Alla inlägg under december 2011

Av Annica - 28 december 2011 21:11

Åh fy fanken va jag håller på!!!

Jag bär och sorterar i högar.

Skräp där...kläder till Röda Korset i en annan...sånt som ska till källaren...och på ett annat ställe det som ska upp på vinden...lådor som ska tas sönder och fraktas till återvinningen...

Det går faktiskt lättare än jag trodde.   Nu står allt i så fina högar i vardagsrummet istället, men därifrån blir det ju mycket enklare att frakta bort. Ja...allt har jag ju inte hunnit, men till 75% i alla fall! Jag känner mej otroooligt nöjd just nu.


Dags att fortsätta medan man är varm!


Av Annica - 28 december 2011 17:53

Nu har jag bott i den här lägenheten sen i maj månad och har fortfarande ett rum som fungerar som förråd/skrotrum och i sista hand gästrum.


Det rummet skulle vara mitt alldeles egna rum där jag kan sitt och läsa i en skön fåtölj och pyssla med mina kort osv... Men huuur blev det då? Eftersom jag har ett rum "över" så är det så jäkla lätt att det hamnar en sak där för att det finns plats, man vet liksom inte riktigt vart man ska ställa just den här "saken". Sen ställer man dit en till...och en till....och några till också... Suck!!! Sen är det liksom fullt.

Hur många gånger har jag inte gått och längtat efter att få sätta mej där i fåtöljen med den där boken som jag skulle läst för längesen! Att få sätta mej vid mitt pyselbord där allt är organiserat... Men man har aldrig fått tummen ur!


Till nyår ska det faktiskt komma gäster som ska sova över och då kan jag ju inte trycka in dom som jag gör med alla grejerna. Ovanpå och överallt....

Sååå bra att jag äntligen får en spark i arslet och måste ta tag i det. För när man börjar brukar det ju ändå gå som en dans!   Så nu jädrar i min låda kommer grejerna att ryka!!


Kan ju visa hur eländigt det ser ut i dag.... hehehe


     


Oops!! hoppas inte mina gäster ser det här nu så dom inte vågar komma!!! Ha ha ha



































Av Annica - 27 december 2011 18:00

Nuu är det verkligen längesen jag var här!!! Har ju inte haft nåt internet på hur länge som helst känns det som...därav frånvaron.

Men nu är jag tillbaka! Jag har verkligen saknat min blogg!   Hoppas det är fler som gjort det!!  


Julen har varit bra trots att allt inte har varit sej likt. Men vad är det som säger att alla jular ska se ut som dom alltid har gjort? Dom blir ju bra ändå. Det har jag lärt mej efter denna julen... Även om jag stressade upp mej innan jul just för att den inte skulle vara som dom alltid varit...

Men det är ju så att julen är ju nåt speciellt. Åtminstone för mej! Jag har alltid älskat julen!

Jag fick i alla fall ha mitt barnbarn, Miira, här över julaftonen.... Sötnosen!!


Innan jul så jobbade nog för många nätte på raken så min migrän gjorde sej påmind. Det var längesen jag hade sånt hemskt anfall...det har fortfarande inte gått över riktigt. Men jag håller det på avstånd med medicin så jag kan existera i alla fall.   Det var nog inte bara att jag jobbade så mycket, utan det var nog den stressen också som gjorde sitt till. Men jag hoppas jag lärt mej nåt: Att inte stressa!!


 

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards