Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 2 mars 2010 12:24

Visst är det romantiskt med bröllop? Med tärna och bestman, små näbbar och tärnor som strör ut rosenblad, lång vit klänning, helst en vigsel vid nån härlig strand (som verkar vara inne nu), fotografering och festen efteråt med allt....

 

Det har ju blivit lite "inne" med att gifta sej igen. Och ibland undrar jag om det blivit ett mode bara eller om man verkligen vill och står för det man lovar varandra?

 

Man lovar att älska varann i nöd och lust. Men det är ju otroligt lätt att älska nån i lust. Men när nöden sätter in då? Jag tycker att många går i från varann för tidigt, utan att kämpa på lite...

 

Det är i nöden som kärleken prövas...inte lusten....

 

Det heter ju: "Älska mej mest, när jag förtjänar det minst".

 

Och det är kanske inte det lättaste alla gånger, men klarar man det så vet man att kärleken är så stark att den klarar i stort sett vad som helst!

Av Annica - 2 mars 2010 12:13

Alexander var hemma från skolan i går med feber och ont i halsen. I dag skulle han prompt gå, för eleverna ska spela hockey mot lärarna... Och de ville han absolut inte missa. Jag tycker inte att hän är 100% frisk, men det gick absolut inte att få honom att stanna hemma. Men jag sa till honom att han kunde ju gå hem om han kände att han inte orkar med dagen.

Niklas fick stanna hemma i dag i alla fall. Han har inte varit sjuk, men haft "småfeber" i flera dagar. I helgen när vi var på badhuset upptäckte jag att han hade feber också, och då hade han varit feberfri i 2 dar innan.  Så vi får väl se om han får gå på förskolan i morgon eller om det är likadant.



I dag är det minsann vårvindar friska som tar i! Det är bara -4 grader kallt, men blåsten gör så att det känns mycket kallare än när det är -15. Men det är ändå bra, att temperaturen börjar stiga och lite blåst infinner sej så kanske snön försvinner lite fortare. I och för sej, fram till påsk kan vi ha snö. Men sen kan den fasen försvinna. jag tror t o m barnen är trätta på snön nu.




Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards