Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Praktikanten

Av Annica - 17 oktober 2009 01:53

Nya ICAreklamen....  Många tycker den är stötande, andra gillar den....

Jag gillar den! Jag skrattade faktiskt när jag såg den första gången. Jag tror han får en bra karaktär, som sätter dom andra på plats! ;)

Den reaktionen som "Jerry" får när dom andra träffar honom för första gången är den reaktion som Niklas (och alla andra som inte "passar in" i samhället enligt vissa) möter varje dag, av både barn och vuxna. Folk som bara stirrar och "ler"...  Tills dom lärt känna honom. Då kan man få höra en så dum kommentar som: "Men, han är ju precis som vanligt" Ja, va fan hade dom väntat sej?? Han är en helt vanlig människa, som har downs syndrom. Han har samma behov som alla andra!


Ibland kan jag uppleva det jättejobbigt med alla blickar och pekningarna man ser i ögonvrån när man gått förbi. För Niklas skull! Men vi vägrar att "gömma" oss. Skulle aldrig falla oss in!! Vi är stolta!!


Tillbaka till reklamen då....

Jag säger så här (jag ler nu) "Jerry" har inte kunnat sagt en bättre kommentar:

"Va glor ni på? Har ni aldrig sett en praktikant förut"  Va han måste tyckt dom såg dumma ut med sina gapande munnar. Om jag kom på en arbetsplats och dom anställda betedde sej så skulle jag fundera vart i helsike jag hamnat...


Go Jerry!! Vi diggar dej!

 
 
Ingen bild

Tessa

17 oktober 2009 13:56

Jaa... det är ju sant, nu fick jag en tankeställare eller rättare sagt en käftsmäll :-D Själv tyckte jag att den var kränkande men då du skriver så här fick den en helt annan innebörd. Klart att ni inte ska gömma er med Niklas, han är ju en jättefin kille :-)

 
Cia

Cia

18 oktober 2009 06:16

Det jag ansåg kränkande var inte att han är med i reklamen utan just stirrandet som tyvärr står för många i detta avlånga land.
Har suttit och läst kommentarerna på youtube och vissa är jättefina men många är totalt idiotiska.
/Kram

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 oktober 2009 18:50

Jag gillar icareklamerna överhuvudtaget..
Jag tycker att Ica är tuffa för dom måste ju ha förstått vilken reaktion reklamfilmen skulle få!
Som jag ser det så driver dom med våra fördommar!!

Säger detsamma.. Go Jerry :-)

Det är en vit herdehund jag har.
Hon gillar bara hemmaodlade morötter. Inte dom man köper på affären. Hon ska ha rena produkter hihi

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards