Alla inlägg under april 2010

Av Annica - 4 april 2010 13:53

....så himla tomt.....

Av Annica - 4 april 2010 12:08

Sov till 11.15 idag...Jisses!!! Hela dan är ju förstörd. Men det e klart, sover man inte på natten så måste man ju sova nån gång i alla fall.


Kanonväder ute. Solen skiner. Lagom temperatur. Blå himmel. Suck! Varför infinner sej inte lusten att ta min kaffekopp och gå ut och lapa lite sol mot husväggen? Jag önskar att min goa humör kommer tillbaka snart... Jag saknar mitt glatta humör, där jag har lätt till skratt...


Roger är ute på en springtur, han är hurtig han. Får väl se när han kommer tillbaka om vi hittar på nåt.


Näe, ska väl gå ner och slänga i lite rökkläder i tvättmaskinen. Det blev ju en del.

Av Annica - 4 april 2010 02:26

Kan inte sova!!!! Vad är det för fel? Suttit och tittat på TV-fakta en stund. En av mina favvokanaler. Dom visar så mycket bra.

Så jag och vovvarna har myst i soffan tillsammans. Mindi, hon slår nästan knut på sej själv när hon ska sova. Och Chiara måste "gömma" sitt ansikte för att kunna sova...  Dom har såna olika personligheter dom där två tjejerna. Men dom kommer ändå bra överens. I alla fall nu när Mindi slutat löpa.

Jag höll på bli galen på henne ett tag. Chiara har inte blivit könsmogen än, men det fattar inte Mindi. Och hon fattar inte att Chiara är en tik. Så när Chiara hoppar på Mindi och ska busa, så ställer Mindi upp sej så "fint"  och väntar... Och Chiara fattar nada vad hon sysslar med... Så hon springer därifrån. Mindi efter och försöker igen. Hahaha! Har jag lesbiska hundar här hemma? Jag säger då det...


I kväll kom ju Roger och Alexander hem från Farfar i Storuman. Dom var väl hemma vid 23.30 Alex var så trött!! Jag gjorde en varm toddy till mej och Roger som vi sög på medan vi slötittade lite på TV:n. Och antog att Alex hade gått och lagt sej, för det var ju till sängen han var på väg. Näää.....då hade han somnat på köksgolvet, stackarn! Så jag hoppas han sover länge i morgon bitti, så han orkar med.

Av Annica - 3 april 2010 18:25

Så jag börjar med lite bilder på mej själv. Det är Sanna som varit fotograf. Hon är så duktig.


      


      


     


Jag och Nettan på "Hörnan"! Roligt värre hade vi!!! 


    


Här ett (gammalt) kort från det glada 80-talet


Jag har sparat det snyggaste kortet till sist. Fotograf: Min son Alexander

(och det är bara vatten i glaset)


    



Av Annica - 3 april 2010 12:53

Ikväll kommer gänget hem från Storuman. Då fylls väl tvättkorgen med rökluktande skoteroveraller, vantar och mössor... Då är det väl mitt kvar då...tvätta!!!!!!!!!!!! Har ingen lust med nånting just nu...


Jag har ju kommit i den magiska åldern när man tappar mens och får svettningar som ett paket på posten... Det ena hemska byts ut mot det andra hemska. Har inte haft mens på...jag vet inte hur länge...

I förgår!!!! Agghhh!!!! Då fick jag den igen! Har jag varit utan så länge behöver den ju inte komma nu heller. Tror ni jag har varit nå dålig då?? Såna fruktansvärda smärtor i magen och rygg så det finns inte. Eller så har jag "glömt" hur det var. Jaja, bara det inte blir nån sån här tvåveckors...


Katija och Simon kom i torsdags, men åkte hem redan idag. :(( Först låg Katija i magfnurra, sen Simon... Bara en dag var liksom...Så jag hoppas vi klarar oss. Niklas hade det ju i två omgångar för ett tag sen, så han borde klara sej i alla fall.

Katijas mage börjar växa nu och man ser tydligt vad hon har där inne. Bara dom kan få tag på en bra och billig lägenhet också. 

Det ska bli så roligt att få hjälpa till med bebisrummet. Finns det nåt roligare?

Av Annica - 2 april 2010 19:05

Det börjar gå bättre för Chiara nu med hennes "toalettbestyr". Snart slutar hon kanske med att göra inne. Hon börjar säga till mej när hon vill gå ut kissa eller bajsa. Stort framsteg.


Kan man bli annat än nere av detta urtråkiga skitväder. Men det är väl lite typiskt påsk... Jag kommer i håg en påsk uppe i Storuman, när man inte ens kunde gå ut på isen och pimpla. Det var sååå blött!! Ungarna hade ju galonisar på sej så för deras del gick det ju bra. Och dom brydde sej väl inte så mycket om blötan heller. Dom visste ju att mamma alltid packade ner många ombyten. ;P


Roger och hans äldsta och Alexander är uppe i Storuman i påskhelgen. Det var meningen att vi alla skulle åka men det fanns ingen el i stugan som vi brukar bo i. Så då åkte bara dom,(som kan diskuteras) för då skulle dom på hos "farfars".  Tråkigt, men....


Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards