pff!  Dom skulle ba våga säga nåt nästa gång....

:)

Av Annica - 22 november 2010 01:57

Av Annica - 21 november 2010 14:11

Alexander och Niklas kom igår morse och ska vara tills nästa söndag. Häärligt!! Roger va här i går och hjälpte till med att skruva ihop Niklas loftsäng, som var som ett pussel. Men de är samma visa varje gång man ska flytta den där sängen. Lika fundersamt var alla delar ska sitta. Men han fick ju ihop den!! :))


Har kollat upp förråden på förmiddan...asså, dom är inte stora...  Stog nr 22 på mitt förråd. Hm...har jag inte lgh nr 26?? upp och kolla i kontraktet. Jo, minsann, det har jag visst det. Ner i källarn igen. Leta, leta, leta... Va? Ingen 26?

Hehehe Då gör vi en nr 26. Eller? Det fanns ju nåra tomma som var större så vaddå? Det verkar ingen ordning där nere i alla fall.  I en del förråd ligger de äckliga gamla kläder och tomma kartonger och allt möjligt.Det märks att folk flyttat och lämnat sitt skräp där nere i sina förråd... Tråkigt!


Näe, nu ska jag få ner dom flyttkartongerna som blev över till mitt nya förråd!   =D


Men först måste jag höra med nån granne om dom har en skruvmejsel å låna ut.


Åh, va trött dom kom å bli på mej....  :)

Av Annica - 20 november 2010 04:14

Vaknade för 1½ timme sen... Sååå typiskt!!!  Men det är väl så att på natten bearbetar hjärnan allt som händer och sker omkring en under sin vakna tid på dygnet... Och det har ju vare mycket ett tag nu.... Väldigt mycket!!


Så istället för att ligga och stirra i taket så klev jag upp och plockade lite, och förberett för dom två yngsta som kommer i morgon. Ska bli så skööönt!!!   Eller...ja...det blir ju i dag då....

Ska bli så skönt att dom kommer. Dom har varit hos pappa nu i en vecka. 

Det är det absolut svåraste...att vara utan barnen. När man är van att ha dom omkring sej jämt. Från det att dom varit små... 


Det blir som dubbel skilsmässa....  :(


Hörde nyss tidningsbudet springa i trapphusret och delade tidningarna. Hm...såna här gånger saknar man tidningen!! Inte för att de e så mycket att läsa men...ja...man skulle haft den i alla fall...


Ska ta och göra mej en kopp the...kanske man somnar en liten stund...


Av Annica - 17 november 2010 13:31

Har precis vaknat....


Måste få ordning på dygnet...




Av Annica - 16 november 2010 01:15



Har totalt tappat min sömnrytm....   


Sitter å tänker på allt som varit de senaste dagarna. Ibland tänker man inte alls...de bara blir liksom...tyvärr. Tur då att vännerna finns där...




___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards