Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 21 mars 2010 10:19

Slapp laga mat i går... Det är lyx för mej... Roger gjorde våfflor till barnen. Alexander åt två, Niklas åt ingenting. Han åt inte en matbit på hela dan. Bara saft fick han i sej. Men det verkar ha varit en snabb magsjuka, för han är frisk nu.... Och det känns skönt....

Vad blev då jag bjuden på till middag? Jo, avokadohalvor med creme fraiche, rödlök, räkor och mixkaviar. Jättegott! Jag bara älskar avokado i alla former. Sen fick jag serverat en mixsallad med stekt kyckling och halomiost. Och naturligtvis vitt vin också. Mmm...gott var det och det är så skönt att slippa laga mat jämt. I dag är det min tur, så det får bli lasagne.


I dag blir det inget speciellt för oss. Firande av DS-dagen är som sagt inställt. Vet inte om det gått fram till alla att det är inställt, så jag tänkte skicka lite sms sen. Roger sitter och jaobbar i vardagsrummet, och jag ska väl ta itu med klädhögen jag har här uppe....


Och i morgon är det måndag igen...det går bara runt, runt... i samma hjulspår heeela tiden...när ska det bli nån förändring...?

Av Annica - 20 mars 2010 12:49

Av Annica - 20 mars 2010 12:17

Jaha...då var det dags för nästa "sjuka". Nu är det magsjukan som härjar här.  Jag och Roger har bytt och bytt i sängen ett antal gånger i natt. Så nu är tvättstugan full av alla täcken, 5 stycken är nattens skörd. I morse kräktes han också... Jag antar att det är därför som han har haft lite feber i dagarna här, att det var nåt på gång.

Så i morgon blir det inget firande av downs syndromdagen som vi hade tänkt. Det måste ju ställas in. Och inte blev det nåt barnkalas heller... Så då får det bli tvättdag i stället då... Inte lika kul kan man ju tycka!


Alexander har gett sej i väg upp i backen med en av granntjejerna. Det är bra att dom kommer och "drar" ut honom. Vi brukar gå igenom hela klasslistan i bland och fundera om han inte ska ringa nån och hitta på nåt kul. Men det är bara "nej" hela tiden. Men om nån ringer till honom blir han jätteglad. Hmm...


I dag är det våffeldagen fick jag höra. Hade ingen koll alls på det... Så då blir det väl att grädda våfflor då. Eller, förresten, det ska Roger få göra. Pannkaka och våfflor är bland det tråkigaste att laga. Jag tror att det är oset jag är "allergisk" emot.


Mår ganska bra i dag annars. Stormande överlycklig är jag ju inte...men det kan jag ta. Huvudsaken är att jag mår hyfsat...och att jag tar mej upp ur sängen...


Näe, nu har nog nästa täcke tvättats färdigt, så jag kan fylla på mer i tvättmaskinen.

Av Annica - 19 mars 2010 10:00

Det känns som om jag har blivit överkörd av ett tåg i natt... Ont i musklerna i ryggen och allmänt "tung" liksom... Huvudet känns fylld av bly...

Jag har sovit i natt, men på småtimmarna, då kommer alltid drömmarna. Inga trevliga precis... Och drömmarna spelar hjärnan sånt spratt att det förföljer mej under dagen. I bland undrar jag: vad är sanning och inte?? För drömmarna känns så verkliga...


I dag är det fredag och jag hoppas det blir en bra början på helgen. I morgon ska vi på barnkalas och på söndag firar vi "Downs syndrom"-dagen. Så vi har ju en del att göra. det är bra. Då slussas tankarna åt sidan för en stund.


Det är min guddotter som ska ha kalas i morgon. Hela 4 år! Stora tjejen. Vet inte riktigt vad man ska hitta på i present. Det var så längesen min tjej var 4... Men glitter och glamour går väl alltid hem antar jag!


Kanske man ska gå ner och städa inför helgen... Har ingen inspiration till det precis, men det är väl tvunget. Är så in i bomben less på att det ser ut jämt här!!!!

Av Annica - 18 mars 2010 14:24

Niklas har haft "nattpass" i natt, och i morse var han varm. Ovanligt...! Så han fick bli hemma idag. Nettan kom i morse så hon körde Alexander till skolan, sen blev det frukost här.

Vi for på LIDL en sväng för att kolla hur det var. Snacka om FOLK!!!! Som galna. Men det blir nog bra med en affären som alternetiv. Lite fika när vi kom hem och sen fick Niklas gå och vila.

Och vad kommer sen som ett paket på posten? Jodå, lite migrän på det.... Det bara bränner i skallen. Men det brukar bli så här när jag inte sover riktigt heller på natten... Men det ääär så jobbigt!! Så nu ska jag gå ner och ta en stark kopp kaffe och lite pillar för huvvet, så ska det väl ge sej hoppas jag.

Annars är det väl sängläge som gäller.

Av Annica - 17 mars 2010 23:04

Dagen har varit fortsatt bra. Skööönt! Vändning nu kanske...?


Chiara sa till för första gången att hon ville ut i kväll och kissa. Duktig tjej! Det kommer nog så småningom att alla bitar faller på plats. Hon gör "det stora" fortfarande inne, men jag tror nog hon kommer på det också.

Hon är så go´. Vi har suttit och kurat under filten i soffan och tittat på TV i kväll. Ja...Chiara har väl sovit hon.


Vi har då fått en otrolig vakthund i alla fall... Hon säger till för det minsta. Går det nån utanför på vägen skäller hon så man håller på att hoppa av stolen. Men hon förstår väl tids nog att alla som går förbi faktiskt inte tänker gå in till oss.

Hon har sånt gällt skall också. Det är nån blandning av skäll och yl.

Av Annica - 17 mars 2010 18:03

Här kommer lite bilder på vår Chiango´s Chiara


          

Av Annica - 17 mars 2010 08:16

Kiara...Ciara.... OK, Sanna du har rätt. Det ser ju snyggare ut med "C"... Så då får det väl bli så då.   


Alexander var sååå förväntansfull i morse innan han drog i väg till skolan. Dom ska ju ha "Barnens vasalopp" idag. Han var uppe jättetidigt, gjorde matsäck och packade. "Åh, det kommer att bli en så bra utflykt idag", säger han. Han gillar sånt där å fara ut och fika. Jag tror att fikat kanske är mysigare än skidåkningen, men han gillar det också. Och han är nog ganska duktig.

Niklas åkte redan strax före 7.30 för dom skulle få frukost tidigare i dag, för dom ker lite tidigare till vasaloppet. Han har inte hunnit träna nåt på skidorna, så det ska bli intressant att höra hur det gått för honom idag.


Kom på att jag glömde skicka saft med honom idag... Det serveras ju bara mjölk eller vatten på förskolan, och inget av det dricker han. Mjölken hoppar vi över, men vatten försöker vi träna in honom på. Med jämna mellanrum... Det tog nästan en hel termin innan personalen på förskolan upptäckte (genom mej) att han inte drack varken vatten eller mjölk. Vad hade han då druckit de timmar han var där? Ingenting! Förutom de små klunkarna dom lyckas få honom att smaka.... Grrr......   


Klumpen i bröstet finns inte där idag. Hääärligt!!! (dan är ju inte slut än...) Så jag hoppas den håller sej åtminstone på avstånd hela dagen.


Tack "C" för att du är så gullig...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards