Alla inlägg under april 2010

Av Annica - 9 april 2010 13:58

Min syster yster:  

  

Av Annica - 9 april 2010 12:44

Vill du har fler besökare till din blogg?

Klicka här!

Av Annica - 9 april 2010 11:01

Vaknade med två pölar hundkiss och hundbajs på två ställen... Suck! Jag tycker det är så synd att hon gör inne fortfarande. Vet inte hur jag ska göra med henne... Om hon ska få åka hem till sin "mamma" igen eller om jag ska kämpa på? Har haft Chiara i drygt 4 veckor nu. I bland är det bättre med kissandet och bajsandet, men rätt som det är så gör hon inne igen. Min man klve i hennes bajs i går kväll. Då hade hon gjort en så "fin" hög precis innanför sovrumsdörren... Jag nämner inte vad han sa, men han var definitivt inte glad!!

Så jag måste nog börja fundera hur jag ska göra... Det är ett jättesvårt beslut att ta.


Snart ska jag gå ner på stan och kolla efter en doppresent. Mina barns tremänning ska döpas i morgon. Funderar på vad man ska hitta på. Jag vill inte köpa nån silverkopp eller nån ljusstake i tenn eller bestick.... Det gör ju alla!

Har funderat på nåt häftigt halsband. Inte nåt med en nalle eller nåt sånt. Jag menar...han är bebis nu, men han blir ju faktiskt äldre. Han vill ju säkert inte ha ett halsband med nån nalle när han är i 7-årsåldern t ex. Nä, då får det bli nåt med mera sting i. Ha ha ha Ja...det visar sej vad jag hittar. Det är ett sånt dåligt utbud här i stan så det blir en utmaning att hitta nåt. Eller ska man köpa ett årgångsvin? Som lagras till hans 18-årsdag? Ha ha ha


I dag är det det tristaste väder av alla. Grått, småkallt och ruggigt. Man fryser liksom inuti benmärgen. Huuuga!! Och blött och grusigt och lerigt överallt. Nä, nu får våren sätta en jädra fart tycker jag. Den här årstiden hatar jag. Vinter, sommar eller höst går bra, men våren...? Får inte ens vårkänslor. När buskarna och träden får små knoppar eller när man ser lite grönt i rabatten som är på väg upp. då börjar jag må bra igen. Men inte detta mellanläge mellan vinter och vår. Det kan jag gärna hoppa över.


Nån fler som ska gå på 80-talsfesten i kväll på "Hörnan"? Tror det kommer att bli huuur roligt som helst. Måste ju rota i garderoben om man har nåt kvar från den tiden. En liten skinnjacka har jag i alla fall kvar. Googlade på Madonna från 80-talet för att kolla i fall man glömt hur man såg ut. He he   Och då kommer man i håg. Vilket mode det var. Men jag diggar verkligen 80-talet. Kläderna, musiken, det stooora håret... Ja, fast stora axelvaddar var väl inte sååå snyggt. Tycker jag inte idag i alla fall. Då tyckte man väl det...eller gjorde man det. Man kanske hade dom för att det var på mode då?

Av Annica - 8 april 2010 12:56

Katija och Simon har varit på ultraljud idag- 2 gånger! Första gånden så tror dom att han/hon "stog" upp. Så dom fick åka hem för att komma tillbaka ett par timmar senare. Då hade bebben ändrat läge och lagt sej ner. Ha ha

Så nu har vi fått så fina kort på knytet som vi delar med oss.


Här är farmors lilla skrutt:

          


Och här är dom lyckliga föräldrarna:

    

        



Av Annica - 7 april 2010 23:07

Jaha, då har denna dagen gått också...

Har haft lite "halv"-migrän på förmiddan, men som tur var släppte det ganska snabbt. Annars brukar det kunna hålla i sej ett par dar. Och det är inte sååå kul liksom. Allt blir så jobbigt, då huvudet är "sprängfärdigt" såna dar.


Fick hjälp med handlingen idag av snälla Nettis. Hon är för go´. Ställer upp jämt! Efersom Sanna är sjuk idag handlade vi lite till henne också, så slapp hon gå ut. Tror hon ska jobba i morgon så då behöver hon ju kurera sej. Är så glad att hon fått jobba lite och jag hoppas hon kan få nåt vikariat i sommar.


Har ändrat utseende på bloggen. Vad tycker ni? Själv tycker det blev ganska bra faktiskt. 


Och inte har jag gjort några kort heller i dag som jag hade tänkt. Kanske jag sätter mej och gör ett nu... Jag har ett som är påbörjat redan, så det kan jag ju i alla fall göra färdigt. Jag har inte haft nån inspiration, men när jag väl sätter mej så känns det lite som terapi. Så jag kanske ska "tvinga" mej till pysselhörnan nästa gång.



Av Annica - 7 april 2010 13:13

Jag vet inte vilken gång i ordningen som jag nu hittar ännu ett tomt skinkpaket i kylen!!  Jag blir lika irriterad varje gång . Och det spelar ingen roll om en mjölktetra blivit lämnad på sin hylla med 2 matskedar mjölk kvar i paketet, eller filen eller juicen..... Listan kan göras lång. Varför kan man inte ta ALLT ur paketet, man behöver inte lämna en "dutt".

Tillbaka till skinkpaketet, så vet jag vem som lämnar detta efter sej. Jag har kommit på honom på bar gärning. Det är Niklas som slukar skinka när vi köpt. Han kan ta halva paketets innehåll i näven och går sen och sätter sej tillrätta i fåtöljen och tittar på TV. Och när det är slut så hämtar han mer. Och ställer tillbaka den tomma förpackningen. Så nu försöker vi "gömma" så vi andra också kan få smaka en skiva...


Var till brorsan och uppvaktade honom på hans 35-årsdag i går. Dom flyttade till en ny lägenhet i oktober, men jag hade ännu inte varit dit. Skäms!! Jättemysig lägenhet med balkong och uteplats. Så fick jag ju känna på Ons go´mage också. Men inga sparkar när jag ville känna .... 

Tiden går ut den 22 juni. Tänk, jag blir faster och farmor inom några månader bara. Åh, vad jag ska snusa bebis.


I kväll tror jag att jag ska sätta mej med lite kort. Jag har inte haft nån inspiration sen i december, men nu tänkte jag försöka få till några.

Av Annica - 6 april 2010 13:11

I går kväll var jag på "VIP"-fest. Sååå kul vi hade. Lite energi fick man tillbaka efter det. Var lite tveksam först om jag skulle gå eller inte, men jag är glad att jag tog det beslut jag gjorde.  Så jäkla kul!!!!  Kom hem strax efter 02.00 så liiite trött har jag varit idag, men det får man väl ta.


Om en stund ska jag och killarna gå ner på stan en sväng. Min bästispincett är totalt försvunnen. Och får jag inte noppa mina ögonbryn blir jag tokig. Dom måste bara plockas. Så jag ska på Studio Fresh och se om jag hittar nån bra. Och så ska ju Alexander få ta hål i örat. Han har frågat så länge, så nu blir det äntligen av. Jag undrar om jag ska ta hål i näsan samtidigt?? Det är också nåt som jag har gått och velat på länge. Tycker det är så snyggt! Jaja...vi får välan si vad det blir av den saken. Vill ju tatuera mej ochså... Har gått i bara 10 år nu och funderat. Ja, man vill ju vara 110% säker! Tänk om man ångrar sej?? Och så länge man tänker så tror jag inte att man ska göra nån tattis.


Näe, undrar om jag ska pudra näsan lite då innan man sticker i väg på stan. Inte för att det gör nån större skillnad kanske, men det kan ju kännas bättre. Det har varit så mycket ett tag nu, så jag ser verkligen sliten ut. Men det går över så småningom. Jag kommer igen!!

Av Annica - 5 april 2010 13:38

Jaha...ensam igen....

Simon är å åker bräda med sin pappa, och dom två minsta har åkt med sin pappa till Övik för att gratta storebror som fyller 20 idag. Så det är bara jag och vovvarna hemma-som vanligt...


GRATTIS GRATTIS JOAKIM!!!!!!!!!


Ja, när man var 20, ja.... Åh, vad stort det var tyckte man. Speciellt innan man hade fyllt. Då kändes man ju vuxen på riktigt! ha ha ha Vuxen??

Oj, oj...man tittar på dom som är 20 idag och tycker att det är fortfarande stora barn, på väg att bli vuxen. Men vuxen? Nej.... Det är man inte när man är 20, tycker jag.

Många som ska fylla 20 längtar till att få gå på "boa" själv. Jag vågade inte gå dit förrän jag var 23 kanske. Jag frågade alltid andra om dom kunde "köpa ut".

"Va?" Är inte du 20? *harkel* "Jo, men jag vågar inte...." Ha ha ha 

Men när ingen ville gå åt mej så fick jag ju så stort gå själv.  Måste tillägga att jag fick visa leg ända tills jag var 29!!!


Ibland önskar jag att jag var 29 igen. Man hade liksom lite lagomt med erfarenhet av livet, man var ung framför allt, man kunde fortfarande dejta killar som var 25 utan att nån höjde på ögonbrynen...    *asgarv*     Jag tycker det var en ganska bra ålder som sagt.  Det kanske är därför alla kvinnor säger att dom är 29, oavsett vad dom fyller? Mmmm, så är det nog. Karlarna då?? Fnys, dom blir nog aldrig äldre än 15!!!!

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards