Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 5 mars 2010 10:37

Hur klantigt är det tillåtet att va på en skala?????  Jag är ju inte sååå duktig på datorer, men jag har då lyckas att radera all min besöksstatistik verkar det som. När man går in på bloggen har jag inte haft en enda besökare. Hm... 

Inte för att det spelar nån roll, men bara grejen, liksom...

Jag kan göra så där också när jag har skrivit nåt inlägg. När jag ska spara så lyckas jag få bort den. På någe vis....som jag inte förstår...

Äh, skit samma!


Annars är det luuugnt här hemma idag. Alexander är hemma från skolan, för han hade sån huvudvärk i morse. Om det berodde på att vi försov oss eller inte...?

I och för sej var han hemma i måndags också och inte mådde bra, och han skulle kanske varit hemma nån extra dag där, men det vägrade han. Eleverna skulle ju spela hockey mot lärarna på tisdan och det tänkte han INTE missa.  Suck! Det är ju kul att dom inte vill vara hemma från skolan och missa så mycket, men mår dom inte bra så vill man ju gärna att dom kan ta det lugnt hemma i stället.  Men det straffades med att han inte mår bra idag. Hoppas bara att lovet nu blir friskt!! Och att vi slipper den förbaskade kylan...


Näe, nu ska jag fortsätta att röja undan innan helgen.


Av Annica - 4 mars 2010 20:10

Nybakta limpor och nybadade ungar för kvällen. En limpa har redan gått åt. Men det var ju väntat. Alexander blundade och njöt i fulla drag. Jag penslade mina limpor med sirapsvatten när jag tog dom ur ugnen, men det var inte populärt. Men jag tyckte det var jättegott.

Det var ett så otroligt lättsamt recept, så hädanefter blir det nog det här brödet jag bakar. Ska prova att göra småfrallor av degen nästa gång...

I morgon vill Alexander att jag bakar skorpor!! (va har jag gett mej in på?)  ;D

Han tycker om när jag gör småskorpor som han kan sitta och doppa i saft när han ska fika. Men det är ju kul att dom uppskattar hembakt. Jag har haft barn här som tar en tugga av det hembakta och rynkar på näsan... Men det är ju så olika vad dom är vana vid.


Roger har kommit hem i kväll från Söderhamn. Det är skönt att ha honom hemma. Då ser han ju vilken vardag jag har också. Med läkarbesök, habben och möten....

Han har ju jobbat borta i 10 år, så det var väl på tiden att han kom hem och jobba. Det händer ju nån gång i bland att han måste sova över i Sundsvall, men det är bara för nån natt.

Niklas är så "pappig" nu så han behövs hemma. Då är det baaara pappa som gäller. (lite skönt faktiskt...) Och Alexander har blivit lite "mammig" på sistone, så det jämnar ju ut sej. Jag blir inte utan.. hihihi


Näe, nu ska jag ta och bädda till Kajsa i Niklas säng. Niklas sover i Alexanders säng och Alexander sover på dynan under. (det är en loftsäng) Här byts det härsan och tvärsan.


Vi hörs i morgon (om jag inte hinner med en gång till. hahaha)


Tack "C" för att du gillar min blogg så mycket. Det är kul att höra... 

Av Annica - 4 mars 2010 17:09

Bröden ser urgoda ut. Både jag och Alexander har nästan stått och dreglat framför ugnsfönstret... Vi älskar hembakt bröd! Niklas är måttligt förtjust i det, mjukt bröd över huvud taget. Han tar hellre en husmansmacka han.

Så nu väntar vi bara på att dom ska svalna lite, så man kan smaka...


Barnen har beställt pannkakor i dag. Och det är bland det värsta jag gör: steker pannkakor! Det ääär så tråkigt, och det luktar illa av både kläder och hår. Och jag är inte så förtjust i den maten heller. Simon brukar hjälpa mej och steka när han är hemma. (som han inte är nu...) Men, men...dom ska få det i alla fall. Det finns ju alltid nå rester en annan kan äta.


Näe, ett ryck i lekhörnan innan maten kanske?

Av Annica - 4 mars 2010 12:43

Fick samtal från Kajsa i dag...så hon kommer hit i kväll och stannar tills på söndag. Det blir kuuul! Niklas tycker det är så roligt när hon kommer.


Nu ska jag i väg och hämta barnen. Det är lika bra att ta svängen förbi ICA på en gång, så har man det gjort... Det är bara det att det brukar bli så mycket annat i vagnen som man inte ska ha...när Niklas är med. ;) Han tycker verkligen om att handla. Och han väljer ganska bra saker. Förutom när han lagt i 4 stycken fläskfilé....  

Av Annica - 4 mars 2010 01:33

När natten kryper fram så kommer även tankarna fram.... Dom tankar man undangömmer under dagen.

Tänker på min moster som gick bort den 28 september 2003, endast 38 år...

Tänker på min mamma som gick bort den 9 oktober 2003, 54 år...

Tänker på att vilken tur jag har, som har min älskade familj omkring mej...

Tänker på vilken LYCKA att Niklas valde just vår familj...

Tänker att han kom som en ängel mitt i vår sorg...

Tänker på hur mycket jag älskar min familj...

 

Tänker på att jag fått äran att bli gudmor...

 

Tänker på att jag ska bli farmor...

 

Tänker på att det finns för många barn som inte får vara lyckliga...

 

Tänker på min syster...

Av Annica - 3 mars 2010 21:30

Nu har barnen i alla fall kommit i säng...

Niklas sover i Alexanders höga loftsäng, och Alexander sover i pappas säng.

Niklas bara älskar Alex säng, så vi funderar nog på om han ska få ta den i stället för sin. Om Alexander tar Simons säng (när han flyttar) eller om han Niklas säng står oklart. Han kan hinna ändra sej mååånga gånger än. ;)




Nu är det färdigt att Niklas ska börja grundsär till hösten. Vi var på ett möte förra veckan och fick lite information om skolan och vi tycker det låter kanonbra. Så vi ska få komma på ett studiebesök så småningom och titta på lokalerna.  Ska bli spännande, både för honom och oss.



Jag har haft inspirationstorka nu i flera månader. Ni som följer bloggen vet ju att jag var väldigt nere ett tag strax före jul, så det har inte blivit några kort på säkert 2½ månad. Jag som brukar sitta en stund varje dag.

Men jag tänkte börja så smått igen nu. Saknar att sitta och påta på med korten. Lite själsterapi är det allt....  Så titta gärna in med jämna mellan. Det är ju morsdag i maj så jag ska försöka få till lite nytt till dess. Har en ny idé som jag ska prova hade jag tänkt. Hemligt än så länge....



Jag känner mej faktiskt lite bättre nu i kväll, så det kanske var bara tillfälligt, får jag hoppas. Halsen rosslar fortfarande, men huvudvärken är nästan borta. Skönt det i alla fall.

Av Annica - 3 mars 2010 16:26

Åh, vilken tung dag.... Vaknade med världens skallebang och en röst som lät som om jag festat hela natten på whiskey!  Jag hoppas verkligen inte att jag åker dit också på nån förkylning.




Nu har Simon och Katija åkt hem till henne... Det blit så tyst... Man hör inget av Katijas fnitter, Simons musik som dunkar ur datorn....

Jag brukar tänka på hur det blir när dom flyttar så småningom. (Sanna har ju redan flyttat) Man får börja vänja sej vid tystnaden. I och för sej har vi två pojkar kvar hemma som kommer att ha kompisar och dunka musik och tjejer som springer här. Så jag och Roger blir ju inte ensamma än på ett tag. ;)




Jag funderar på om vi ska adoptera en "mormor". Tanken har länge funnits där, men har inte kommit längre än så. Dels behöver barnen en "äldre" generation, och dels behöver jag och Roger lite mera tid för oss tillsammans. Vi är inte helt bortskämda med det precis. Ja...vi får välan se hur det blir. 

Av Annica - 2 mars 2010 18:55

  


"Jag tävlar om en handgjord mössa från

Duvemo-design!

Tävla HÄR du också"

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards