Alla inlägg under februari 2011

Av Annica - 24 februari 2011 10:54

Då har vi varit på Häggen och tittat. Supernice!!! Härliga lokaler som inbjuder till både spring och lek. Niklas hann knappt få av sej ytterkläderna förrän han var inne i lekrummet. Hittade en repstege som han försökte komma upp på, en ribbstol, backar med lego, gosedjur, braskamin.... Allt skulle upptäckas på minimala tid. hahaha

Personalen verkar helt underbara!


Vi tittade på "hans" rum. Jättemysigt!


Så till veckan ska han inskolas onsdag och torsdag. Veckan därpå en dag till plus att han ska prova att sova där en natt. Spännande!

Men jag har inga tankar på att det inte skulle funka. När vi fikat, tittat och han lekt med det mesta var det dags att åka hem. Men det tyckte inte Niklas. Vi sa hej då och gick mot dörren.... Niklas vinkade glatt till oss och sa hej då. Han skulle inte alls följa med hem. Gott betyg! :) 


Så inskolningen kommer att gå som en dans!

Av Annica - 24 februari 2011 07:44

*******************************************

*******************************************


Kallt och klart ute...solen skiner... Tänk vad lite solsken kan göra med själen.

Har velat sätta ut en bild, men tyvärr har sladden kommit bort till kameran så jag kan inte överföra bilderna... :(


Pojkarna är hemma idag. Alexander har studiedag i dag, så han skulle ha en lååång sovmorgon. Gissa vem som var uppe 6.30? hehe I vanliga fall brukar jag få väcka honom....

Nu har dom hämtat var sitt täcke och myser i soffan och tittar på "Bat Cat".


Niklas ska till Häggen idag på studiebesök. Är ju tänkt att han ska börja vara där nån helg i månaden, så Alexander kan få hela uppmärksamheten nån gång. Han har sånt tålamod med sin lillebror, men han behöver också få vara ensam med sin mamma eller pappa ibland. Bara de att gå o ta en fika, man får sitta och prata med varann och få egentid tillsammans.


För övrigt har klumpen i magen bytts ut mot små fjärilar i dag... ;)


*******************************************

*******************************************

Av Annica - 23 februari 2011 20:35

Med klump i magen och tårar som svider bakom ögonlocken...som bara vill uuuut....



Tänk på att alltid vara snäll med varandra. Säg inte elaka saker. Och tänk efter hur ni behandlar era nära och kära.


Med både ord och handling....



Av Annica - 13 februari 2011 13:41

****************************************

****************************************


Äntligen!!! I morgon åker jag till Köping för att hälsa på Monica!!! Det var huuur längesen som helst. Ska bli så roligt! dår vi sitta och surra som "förr i tden". om  precis ALLT och absolut ingenting... hehehe


Det kommer att bli en underbar vecka!!


***************************************

***************************************

Av Annica - 11 februari 2011 04:45

*******************************************

*******************************************


Vilket dygn!!! Nu har Hugo fått för sej (den här tiden på morgon) att han ska leka...skäller och hoppar på mej för att försöka få min uppmärksamhet.  Det slutar ju med att man får hute till han ordentlig. 


Gårdagen var en pers för alla... Dagen började (efter en sömnlösnatt) klockan 6 med att försöka att sätta emla på en morgonilsken Niklas.  Klockan 7 inställning på barn för vägning och hans lugnande, som han tycker är så äckligt!! Jag brukar alltid smaka barnens mediciner, men den här gången gjorde jag inte de.    När han var tillräckligt "på lyset" var det dags att rulla honom till röntgen där han skulle sövas och genomgå magnetröntgen. Det upptäcktes ju att han har epilepsi, så de skulle kollas vart det sitter. Samtidigt kom tandläkaren dit och kollade igenom hans tänder, rengjorde ordentligt och lagade ett hål.  Öronläkare fanns också på plats för att kolla hans hörsel och övrigt. Egentligen skulle en ögonläkare också varit med men han var sjuk. Tur de tycker jag...han var sövd i tre timmar, det är nog så länge kan jag tycka. Skulle ju blivit ännu längre om ögonen också skulle ha undersökts. 

Så nu väntar vi på svaret från den som undersökte hans öron. Han har ju dålig hörsel på vänster öra och hoppas ju att det inte blivit nåt på höger. Och framför allt att de inte blivit sämre på det vänstra...


Det är lite läskigt att vara med när dom sövs. Mmmm, den lille killen försökte prata med mej in i det längsta innan han blev alldeles fööör trött och somnade. Han provade med masken först men  det gick inte. Sååå duktig han är mammas lille dräng....


Eftersom han sov så länge under dan igår så vaknade han klockan 1 inatt och var så glad så. Det var inte mamma kan jag lova! Men men...han somnade bredvid mej i sängen sen och "pratade" lite om doktorn och plåstren han hade kvar på arm och hand.


En liten hjälte....


**********************************

**********************************

Av Annica - 4 februari 2011 12:46

******************************************

******************************************


I går när jag var och handlade så köpte jag ett kilo oboy i refill. Fyllde upp burken med oboyen och ställde tillbaka den på bänken. Niklas brukar väl aldrig ta ner burken och ha "kul" med den....MEN IDAG!!!!!!!!

Jag har tvättstugan idag, och Niklas ville inte följa med, så han fick va kvar uppe. Det går ju fort det här tänkte jag. När jag kom tillbaka fanns det bara ½ kilo oboy kvar i burken!!! Vart fanns då resterande??  Jo, över hela vardagsrumsbordet, mattan, golvet, min ljusbricka med stenar på var rejält inbäddad med ett tjockt lager oboy... Sen hade han tagit saft och hällt över detta på bordet. HJÄÄÄÄÄLP!!!!! Fick en chock när jag kom upp från tvättstugan.

Till saken hör också att min dammsugare är helt jävla sajko. Den suger bara när den vill. Huuuur skulle jag få upp allt detta?? Jag började plocka bort alla delarna på dammasugarn...ja, alla lösa alltså....  Hittade så småningom felet. I det krökta handtaget satt en liten "råtta" med godispappaer runt sej. Hm..snaskat godis? Tog den förbaskade råttan och dräpte den i papperskorgen! Phu!

Började att dammsuga upp all oboy, så nu sprider sej en svag doft av oboy i heela vardagsrummet. hehehe


Ska ha tjejkväll ikväll så jag hoppas jag hinner med allt. Annars mina vänner får ni ta det som det är!


Nu ska jag springa ner i tvättstugan igen...


****************************************

****************************************

Av Annica - 4 februari 2011 08:26

Var äre med denna vinter??? Folk är ju sjuka hela tiden och faller som käglor....

Niklas var hemma hela förra veckan, idag är han hemma igen. Feber och snorig... Längtar efter soooommar!!

Alexanders näsa var täppt också, men ingen feber. Tur va väl de, han bara hatar att vara hemma från skolan.


Ska springa ner i tvättstugan igen...och städa....

Av Annica - 3 februari 2011 06:42

Dricker kaffe...


Har TV:n på..."Vakna! med the voice"...


Lite levande ljus...


Frukost i soffan...


En till kopp kaffe...




DAGEN kan börja!

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards