Alla inlägg under september 2011

Av Annica - 16 september 2011 22:44

När jag stod och väntade på bussen i dag runt halv fyra (skulle på jobbet) Så såg jag hur många som satt och fippla med sin mobiltelefon!! Det var bilkö från korsningen nedanför järnvägsstation till Sibylla nästan...

Var femte bil ungefär satt INTE och pratade i mobilen eller sms:ade. Helt sjuuukt!!! Till och med stadsbussens chaufför satt med mobilen!

Är det inte lag på att man inte får hålla på med mobilen? I så fall skulle det vara det tycker jag. Hur många olyckor orsakas inte av mobilprat och sms:ande? Ganska många tror jag.....


Snälla Nettan hämtade mej från jobbet ikväll och ska få åka i morgon bitti också. Jobbar 7-20.30 med en timmes rast emellen. Så det är väl dags att snart gå och koja. Lite titta på TV först en stund


Jag har sagt det förut, och jag säger det igen:


Läs inte min blogg om ni inte gillar innehållet i den. Förstår faktiskt inte varför ni kollar in och läser?



****************************************

 

Bloppis-annons
Av Annica - 15 september 2011 22:06

Vitt tvättställ med blandare, FM Mattsson, nya rör

Övrigt (Hem), Säljes - Sollefteå (Västernorrlands län)
Pris:    500:-
Telefon:    0705260941
 
Av Annica - 15 september 2011 21:42

Har precis kommit hem från jobbet. Dety var så härligt väder trots att det blåste. Men det är inte kallt i alla fall.

Som vanligt följde Mindi med på jobbet. Det är nog det bästa stället hon att vara på. Stora ytor, får alltid lite smakportioner, mycket uppmärksamhet..... Hon stooortrivs med andra ord!!  


Så nu har jag gjort mej en kopp kaffe, satt på TV:n, datorn, kollat fejjan, ringt Monica.... Vad mer ska jag göra?

Jag förstår inte att det finns människor som faktiskt väljer att leva ensam. Vill inte alla ha nån som man kan glädjas tillsammans med? Att vara ledsen med, förmodligen bråka lite med, kramas, nån som stöttar mej när det är svårt och naturligtvis att jag får finnas där för nån annan.....


När jag verkligen behövde nån...då blev jag ensam.....det var riktigt tufft faktiskt..... Men jag klarade det också. Har man nåt val egentligen? Nix... Kanske tur att man inte har nåra val jämt för då måste man ta tag i det svåra...ja...så äre nog...


Jag är ändå inte så lättknäckt faktiskt!!



**************************************************
****

 

Av Annica - 14 september 2011 00:25

Sitter och tänker på livet och dricker the. Man vet aldrig vad som händer från dag till dag. Och det är väl i och för sej tur, men ibland skulle man nog vilja veta lite mer än vad man vet....


Jag vet inte vad som är bäst....


När det gäller positiva och happy things då kan det gärna få bli en överaskning. Men dom här tråkiga sakerna, nederlag, besvikelse osv..... Skulle det inte vara bra att vara lite förberedd då?


Det kan man ju fundera på....


Nu äre natti för mej. Sov sött alla!



*********************************************

 

Av Annica - 13 september 2011 14:33

Jaha nu har syrran åkt hem igen... Trist men hon kommer väl snart igen!   


Vi satt och pratade på balkongen innan hon åkte om min halvfärdiga lägenhet. Tapeterna är ju rivna i mitt sk sovrum. Dom är rivna i köket. Även i vardagsrummet. Tyvärr är det ju så att man blir lite hemmablind också.


Har satt upp nån hylla i köket trots att det ser ut som det gör. Köket blir nog det tuffaste jobbet antar jag......


I alla fall kom jag på det att jag skulle nog söka till  "Johnny och Mattias". Eller till "Simon och Thomas". Inte till "Arga snickarn" i alla fall. Vi skulle bli så ovänner så oj oj oj. Ha ha ha Och "Äntligen hemma" håller ju liksom bara på med stora projekt liksom, så dom utesluter vi. Finns det fler? Tipsa mej! Jag ska söka allt som går!! *ASG*  Så får det bli!!



*************************************************

 

Av Annica - 13 september 2011 08:45

Nu har barnen kommit iväg till skolan. Eller...ja...Alexander gick redan klockan 8 och Niklas kom efter mycket om och men nästan 8.20

Som vanligt förstår dom inte ombokningar där i Ånge. (tror det är där dom sitter och "styr") Både skolan och jag ringde i går och bokade om resorna eftersom barnens pappa är på utbildning och inte är hemma. Men liks förbannat får inte taxichaufförerna informationen att adressen är ändrad tills på onsdag. Heeelt otroligt!

När taxin inte kom i morse ringde jag färdtjänst och pratade med dom. Ingen ombokning fanns sa kvinnan. När Niklas äntligen kommit iväg så ringde jag färdtjänst igen bara för att klara upp det här med tider och sånt. Då säger mannen i andra sidan luren att: "Ja, men det är ju ombokat tills på onsdag"     Hallåååååå! Har dom inte samma tillgång till uppgifter när dom jobbar på samma ställe?? Och kommuniserar dom inte med varann?  Snälla nån,.... Man blir alldeles trött.....


Medans jag sitter här och skriver så kommer jag på mej själv att ha barntv på. Hm.... Ett ögonblick...ska bara byta kanal.....

----------------------

Så där ja.... Bättre med "Vakna med the Voice"   


Syrran kom ju igår och skulle titta på lägenhet. Hon tyckte lägenheten var mysig, men lite liten. Hon har väl inte bestämt sej än. Det kan ju vara bra med lite alternativ också. Så om ni hör nåt om nån lägenhet i Sollefteå så HOJTA till. Det verkar svårt med lägenheter. För några år sen fanns det hur många som helst. Till och med Djupön verkar ha fullt. Det måste vara år och dag sen.

 

I går kväll fläskade vi i oss en röra på kräftstjärtar, gul lök och vitlök blandat med turkisk yoghurt som vi åt på rostat bröd. Mumma dä!


Nä, nu ska jag ta en go´kaffe till och sen ska hundarna få gå ut. Syrran ligger och nannar...det får hon väl göra....



*********************************************

 

Av Annica - 12 september 2011 10:11


Av Annica - 12 september 2011 03:02

La mej i hyfsad tid i går kväll. Och faktiskt somnade rätt så bra. Men som jag sagt förut så verkar det vara på natten som hjärnan bearbetar allt som den tar in på dan. Ganska logiskt i och för sej....


Så nu har mrs Brain väckt mej....


Under det här året har det hänt så otroligt mycket. Normalt kanske det skulle ta ett par tre år....


Människor som man tror sej kunna lita på verkar vara en helt andra än man kunnat föreställa sej. Man är ju så pass ärlig själv så man utgår ju från att alla andra är likadan som en själv. Man blir lite naiv och blåögd. Tyvärr...


Men samtidigt kan man ju faktiskt inte utgå från att folk ljuger och är oärliga. Det har man ju inget för. Det blir ju bara jobbigt att gå och tänka så.

Men tyvärr dyker ju såna tankar upp förr eller senare om man blir ljugen till eller sviken nog många gånger. Jag undrar om dom förstår detta? Dom som utsätter andra?


Jag vill inte bli nån som sitter gammal och ensam och bara funderar på all oärlighet man utsatts för... Att man inte ska kunna lita på nån... Så tänker jag inte bli! Gammal och ensam...ja. Men bitter...nej.


Jag försöker tänka så här: Dom vet inte vad dom går miste om!


"Ignorera aldrig nån som verkligen bryr

sej om Dej!

För en vacker dag kommer du att inse att du förlorat en diamant,

medan du var och samlade sten..."



Jag dömer ingen på förhand...och inte i efterhand heller. Jag anser alltid att alla har rätt till en andra chans. Och en tredje om så skulle vara... Men det får ju inte utnyttjas, då betyder ju dom där chanserna ingenting!


Alla kan förändras om man vill!


Och ingen är sämre att den inte kan ändra sej!



****************************************

 


Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards