Alla inlägg under februari 2010

Av Annica - 13 februari 2010 13:17

När jag tittar på mina barn så blir man varm i kroppen över hur underbara dom är.  Man fattar nästan inte att den äldsta faktiskt fyller 21 i sommar och att den yngste redan är 6½ år... Då börjar tankarna gå runt: "Men guuu, hur gammal är jag...?" Ha ha ha

Ibland "glömmer" jag bort hur mycket jag ska fylla i sommar (eller förtränger jag...?)   Inte för att jag har åldersnoja, men det är ju liksom inte så viktigt det här med åldern tycker jag. Jag är född 1965, jag får räkna därifrån, he he


Underbara barn, ja.... Dom som vet säger att det är lika underbart att få barnbarn. Och vet ni vad? Ett barnbarn är på väg.....

Jag ska bli farmor!

 

 

Nån av de första dagarna i september är det tänkt att hon/han ska komma. Och runt midsommar blir jag faster. Åh, va´mycket bebiskläder jag ska få köpa då. Det är ju så roligt att köpa de små, små plaggen...

Av Annica - 12 februari 2010 15:34

I natt har jag verkligen sovit!!! Vi gick i säng 21.30 och jag somnade nog en kvart senare efter att försöka läsa lite... Vaknade 7.30 i morse. Det behövde jag verkligen! Så i dag har jag varit pigg och utvilad. Härligt att känna sej riktigt på alerten nån gång.


Äntligen fredag!!! Det är alltid skönt att ha alla omkring sej under helgen. Synd bara att den går så fort...

Det blir väl som vanligt "Let´s dance", chips, godis och bara slappa med familjen.  (en och annan tvättmaskin lär väl köras ändå antar jag...)   Och i morgon är det väl melodifestival? Förra lördan tyckte jag att det var så där... Inga höjdarlåtar direkt. I och för sej lyssnade jag bara med ett öra, för jag och grannen satt nog och surra mest. Men har det varit bra låtar har vi kanske inte gjort det...   Då har man nog lyssnat i stället.


 Hoppas på fint väder under helgen så det kan bli lite pulkaåkning med killarna.  Vi har en jättefin backe bara här bredvid som det flyger bra i. Det värsta är när man ska gå upp igen, då tror Niklas att han kan sitta på pulkan och bli dragen uppför...tungt kan jag lova....



Snart kommer Roger hem, då blir det nog att åka och handla lite och sen blir det baaara mys...helgen lång...  

Av Annica - 11 februari 2010 14:29

Finns nåt godare än lasange?? Har precis gjort i ordning två formar som står i ugnen. En av Niklas favvorätter tror jag. Och Rogers... Och min också för den delen!! Så i dag valde Alexander en egen maträtt eftersom han inte är en lasangeälskare. Av alla maträtter som finns väljer han havregrynsgröt!!

Det är nåt han kan leva på. Och han ska ha både kanel, socker och lingonsylt på sen han såg att moster också åt gröten så....    Själv äter jag inte den sortens gröt. Åt aldrig den som liten. Men jag har försökt lära mej, men tyvärr kan jag inte tycka om den, hur mycket socker eller sylt jag än har på. Så den väljer jag nog bort.


I dag jobbar Sanna på ett gruppboende. Hon har gått inskolning några dar, och sen fick hon jobba. Jättebra!!!!!   Och hon har ju mycket erfarenhet trots att hon är bara 20 år eftersom hennes bror har DS. Jätteduktig på tecken är hon också!Det vore ju superbra om hon fick sommarjobba där. Tror hon passar för det faktiskt.


Snart kommer Nettan hit för jag ska bjuda henne på lasange innan hon börjar jobba, så slipper hon stå med nån mat innan. Sen är det bara att vänta in resten av familjen. Dom brukar droppa in en efter en......

Av Annica - 11 februari 2010 06:51

Ja, nu är ögonen ordentligt uppspärrade efter en vaken natt sen 02.30

Har hämtat tidningen (som var tunnare än vanligt idag) och druckit några koppar kaffe medan jag bläddrade i de få sidorna som fanns idag.

Snart ringer nog mina alarm också så då är det dags för killarna att börja vakna till. Kanske jag ringer och väcker Roger också som har varit i Sundsvall sen igår....  Skönt att få hem honom i eftermiddag!!!

I morgon är det fredagsmys som gäller!

Av Annica - 11 februari 2010 02:26

Klockan är snart halv 3 och jag kan inte sova.... I bland går det bara inte att somna. Och så ligger man och funderar på huuur i friden man ska komma ur sängen i morgon bitti, när klockan ringer.

Då är man ju mera död än levande.   


Kanske en kopp hett the hjälper? Med lite honung? Jag tror jag provar...

Av Annica - 10 februari 2010 17:02

Niklas har ju tagit prover för att se om han är laktosintollerans, men proverna visade ingenting. Men ändå ser jag ju skillnad när han dricker vanlig mjölk eller fil och laktosfritt. Vi har bytt ut mot laktosfritt och han får det på förskolan också, men nu verkar han inte tåla det laktosfria heller...

Varför visar inte proverna nånting?



Nu har äntligen fått en tid för information om grundsärskolan. Vi ska dit den 26 februari tillsammans tre andra. Ska bli intressant. Jag har ju velat gjort ett studuebesök också så vi får väl se vad dom säger. Det sägs att man kan få göra det när inga barn är där, men jag skulle vilja komma och hälsa på och se hur dom jobbar och så... Men det kanske blir oroligt för dom...jag vet inte....



I dag är det beställt mos och korv till middag. Ja...krävs det inte mera än så... :)

Vi har pratat om middagarna och jag har sagt att ibland tryter fantasin, så nu får dom allt hjälpa till att komma på mat. Och det gör dom villigt!

Jag ser på klockan att det är dags att börja med maten nu....



Av Annica - 9 februari 2010 14:11

Phu! Måste ta en paus!! Har rensat lite i Niklas rum och kastat gamla trasiga leksaker. Måste göra det när han inte är hemma...annars vill han ju ha kvar allt.


Det är så skönt nu när Roger jobbar hemma igen. Vi får mera tid tillsammans, vi hjälps åt med barnen. Han både skjutsar och hämtar till o från skola. Jag har sagt att jag kan göra det själv, så slipper han åka från jobbet men...nä....han vill prompt göra det.  Så, OK då....  


Så nu har mina "småttingar" nästan nyss kommit hem så vi ska ta en fika tillsammans. Då passar vi på att prata om hur deras dag har varit och planerar lite för eftermiddan. Alltid mysigt med en liten chat med barnen.


Simon åkte med Roger bort till ICA för att handla fiberpasta och lite salladsingredienser. Dagens middagsönskemål är tonfisksallad.  Nyttigt om vi ska kunna komma i våra badkläder i sommar....  

Av Annica - 8 februari 2010 18:52

Efter bara tre timmars nattsömn har dagen varit ganska seg, men vissa saker måste ju ändå göras......

Idag har jag och Niklas tränat tre-ords-meningar med tecken och jag försöker få honom att använda fler konsunanter när han pratar. Men just talträningen hade han ingen lust med alls. Teckenträningen gick väl så där också men till slut fick jag honom att anstränga sej liiite i alla fall...  Och man blir glad för det han gör, även om det inte blir allt man tänkt sej.


Det är konstigt att vissa människor tror att man gör precis INGENTING bara för att man inte har ett jobb med lön. I 6 års tid har jag tränat Niklas helt och hållet själv! Utan hjälp av någon annan!! Jag började träna honom när han var runt tre månader och fortsätter än. Ett väldigt givande jobb, men dock oavlönat i pengar. Många gånger har man känt att "Nu ger jag upp" för ibland står det liksom "stilla".  Men då tar man ett break och sen fortsätter man igen.


Näe, det är ofta man får höra att "Guuu va bra du har det som bara går hemma"

Just de ja.....



Jag har börjat köra lite tecken med Roger också. Och han lär sej så sakterliga. Men det är på gång i alla fall.... 


Dags för kvällsfika till kidsen så man får dom i säng så det blir nån vuxentid till oss också....


Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards