Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Tal- och teckenträning

Av Annica - 8 februari 2010 18:52

Efter bara tre timmars nattsömn har dagen varit ganska seg, men vissa saker måste ju ändå göras......

Idag har jag och Niklas tränat tre-ords-meningar med tecken och jag försöker få honom att använda fler konsunanter när han pratar. Men just talträningen hade han ingen lust med alls. Teckenträningen gick väl så där också men till slut fick jag honom att anstränga sej liiite i alla fall...  Och man blir glad för det han gör, även om det inte blir allt man tänkt sej.


Det är konstigt att vissa människor tror att man gör precis INGENTING bara för att man inte har ett jobb med lön. I 6 års tid har jag tränat Niklas helt och hållet själv! Utan hjälp av någon annan!! Jag började träna honom när han var runt tre månader och fortsätter än. Ett väldigt givande jobb, men dock oavlönat i pengar. Många gånger har man känt att "Nu ger jag upp" för ibland står det liksom "stilla".  Men då tar man ett break och sen fortsätter man igen.


Näe, det är ofta man får höra att "Guuu va bra du har det som bara går hemma"

Just de ja.....



Jag har börjat köra lite tecken med Roger också. Och han lär sej så sakterliga. Men det är på gång i alla fall.... 


Dags för kvällsfika till kidsen så man får dom i säng så det blir nån vuxentid till oss också....


 
 
Cia

Cia

9 februari 2010 08:07

Förstår vad du menar!
Brukar få liknande kommentarer.
Gud vad bra du har det som jobbar så lite och e´hemma hela dagarna.
Jovitt men HALLÅ..... Jag jobbar på nätterna och behöver få sova på dagarna dessutom tjänar jag ju ingen förmögenhet på att jobba så lite men vi prioriterar familjen och våra barn. Fanns ekonomin skulla jag sluta jobba helt för fast barnen blir större behövs man hemma. Kanske t o m mer nu än när de var små.
Avundsjuka är den svenska folksjukdomen
Kramizar (kul att ha dig tillbaka)

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Tant Ulrika

Tant Ulrika

9 februari 2010 09:07

Kikar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..med chans att vinna presentkort från en finfin inredningsbutik! =)

http://uj76.blogspot.com

 
susse

susse

9 februari 2010 12:38

Heeej.

Äntligen ser man dig igen. så skönt..Hoppas allt är bra med dig o dina..

Håller med dig..Jag brukar med få sådana komentarer, att jag ha det sååå bra som inte behöver gå i väg till ett jobb utan bara "glassa" hemma..
Men jag jobbar ju hemma..man ska inte bry sig om vad folk tycker o tänker. Man ska göra det som man känner är bäst för sig själv o sina nära..

Jaha nu är det snart fredag o då kommer Jocke ppocke hem, ska bli skönt. Han har varit ute i över 5 veckor nu..

Ha de gott
Kramis på dig

http://www.susse-69.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards