Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 17 november 2009 09:24

                       

Av Annica - 17 november 2009 08:12

...förkylning, förkylning, förkylning?  Det spelar ingen roll vem man pratar med så nog är dom förkyld alltid...

Roger har också blivit förkyld. Ingen feber (än i alla fall) men hans ögon är totalt igenklistrade på morgonen när han vaknar. Konstigt nog så har jag klarat mej. Peppar, peppar.... Det typiska för mej är att bli sjuk under storhelger, så vi får väl se vad som händer i jul...


Till alla er där ute: Hoppas ni kryar på er snart!!


Har pysslat med lite kort i några dar....men tyvärr så har inspirationen försvunnit nånstans. Vet inte riktigt vad det är, har varit sååå himla trött också. Jag brukar vara den som går sist i säng, men nu är jag den som först somnar, oftast i soffan.


Kanske det är det tråkiga vädret, om vi kunde då få lite snö snart.

Av Annica - 13 november 2009 17:24

Ska man ta vaccin eller inte??  Ja...det är väl den stora frågan idag... Man läser och hör om dom som avlidigt efter vaccinet....Berodde det på vaccinet? Och det var bara dom som låg i riskgruppen. Pratade med en sköterska idag på habben om detta, för vi har fått en ny tid för vaccinering till Niklas. Hon hade inga bra svar på mina frågor. (tror inte nån har det...) Och sen säger hon så här: "Ja, det är väl ungefär som att välja mellan pest eller kolera".

Och det skulle jag bli klokare av?????  Jag känner mej så väldigt kluven, jag vill ju inte riskera att han blir smittad av svininfluensa och inte heller riskera att han blir så dålig av vaccinet att han skulle avlida.... Usch va hemskt det låter!!

Jag har en kompis som också har en pojke i riskgruppen. Han är drygt 1 år. Hon pratade med sin läkare om vaccinet. S frågade doktorn om hon själv skulle vaccinera sej. Till svar fick hon att hon INTE skulle vaccinera sej (trots svår astma) Hm....  Hon sa också att det skulle finnas en "stoppmedicin" om man nu skulle råka ut för denna influensa. Nån sån information har jag inte hört om på varken TV eller radio. Varför har dom inte gått ut med det då? Eller är det BARA jag som missat denna info??

Av Annica - 9 november 2009 13:50

Ja, det lönar sej att städa i frysen... för där fanns fler påsar med lingon än dom jag hittade tidigare. Schysst! Så i går kväll och i morse blev det kokning av lingonsylt. Finns det godare än det som är hemlagat?


Har sovit hos Sanna i natt...på hennes lite för korta soffa. Jag har sovit bra, det är inte det...men min rygg tycker inte som jag. Kanske jag har sovit fööör bra? (brukar ju ha rätt svårt att sova annars...)


Sanna har "ärvt" samma det där med att ha svårt att komma till ro på kvällen när man ska sova. Det är precis som man har sängskräck. För jag brukar ibland sova på soffan hemma och då somnar jag ju. (oftast med TV:n på då)

I alla fall tyckte jag och Katija att vi skulle ta och möblera om medan hon var borta. Hon har varit i Stockholm hos sin pappa och farmor. Sagt och gjort! Vi tog risken att hon skulle bli förbaskad att vi ändrat hemma hos henne. Men det blev såååå himla bra. hon har en etta där allt är i samma rum, så det är ganska svårt att få till det. Men hon blev nöjd! Och tyckte att det blev jättefint! Phu, tur för oss då...  Så nu ska jag höra med henne idag hur hon sovit. Vi har försökt att tänka lite i feng shui....

Hon har lite dåligt med tavlor också och annat man kan ha på väggarna, så jag tog med två mönstrade panellängder som jag strök och satte upp mitt på väggen med ett litet mellanrum. Sen hade jag några rottingstrutar med konstgjorda ormbunkar i hemma som jag också tog med och satte på var sida om längderna. Och det blev skitbra! Man behöver ju inte promt ha just tavlor på väggen ju... Man får va lite påhittig!


Nej, dags för en sväng till tvättstugan då igen innan mellis till barnen.

Av Annica - 8 november 2009 14:44

....kommer jag igen....har ju inte blivit så mycket skrivande på ett tag. Men det är sånt som händer....


Ibland känns allt så himla jobbigt bara...och vad det beror på....tja...vem vet...



Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards