Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 28 mars 2010 19:11

Åååhhhh!!!! Vilken lååång dag detta har varit! Jag vill bara gå och lägga mej å sova. Längtar till kvällen! Jag ska bara slappa och titta på TV, och göra absolut INGENTING!


Några tankar om sånt man läser om och hör: Tänk att det finns dom som kan gå ett helt liv utan att känns sympati för nån, kan aldrig ställa upp när det behövs, det enda som finns i hjärnan är egoism och elakhet. Vad är det som gör att vissa människor blir såna? Är det barndomen? Misslyckade tidigare förhållanden/äktenskap? Har dom blivit åsidosatta? Olycka? Eller total hjärnsläpp?? Alltså, jag kan bli så irreterad på folk som uppträder "helt fel". Hittar inte ens nåt bra ord för det...

Men helt plötsligt händer det nåt: det kan vara att dom är med om en olycka av nåt slag, så dom blir handikappade. Nån dör eller dom blir själva sjuka, och då förändras dom plötsligt. Den för dom så främmande känslan som empati, ödmjukhet och liknande infinner sej utan förvarning. Dom blir en "bättre" människa. Men ska det ta nästan ett helt liv eller sjukdomar och olyckor innan det ska till?


Men det sägs ju att "När fan blir gammal, blir han religös".


Det kanske stämmer.


Jag är så lycklig att jag inte tillhör den ovan nämnda gruppen. Jag är raka motsatsen. Kunde jag ge bort mitt arsle, så skulle jag göra det. (vem som nu skulle vilja ha de?)


Men visst är det väl liiite konstigt ändå?

Av Annica - 26 mars 2010 08:34

Sovit som en stock i natt. Så nu känner jag mej lite tung i huvet av det. Lite så med mej: Antingen sover jag inget eller jättedåligt, eller så sover jag som en klubbad oxe. Inget mellanting liksom.


I efermiddag ska Niklas åka till Jessica och Micke, det har han sett fram emot. Han tycker om att vara där, och framför allt hos hästen dom har. Han brukar prata om när han sitter i "vagnen" och åker häst.


I går var det 16 år sen jag och Roger träffades för första gången. Känns inte alls så längesen...  Så i kväll ska vi ut och äta en god middag hade vi tänkt. Det var längesen vi var ut så där bara på tu man hand. Det händer inte så ofta att det finns nån risk att bli bortskämd med det.   

Men jag kan gärna bli det... he he


Nej vad magen kurrar...har inte ätit frukost än, så jag tror att det är dags för det. Magen klarar inte endast kaffe längre.



Av Annica - 25 mars 2010 19:18

Måste lägga in en till med Caroline af Ugglas. Tycker hon är så bra!!




Av Annica - 25 mars 2010 14:07

Vilket fruktansvärt väder!! Nog för att jag vill har vår nu, men detta är sämre än -25... Snön är väl ganska OK, men blåsten...den kan ju göra vem som helst gaaalen!


Jag är sååå urless på mitt hår nu så jag blir grinfärdig när jag ska göra i ordning det.  Jag permanentade mej i nov -08, och hör och häpna, den sitter kvar än!! Det kallar jag permanent. Det liknar ungefär den hempermanent man gjorde på 80-talet. Men då skulle det ju vara så...

Så idag klockan 17 har jag fått en klipptid nere på stan. Jag vet inte riktigt hur jag ska klippa mej. Sanna vill absolut inte att jag klipper mej kort. Jag måste ju ta av det ganska mycket om jag ska få bort den gamla permanenten, men riktigt kort tror jag inte att det blir...men det vet man aldrig...

Före jul hade jag håret nästan ner till midjan, sen fick jag ta av det till axlarna. Trodde då att jag hade fått bort alla gamla lockar. Men vad händer när jag klipper mej? Jo, håret drog upp sej och det blev ännu mera lockar. Grrr!!  Så nu var den övre halvan rakt och den nedre jättelockig. Nu har det vuxit ut en bit igen (mitt hår växer jättefort) Och det ser HEMSKT ut. Så nu åker ALLA lockar.  Det växer ju som sagt ut igen. Suck! Lite pirrigt är det ju... Men det är ju fint med långt hår... men, men...då måste det ju vara i bra skick också, annars är det ju faktiskt inte så snyggt. Kanske jag sätter in en bild sen får jag höra vad ni tycker.


Näe, nu ska jag lägga Niklas för sin vila så jag kan röja lite.

Av Annica - 23 mars 2010 23:03

....av Birgit från habben i dag. Gjort lite småövningar som faktiskt Niklas tyckte var kul, annars vill han gärna bestämma själv vad han ska göra och inte göra. Vissa talövningar gör han bara inte... Men det är bra...att han har en egen vilja-av stål!!


Chiara blir lugnare för var dag som går. I morse när vi kom ut bajsade hon på studs. Sen en gång inne och nu i kväll ute. Så det kommer nog för henne också. Hon har ju inte bott hos oss så länge, och hon är fortfarande lite avvaktande ibland, men det går bättre och bättre. Mej verkar hon lita på i alla fall. Dit jag går, dit går hon. Sätter jag mej i soffan tar det fem sekunder så ligger hon i knät. Hon vill veta vart jag är heeela tiden.


Jag har suttit med lite kort tillverkning i kväll, det var så längesen. Jag har nästan inte gjort några kort alls sen jul. Jag har haft så mycket med mej själv, så det har liksom inte funnits plats eller tid för korten. Och när jag mår dåligt så syns det verkligen på hur jag gör korten: tråkiga, mörka och allt hamnar bara huller om buller. Såna kort vill ju ingen ha... Då är det bättre att invänta det bättre humöret.


Äntligen är det så pass varmt på dagarna att man kan ha fönster och altandörrar öppna. Jag gillar att få in vårluften. Den doftar på ett speciellt sätt...

Av Annica - 22 mars 2010 17:42

Suck...!! Har haft huvudvärk idag...men inte så att jag har varit liggande hela tiden, men det är jobbigt i alla fall.

Nu på eftermiddan har jag kommit i gång lite. Har precis stekt biffar av älgfärs. Det gillar barna. Tyvärr fanns ingen potatis hemma, så det får bli makaroner istället. Inte lika gott, men det får väl gå i alla fall.


Nu vet jag varför Mindi har varit lite "sur" mot Chiara, hon är på löpen. Hon blir en riktig surpuppa då! Så jag får passa Chiara lite så hon inte hoppar på och vill leka med Mindi, för då smäller det. Mindi är inte elak, men hon kan säga ifrån ordentligt... Bra i och för sej...hon är lite försiktig annars, bara går undan liksom.


Kanske man ska dra på lite mackisar då...magen börjar kurra nu...

Av Annica - 22 mars 2010 13:13

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards