Alla inlägg under oktober 2009

Av Annica - 20 oktober 2009 09:21


  


Av Annica - 20 oktober 2009 08:30

Jag har ett fönster ovanför diskbänken där jag kan kolla in småfåglarna när dom kivas i träden och jagar varann...

Men i morse börjarde dom picka på fönstret. Helt orädda. Dom ser ju att jag står där. Men jag vet nog vad dom vill.

Jag brukar ju alltid lägga ut mat till pippisarna, men har inte börjat än med det för i år. Så det är ju det dom vill.

Förmodligen vill dom påminna mej om att flugorna och maskarna är slut nu för i år. Flört

Så jag får nog gå ner i källarn och leta fram alla fröautomaterna... (vart dom nu är...)




Nu på morgonen har jag plockat som vanligt i köket. Där står, som vanligt, brödrosten framme. Och där står, som vanligt, tomma mjölkpaket. Och brödpåsen, som vanligt, är inte stängd. (åker ju in massor med småflugor...)

Hade tagit bort tomma paket i går kväll, men på morgonen fanns där en till...konstigt va?

Jag undrar hur många gånger om dan jag ställer in denna brödrost i sitt skåp och tar bort tomma mjölk- och krämpaket från bänken. Skåpet där brödrosten står i finns precis rakt under bänken där brödrosten ställs. Och hur svårt kan det vara att skälja ur paketen och lägga dom bland de övriga tomma förpackningarna?

Dags för familjeråd?? Men det kanske är så att "Mamma går ju ändå hemma"....Hm...

Jaja...eftersom jag ändå bara går här hemma så tar jag väl en sväng till tvättstugan innan jag fortsätter med hallen.  hehe

Av Annica - 19 oktober 2009 23:24

Tänk att det är bara 6 veckor kvar till första advent.... och 10 veckor till jul..... 

Vart har detta år tagit vägen? Fast jag längtar redan att få ta fram alla adventsljusstakar och stjärnor, få sätta upp julgardiner, fixa och dona och pynta....det är sååå mysigt. Det är det bästa på hela året!!


Jag tror Niklas väntar på tomten i alla fall. I morse när han skulle fika så tog han på sej sin tomteluva. (han hade redan tomtepyjamasen på sej, den gillar han) Han tycker nog att tomten kan va lite läskig, men han är väldigt fashinerad av honom.


  

Han blev så söt i sin luva så...


Roger köpte 2 påsar värmeljus i går. Får se hur länge dom räcker? Det brukar gå åt massar av ljus här hemma den här årstiden. Både vanliga ljus och värmeljus.

  

Det är så mysigt att tända på morgonen ( läs alltid )


Jag har tagit itu med mitt stryk- och pysselrum/kontor idag. Fy va det va längesen jag fick bort allt!! Men nu är det ganska fint. Riktigt trivsamt!

Före- och efterbilder kommer, så ska ni få se vilket kaos det var innan. Hahaha huvvaligen!!

Sen tog jag pojkarnas rum, det är så skönt att få det gjort, men trögt att komma igång.... Både Niklas och Alexander blev så glada över att jag mysade till rummet. Alexander har en halvhög säng, där vi satte fast en ljusslinga under. Så nu ska vi bara fixa lite kuddar och sen ville han ha "gardiner" som han kunde dra för i sin lilla myshörna.

Så i morgon är det "bara" resten kvar... ;)


Natti på er!

Av Annica - 19 oktober 2009 10:34

Här är alla tre delarna på ICA´s reklam med Jerry...



Av Annica - 17 oktober 2009 01:53

Nya ICAreklamen....  Många tycker den är stötande, andra gillar den....

Jag gillar den! Jag skrattade faktiskt när jag såg den första gången. Jag tror han får en bra karaktär, som sätter dom andra på plats! ;)

Den reaktionen som "Jerry" får när dom andra träffar honom för första gången är den reaktion som Niklas (och alla andra som inte "passar in" i samhället enligt vissa) möter varje dag, av både barn och vuxna. Folk som bara stirrar och "ler"...  Tills dom lärt känna honom. Då kan man få höra en så dum kommentar som: "Men, han är ju precis som vanligt" Ja, va fan hade dom väntat sej?? Han är en helt vanlig människa, som har downs syndrom. Han har samma behov som alla andra!


Ibland kan jag uppleva det jättejobbigt med alla blickar och pekningarna man ser i ögonvrån när man gått förbi. För Niklas skull! Men vi vägrar att "gömma" oss. Skulle aldrig falla oss in!! Vi är stolta!!


Tillbaka till reklamen då....

Jag säger så här (jag ler nu) "Jerry" har inte kunnat sagt en bättre kommentar:

"Va glor ni på? Har ni aldrig sett en praktikant förut"  Va han måste tyckt dom såg dumma ut med sina gapande munnar. Om jag kom på en arbetsplats och dom anställda betedde sej så skulle jag fundera vart i helsike jag hamnat...


Go Jerry!! Vi diggar dej!

Av Annica - 15 oktober 2009 11:32

Har ni sett nya Ica-reklamen? Vad tycker ni?

Av Annica - 14 oktober 2009 09:02

      

Ååååååhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi har försovit oss idag.....det är INTE speciellt roligt. Alex blir så ledsen när vi försovit oss, han gillar inte att missa skolan. Stort plus där!!


Lilleman har ju varit vaken en del i natt. Hela han var alldeles het, från topp till tå. Annars brukar han vara kall om händer och fötter. Men de är klart, febern var rejält hög i natt. Och nån Ipren ville han då rakt inte ha! Och inget att dricka. Absolut ingenting ville han göra, han bara satt (eller rättare sagt, hängde sittande) i soffan.

Men till slut höll jag honom så jag fick i honom Ipren. Men han protesterade inte sååå mycket, det hade han inte ork till. Han har lite feber i dag också, så det blir att ta det lika lugnt idag.


Tur att vi har spelat in "Emil" från SF-kanalen. Det har varit mycket av det nu på sistone...


  


Av Annica - 14 oktober 2009 01:58

Niklas har precis kommit tassande på tå....kisande och rödblossiga kinder...

Måste försöka få i honom att dricka. När han vaknar på natten, när han är sjuk, så ska han inte ligga i sängen utan han vill halvligga i soffan, och så klappar han bredvid sej utan ett ord. Då ska jag sitta bredvid honom och stryka honom över hans panna.

Ska se om jag kan trixa i honom lite alvedon så han kanske somnar igen en stund. Tur att det är bra filmer på TV:n...för det lär bli en vaken natt...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards