Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Var e´maten??

Av Annica - 20 oktober 2009 08:30

Jag har ett fönster ovanför diskbänken där jag kan kolla in småfåglarna när dom kivas i träden och jagar varann...

Men i morse börjarde dom picka på fönstret. Helt orädda. Dom ser ju att jag står där. Men jag vet nog vad dom vill.

Jag brukar ju alltid lägga ut mat till pippisarna, men har inte börjat än med det för i år. Så det är ju det dom vill.

Förmodligen vill dom påminna mej om att flugorna och maskarna är slut nu för i år. Flört

Så jag får nog gå ner i källarn och leta fram alla fröautomaterna... (vart dom nu är...)




Nu på morgonen har jag plockat som vanligt i köket. Där står, som vanligt, brödrosten framme. Och där står, som vanligt, tomma mjölkpaket. Och brödpåsen, som vanligt, är inte stängd. (åker ju in massor med småflugor...)

Hade tagit bort tomma paket i går kväll, men på morgonen fanns där en till...konstigt va?

Jag undrar hur många gånger om dan jag ställer in denna brödrost i sitt skåp och tar bort tomma mjölk- och krämpaket från bänken. Skåpet där brödrosten står i finns precis rakt under bänken där brödrosten ställs. Och hur svårt kan det vara att skälja ur paketen och lägga dom bland de övriga tomma förpackningarna?

Dags för familjeråd?? Men det kanske är så att "Mamma går ju ändå hemma"....Hm...

Jaja...eftersom jag ändå bara går här hemma så tar jag väl en sväng till tvättstugan innan jag fortsätter med hallen.  hehe

 
 
Cia

Cia

20 oktober 2009 14:05

Halloj!
Nu flyttar vi!!!!
Kramiz

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessa

20 oktober 2009 17:24

Preciiiiis samma saker händer här hemma... ska vi ta en "husmors semester" så vi får vila upp oss lite? Jag tom HATAR min egen röst då jag tjatar om dessa saker...

 
Alle

Alle

21 oktober 2009 22:32

Tänk va vi mammor e bra! på allt...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards