Alla inlägg under juni 2010

Av Annica - 30 juni 2010 09:11

I går morse var Niklas upp på sjuhuset och skulle ta ett EEG. Jag tänkte för mej själv: hur ska detta gå?  För när vi går till andra på sjukhuset, så behöver han alltid nåt lugnande innan. Läkaren brukar inte ens få lyssna på lilla hjärtat utan skrik och fight.

Men i går var hen heeelt lugn!! När vi kom in i rummet så hoppade han upp på "sängen" innan hon ens sa till honom. Han la sej ner, började kolla runt på alla grejer och dom sladdar han skulle ha på sej. Men jag måste säga det att Madde, som utförde det hela, är ju så otroligt lugn i sej, och hon pratade med  honom istället för över  honom. Hela tiden så lugnt...

Och det var inget problem för honom att somna heller. :))


    



Efteråt blev det fika som vanligt. Han hann inte mer än vakna till och hon börja plocka bort allt så tecknade han bulle. Han tar allt en kanelbulle, en pepparkaka och en festis. Lika varje gång! Men i går fanns det inga pepparkakor...han letade och letade....  Till slut fann jag några glutenfria så dom tog han emot lite tveksamt. Dels var dom lite mindre, och dels lite ljusare i färgen, men dom gick i dom me´.



   Vi tog en prommis hem sen och när han hälsat på Alexander och berättat vad han gjort så gick vi och vilade, Han somnade på studs! Han hade ju bara sovit ca 4½ timme på natten och den lilla stunden på sjukhuset. Så vi var nog lika möra båda två.



Av Annica - 28 juni 2010 21:43

Vilken dag!!!! Äntligen lite sommarvärme..kanske...? Jag behöver det.


Har jobbat i natt. Tycker det är så skönt att kunna varva natt- och dagpass.

Jag skulle få ett schema för juli på hur jag skulle jobba. Det är ett tag sen, men än har jag då inte sett till nåt schema. Så jag ska ta det i veckan här. Man kan ju inte säga en sak bara för att.... Det gillas inte !!! Antingen eller... Jag börjar fundera om det kommer nåt schema på mailen över huvud taget? Det är ju faktiskt snart juli månad.


Sanna har varit här med pojkarna när jag jobbade, tog Niklas till förskolan i morse innan hon själv skulle börja jobba. Då kunde jag ju få lite vila själv efter natten. När klockan var 10 kommer Alexander och frågar hur länge jag ska sova. En stund till mumlade jag fram. En timme senare dök han upp igen: Klockan är 11, mamma! Så trött jag var!!!  En liiiten stund till.... Han försvann upp på övervåningen en stund, men när klockan var 12.30 masade jag mej upp efter att telefonen ringde stup i ett. Jaha....det var folktandvården som ringt. Ringde upp dom och förklarade än en gång att dom kunde stryka mina tider, för jag fixar det på annat håll. Sörru!! Jag sa inte det sista faktiskt....



Av Annica - 25 juni 2010 17:13

Midsommarafton.....

Vi har skjutsat Alexander till Resele till några kompisar, stannade en stund på fika. Trevligt!


Nu sitter Niklas och tittar på "Emil i Lönneberga", en av hans favvo, Roger ligger i soffan och tittar på fotboll och jag....ja...jag har datorn och Facebook som jag firar midsommar med...det är alltid nån som är ute där...

Regnet öser ner, det är mörkt och rått inne...bläää vilket väder!!!


Ska ta och gå ner och förse mej med en öl, lägga mej på sängen och läsa en gammal Veckorevyn, tror jag...

Kanske man lägger sej tidigt? Eller ska man plocka blommor och lägga under kudden och drömma om "prinsen"? Ha ha ha

Av Annica - 25 juni 2010 11:48

I går blev vi bjudna till Simon och Katija i Kyrkdal på kaffe.  Simon ville ha fika så jag svängde ihop en snoddaskaka...kärleksmums...kramforskaka...ja...de
n har många namn denna kaka.  :D Men god är den!

Katijas mamma och faster och bror var också där, riktigt trevligt hade vi. Katijas mamma är väldigt pratsam och rolig. (inget illa menat Kickan, de e bara till det positiva hihi)


I dag åker Alexander till Resele till kompisar, så det blir bara jag, Rogga och Niklas hemma.  Det var tänkt att grannen skulle fira med oss, hade frågat brorsan och On, Katija och Simon....men i slutänden blev det bara vi kvar... Kanske Sanna kommer in en sväng i kväll när hon slutat jobba? Jag förstår att Katija och Simon vill vara i sin nya lägenhet. Man kommer väl i håg själv när man hade fått sin första lya! Åh, va man tyckte det var hääärligt!


Det blir väl lite sill och en nubbe (mer hade vi nog inte så det blir nog bara en ) och kanske lite grillat senare då. Vi får väl se... Det kanske blir bara slappa framför TV:n också. Om det inte är en massa skit bara, tycker att det brukar vara det när det är storhelg. På vardagarna kan det va huuur mycket som helst som är bra på TV:n, och sent!!!  Sen på helgerna, vad visas då?? Absolut bara skit!!


Efter att ha ätit penicillin i två omgångar har nog kroppen blivit lite känslig. Jag har nämligen fått ett öga som rinner och svullnar titt som tätt. Ögonfluss eller inflammation? Halsen känns inte heller bra, ont långt bak i lymfkörtlarna. Det är då väl också.... Vad kommer härnäst?? Jag bryter väl nå ben när jag går ner för trappan?? Shit, jag kanske inte ska säga så...då gör jag väl det!!  Ha ha ha


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN MIDSOMMARHELG!!!


KRAM PÅ ER!





Av Annica - 23 juni 2010 14:26

Har än en gång besökt min tandläkare. Idag skulle en tand som gått sönder i andra käken lagas. Han frågade om jag behövde bedövning...  Bedövning??? Det har liksom varit en självklarhet för mej-ALLTID!!!  Men han trodde inte att jag behövde det ändå...ville prova utan för det låg så långt i från roten tyckte han. Hmmm....ok...kanske man ska prova utan ändå?? Jag litar sååå stenhårt på min "nye" tandläkare så jag gick med på att testa. Jag skulle ju få skrika om det gjorde ont ;)))  

När han borrat färdigt och skulle till och fylla igen hålet blev jag lite förvånad att det redan var klart?!  Och inte gjorde det ont heller. Det ilade till en gång, men inget man inte kunde stå ut med. Då gjorde det mera ont när han satte fast formen runt tanden...   Hur nöjd tror ni jag känner mej på en skala?   


Medan jag var och fixade tanden fick Niklas vara hos min brorsa med sambo, så då fick jag ju passa på att snusa igen då på lilla Anastasia. Idag fick man se hennes vackra ögon. Otur bara att jag inte hade nån kamera med....

Av Annica - 22 juni 2010 00:31

Har klippt Chiara i kväll. Det tog sammanlagt !½ timme med badet....  Hon hade bestämt sej att hon ABSOLUT INTE skulle klippa sej, och inte bada heller för den delen. Men mattes vilja är mycket starkare.

Nu ligger hon så snällt i mitt knä, och vill helst ha huvudet på tangentbordet...så det är lite svårt att skriva.  Det händer ganska ofta att hon kommer preciiiis när jag ska ut på datorn.  Hahaha


Niklas har ju haft nåt skit i sina ögon, förmodligen nån allergi av nåt slag. Nu har jag åkt på samma. Jag brukar ju känna av allergin på våren/sommaren, men jag vet aldrig riktigt mot vad.


Näe, ett kort inlägg blev det ikväll, dels för att min hund promt måste ha nosen nästan på tangenterna.

Och jag ska upp i tid i morgon och förbereda mej för ett nytt

tandläkarbesök...  :S

Av Annica - 17 juni 2010 21:27

Vaknade i morse med samma värk, än lite mindre än det varit... I med pillren på studs, på med kaffet, ut med hundarna som nästan vägrar kliva ur sängen, men väntar jag nån minut extra så kissar den yngsta inne. Så det är bara att schasa upp dom och ut med dom på baksidan. Drack en kopp kaffe och gick faktiskt och la mej sen igen... Jag vet inte om det är värken som gör mej trött eller om det är penicillinet. Men trött är jag i alla fall.

Strax efter 13 åkte jag i väg med Niklas till förskolan så han fick vara en stund innan deras konsert började. Dom skulle ha avslutning klockan 15  i dag så barnen bjöd på härliga sånger. Niklas sjöng väl inte så mycket förutom på "sjörövarfabbe", den kände han igen.

Medan jag väntade på att klockan skulle bli tre så hälsade jag på brorsan och hans sambo för att snusa på mitt nya syskonbarn. Sååå söt hon är!


  Har ni sett vilka ögonfransar hon har?


Tyvärr blev det så väldigt, väldigt dåliga kort från Niklas avslutning så det är inget kul att visa dom. Tog fel kamera....


Men jag kan visa en annan bild. Jag köpte en mössa på loppis häromdan som ser ut som en jättefotboll...den tyckte han var rolig att ha på sej.

  Han är lite grisig i ögonen på fotot, jag undrar om det kan va nån allergi, för han var likadan i fjol sommar.



Lite bilder från Alexanders skolavslutning.

Intåg i kyrkan


 

Alla 3:or fick en ros av rektorn.


 

Fikade gott på "Westerlunds" efter skolavslutningen


Efter vi varit på Niklas förskola gick vi till Sannas nya lägenhet och hjälpte till med att packa upp några lådor. Men det var ingen hit för min käke kan jag säga...att böja sej upp och ner, upp och ner....

Klockan drog i väg fortare än vi hann med så idag blev det pizza på "Orren", Jättegoda pizzor måste jag säga, det var tomt på allas tallrikar... 


Av Annica - 15 juni 2010 10:56

Nu har jag kommit från tandläkarn med min ruttna tand instängd i en liten blå plastask....

Tänk att jag våååågade gå dit ändå. I morse kände jag lite tvekan, ringde till Roger och fick skjuts av honom. Annars har jag nog "skolkat". Faktiskt! Men nu kom jag ju i väg och äntligen fick ut den jävla tanden.Det var ju nästan ingenting kvar av den. Det hade gått sån bit ur den att pulpan var blottad. Är det konstigt att jag haft ont???

Infektionen har jag kvar i käken så det blev antibiotika en vecka till. Jag har ju tappat känseln på den sida tanden satt. Från mungipan, nästan halva underläppen och hakan och därunder. Tandläkarn sa att om jag har tur så får jag tillbaka känseln, annars...ja....då är det bara att gilla läget. Jag får vara bortdomnad i ansiktet. Usch!!! Nu får vi se om jag klarar att jobba i morgon kväll...har ju fortfarande så ont i käken så jag knaprar tabletter som barnen äter lördagsgodis. I går kände jag av magen efter all medicin. Den strejkade totalt. Så fort jag åt fick jag ont i magen, och det bränner och svider.

En vecka till bara med medicin, sen får jag börja kurera magen också...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards