Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Överkörd

Av Annica - 22 januari 2012 00:15

OK!! Man ju inte rå över vädret. Det vet jag. Men idag när jag var på väg hem från jobbet så visste jag fasiken inte vart jag skulle gå nånstans. Vart fanns alla trottoarer????? Under den halvmeter höga snön förstås! Grrrr!

Det plogas på vägen....men gångvägarna då? Det är ju livsfarligt att gå där efter vägen ända ut i körbanan och bilarna nästan snuddar jackan känns det som. Lite läskigt.... Rätt som det är halkar man väl till och hamnar under nån bil....


När jag äntligen lyckats ta mej hem i snödrivorna lagade jag en skitagod gryta på fläskfile´som vi åt potatis till. Mmmmm så gott det var! Men det föll nog inte Miira i smaken tror jag. Hon satt nog mest å peta lite och lekte med maten...


Har haft besök av Sanna och Henke i kväll. (Katija kom igår )Och Nettan tittade också in en sväng.  Vi har haft så trevligt med mandelkubb, spritskakor och kaffe.   Miira satt med en stund också innan hon gick i säng. Hon har inte varit så pigg idag. Haft feber och är snorig. Lillgumma.... Det var ju inte så längesen hon hade feber. Just det, det var faktiskt runt jul tror jag. När Simon var här med henne. Men det är ju så där med dom små liven. Och så har hon nyss börjat på dagis också,(eller förskolan heter det ju, om det ska va rätt)  så det är väl inte så konstigt att det blir nån extra förkylning där emellan.


Snart är det väl bara bingen som hägrar. Känner mej nog lite trött.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Skapa flashcards