Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 30 november 2009 18:59

Här hos Julflickan kan du vinna en fin telefon.

Av Annica - 30 november 2009 13:12

Här kan du vara med på en utlottning av ett par jättegulliga tofflor.

Av Annica - 30 november 2009 13:10

"Jag vill vinna ett par Belliotofflor från PirumParum hos Tant Ulrika!"

Av Annica - 29 november 2009 16:27

  

Första advent.....

Nu får man börja räkna ner, snart är julen häääär!!!

Älskar denna tid på året!

Av Annica - 29 november 2009 16:01

Eftersom jag låg i migrän förra veckan blev det inte nå adventspyntande. Sen har Alexander haft kalas i dagarna två, så idag hämtade jag lådorna från vinden.


Jag hade glömt att jag förmodligen måste ha rensat ut "skit" i fjol, för det var inte mycket där tycker jag.  Nån adventsljusstake, med 4 ljus,  fanns ej att uppbringa. Letade i källaren och i alla skrymslen där det kan tänkas att jag lagt en stake. Nähä, blir en ny till veckan då. Har inte så mycket eladventsstakar. Bara en faktiskt.... Man har slängt eftersom dom gått sönder, men inte har vi fyllt på igen.  Men däremot har jag en del stjärnor. Tycker det är så fint! Men....inga sladdar!! Suck! Blir till att skriva upp det på listan också då. "Tur" att det inte fanns nån adventljusstake, för jag hade inte några levande ljus heller. Skriv på listan! (finns det ingen som sköter planeringen här i huset? ;)


*adventljusstake för levande ljus

*starinljus

*sladdar till stjärnorna

*lite julig lampskärm till lampan på hallbordet

*mossa

*små svampar

*glödlampor till stjärnorna


Är det nåt mera? Jag glömmer väl ändå listan hemma, som vanligt.... Och sen kommer jag hem med allt annat (kul) istället för det som stod på listan... Det är nog lite typiskt mej....


Ha en fortsatt mysig första advent!


Av Annica - 29 november 2009 00:07

Efter middan fick vi besök av grannarna, bara så där.  Det är roligt att få besök helt oväntat. Det behöver inte alltid vara att man planerar för allt jämt, utan att man bara kan dyka upp liksom. Mer av den varan!! Jag tycker att idag är det så mycket att man ska planera i almanackan för sina vänner. Nej, jag ska nog försöka bättra mej jag också. Börja dyka upp... "Tjena, har du kaffepannan på?"


Alexander har fyllt 9 i onsdags, så i fredags hade han "kalas" på bowlinghallen för några av sina klasskompisar.  I kväll har han "kalas" för sina kompisar som han har på fritiden. Så det har busats, gömma nyckel, TV-spelande, varit ute och härjat... Roligt har dom haft. Och nu har vi bäddat för fyra övernattande polare i rummet. Tre killar och en tjej. Det är så roligt tycker jag att dom kan vara både med tjejer och killar. Det finns ju dom som inte alls kan det tyvärr.

Och nu hör jag att det är dags för UNO-spel!! Jag undrar hur länge dom orkar vara uppe? Jag brukar inte bry mej så mycket vilken tid dom somnar när det är  sleep over party. Dom får väl sova ut i morgon...



Av Annica - 28 november 2009 15:03

Har nyss haft besök av världens sötaste. En liten blandras Shizu/Lhasa apso på 7 månader som behöver omplaceras. Men dom hade fler dom skulle besöka också, så vi får väl se om hon kommer tillbaka eller om hon hamnar hos nån annan. Vi var den andra familjen dom hälsade på... 

Mindi tyckte var jätteroligt med en kompis, hon letade henne när dom åkt iväg. Hon skulle nog behöva en liten kompis som hon kan busa med lite....





Av Annica - 28 november 2009 08:10

Vill du vinna spännande paket? 

 

Gör ett besök hos Tant Ulrika!

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards