Alla inlägg under juli 2011

Av Annica - 22 juli 2011 10:44

I går när jag kom till tvättstugan


så ligger det tvätt kvar i den

ena maskinen. Visst får kläder hänga kvar och torka men jag har ju ingen lust att hänga andras.... Har väl nog med mitt eget!!

I den kvarglömda tvätten så låg det en gammal rostig cykelnyckel. En sån som jag hade när jag var liten. Måste vara till en väldigt gammal cykel, för så ser inte cykelnycklar ut i dag. Den upptäckte inte jag......

 Så när jag tog ur min första tvätt så ramlar denna rostiga gamla nyckel ur maskinen tillsammans med mina kläder. Resultatet av det blir att mina vita tights har fått rostfläckar på vissa ställen och min nästan nya top med spetsar nertill har fått små små hål bak på ryggen. Säkert 10-15 stycken.... Ogillas!!!   Varför kan dom inte plocka bort efter sej??

Jag själv glömde tvätten en gång. När jag kom ner i tvättstugan den gången så hade nästa redan varit där och lämnat sin tvätt och tvättmedel och sån´t. Jag skyndade att ta reda på mitt (det handlade endast om en 20 minuter) och skrev en lapp med en ursäkt och skrev under med mitt namn och portnummer.

Men att bara lämna...... Neej, det gillar vi inte!!


Min son är här med sin dotter Miira och ska vara ändå tills den sista denna månad. Det är sååå roligt när dom kommer. Senare i eftermiddag kommer min syster och hennes yngsta. Kommer gör också Miiras mamma med kompis Ida. Fullt hus!! Men så här är det oftast hemma hos mej under nipyreveckan.

Jag jobbar ikväll och i morgon men sen är jag ledig så jag kan umgås med alla!   




  

Av Annica - 20 juli 2011 12:19

Stress, stress, stress........


Måste hoppa in i dyschen...snart jobb! Har blivit lite mycket sista dagarna. Men det känns. Det tar lite tid att sova igen tiden.....


Simon kom igår med go´piga. Så idag har han tagit med sej sina småbröder och Emil på Risön. Sanna möter upp. Hoppas dom får en härlig dag!!


Jobbar kväll så Sanna och Simon kommer vara och är med barnen när jag jobbar. Vad skulle jag göra utan mina älskade barn. (Som faktiskt är vuxna nu...två av dom iaf)


Ha det bra i det härliga sommarvädret!!



 

Av Annica - 19 juli 2011 23:27

Faan, va livet är orättvist ibland!!!!


Inom loppet av tre dagar har två män i min bekantskap gått bort i alltför tidig ålder...... Båda strax över 50.....


Man finner inga ord......


Man inser också att man kommer inte att leva för evigt. Jag har själv bara 4 år kvar till 50. Döden är ju inget man tänker på just nu...... Men man vet aldrig när ens tid är kommen.


Så  orättvist att två så unga liv bara släcks ner.....


Man finner inga ord....


Ta hand om varann medan ni har tid tillsammans. Var snälla med varann!



 


Av Annica - 18 juli 2011 19:06

Mår illa!!!! Uuääähhh!!!    

Beror säkert på att jag varken vet om det är kväll, morgon eller natt...


Jobbade från 6.45 i går morse till 15.30 Gick väl bra de..... 

Brorsan och hans svåger kom och hämtade mej på jobbet, så vi åkte hem till mej och drack lite go´kaffe! Dom stannade väl nån tille eller så. Tänkte att jag skulle vila när dom åkt.....


17.20 ringer Nettan och undrar om jag vill vill hänga med på "Tupperware" . Visst, det kunde jag väl.  Hittade mycket jag ville ha men nöjde mej med en hållare för papper. En smart sådan naturligtvis eftersom det är "Tupperware".   Ville även ha den smarte lökhackaren. Synd det är så dyrt. Men den är verkligen värt sitt pris!!  Stoppa löken i en liten behållare, skruva igen locket, dra i snöret några gånger (ungefär som på en gräsklippare) och vips så är det KLART!! Några sekunder bara..... Och jag verkligen HAAATAR att hacka lök. Och dålig är jag på det också..... 

Efter "partyt" for vi till Nettan och surra på lite. Alex kom förbi också, det var kul. Längtar tills i morrn när killarna kommer igen.   


20.45 får jag ett samtal från jobbet..... Då blev jag lite så här att...ska jag svara...eller....? Men självklart svara jag!    Ville jag jobba natt??? Va? Jag hade ju gått av tidigare på förmiddan....... Hinner jag till klockan 21??  Äh, va gör man inte för Sollefteå kommun, självklart jobbar jag! hehehe Men jag kan säga att det var liiite kämpigt.

Hur ska jag då kunna somna ikväll??? Glömde ställa tiden så jag sov jättelänge idag..... Och så börjar jag 7.00 i morrn bitti igen. Hm...men.... MONEY MONEY MONEY!!!!!



 

Av Annica - 14 juli 2011 07:29

Jobbade i går kväll. Det gick bra förutom att magen knorrade. Magkatarr som hette duga!!!! hittade Samarin men inte hjälpte det inte....


Somnade i "rätt" tid i går kväll....


Men vaknade 00.53 Rätt onödigt kan man ju tycka. Somnade om....vaknade igen klockan 4.07 Blir man less eller...?

Bädda i soffan och på med TV:n. Men jag har ingen aning vad som visades......

Somnade om till surret från TV:n men VAKNADE IGEN!!! Klockan 6.18

Va f.......?????? 


Så nu är jag skiiittrött! Ska dricka en kaffe och lägga mej en timma...............

Av Annica - 12 juli 2011 11:11

Somnade i soffan i går och vaknade 9.45 Sovit som en stock...men ändå inte....


Lyssnar på "Chicago"


Ska väl ta å få bort lådorna från hallen kanske


Dricka kaffe

 

 

  

 

  


  

Av Annica - 6 juli 2011 22:00

En rask promenad med Mindi ikväll från jobbet. Tog en liten extra sväng så man fick igång hjärtat lite... hehehe  Svettig blev man i alla fall. Det är ju såååå varmt. Och skööönt!


Kom hem, pustade ut, drack nå kallt, ringde syrran, kollade fejjan (självklart!!) drack en kopp kaffe....hm.....sen blev det bloggtajm!   


Längtar så till i morgon!!!! Då kommer min go´piga igen! Mitt lilla barnbarn Miira. Det är så roligt när hon är här. Vi busar och myser om vartannat, går på promenad, busar när hon badar i sin lilla blå badbalja. Den älskar hon. Hon hör när man börja fylla den med vatten för då kommer hon krypande med ett stort leende på sin söta lilla mun.    


Nee, nu ska jag slappa lite innan läggdags. Ska upp tidigt i morgon......


 

Av Annica - 6 juli 2011 11:06

Vi är mitt i sommaren och jag tänker på jul! Fast egentligen är det inte julen i sej som jag tänker på utan det är barnen som har skilda föräldrar jag tänker på i första hand.  Detta hattande för barnen fram och tillbaka... Föräldrar som klumpigt uttrycker: "Det är min jul i år..."  Va??!!  Det är väl barnens jul! Vi ska väl se till att barnen har en härlig jul med familjen. Då spelar det ingen roll om det är hos pappa eller mamma eller grannen .....osv.... 

Jag kan inte riktigt ta det där med "min vecka" eller "min jul". Det är inte barnens fel att föräldrar går skilda vägar!


Varför jag kom och tänka på just julen är att min farmor och farfar var skilda innan jag föddes. Dom har alltid kommit sams tillsammmans med sina respektive. Vi barn har alltid haft farmor och farfar och deras "nya" med på jular, födelsedagar och alla andra högtidsdagar. Jag var inte van annat. Många tyckte säkert att det var konstigt att dom umgicks.....

I dag är jag själv skild och tänker som min farmor och farfar. Allt groll som vi vuxna har gått igenom får man lägga åt sidan. Jag tycker att många skilda idag visar sina egna känslor "för mycket" när barnen är med.


Jag vet att det inte funkar i praktiken att "umgås" med sitt ex för barnens skull. Det är synd! Barnen skulle må bra av det. Och som sagt: Det ÄR INTE barnens fel!


Jag tackar min farmor och farfar, som tyvärr inte finns bland oss längre, för att dom gett mej, faktiskt en bra syn på skilsmässa. Hur man kan lösa saker och ting ändå ganska bra.  Att man får lägga sin egen egoism åt sidan!


Barnen är ju det bästa vi har och vi vill ju att dom ska va lyckliga? Trots en skilsmädda.......


 

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards