Alla inlägg under oktober 2011

Av Annica - 22 oktober 2011 13:06


Visa din kärlek i vardagen!


 

Av Annica - 22 oktober 2011 12:19

Som vanligt när det är helg så ville Alexander sova med sina kompisar. Så är det vaaarje helg..... Men jag finner ingen orsak till att han kan sova hos sina vänner så de e klart han får göra det. Men ibland kan man ju önska att vi skulle ha "fredagsmys" som vi hade förut. Men men....ungen blir ju större och inte vill han väl sitta med sin gamla mamma när man kan göra roligare saker... hahaha

Men jag vet att den tiden kommer tillbaka när dom återigen vill umgås med sin mamma. Det tar väl bara en så där 10 år till dess. Men jag har tålamod!!    hahaha


Jag själv har sovit som en klubbad säl.  La mej rätt tidigt igår (efter att ha pratat med "mr X" i ett par timmar)  och sov till 8.30 i morse. Då kom Niklas in... Äh, vi sover lite till sa jag till honom. Och nog gjorde vi det alltid!!!  10.30 slog vi upp våra blå....


Nä dags å göra nytta!


Ha´de!


Av Annica - 21 oktober 2011 13:51

Fikadags för Niklas! :)

 
Av Annica - 21 oktober 2011 12:58

Sista skoldagen på denna vecka! Skönt för kidsen och få ledigt nu i två hela dar!

   

Han är ganska trött nu Niklas, när han kommit hem från skolan. Lite fika och sen lite slapp i soffan blir det förmodligen.

Av Annica - 20 oktober 2011 22:22

Min dotter ringde mej i eftermiddag och ville bjuda på middag. Och självklart tackade vi "ja" till det. Så gott det är att äta nån annanstans än hemma.

Vi hjälptes åt med maten. Sanna skar kyckling och lök, jag stekte och kryddade.


Sönerna satt i vardagsrummet och kollade på film och spelade TV-spel.

 

Niklas hjälpte till med dukningen när det var dags att äta.

 


En liten stor hungrig kille.

 







Av Annica - 20 oktober 2011 08:23

Har soooovit i natt!!!!


Åtminstone i 6 timmar. Somnade 1.30 och klev upp 7.30.  Hade ställt alla klockor runt 6.30 men snoosade en timme... Älskar denna funktion!! hahaha

Men vi hann så bra så.

Alexander var uppe först idag...hörde honom stöka på där ute i köket. I dag är det långdag för Alex på skolan så det blev till att packa lite extra mellanmål i ryggan. Smörgåsar, youghurt med mysli och saft blev nerpackat.


Bra idé att låta ungarna ta med sej lite extra att stoppa i munnen under dan så dom inte blir så trötta innan dan är slut. Han är nog så trött ändå när han kommer hem efter skolan. Men inte så trött att han inte orkar med kompisar och det är en faslig tur. För annars är risken ganska stor att han somnar i soffan....


Nu ska jag läsa morgontidningen, (fick den i morse som glad överraskning) dricka kaffe och lyssna/titta på "Vakna med the Voice".

Sen ska man väl försöka fixa till sej lite innan dags för fotgrafering. Har varit utan legitimation sen 1996 så det är nog dags att skaffa en nu!  


Kör försiktigt alla där ute!!

Jag hör på radion att många kanar i dike

i halkan!

Av Annica - 19 oktober 2011 21:50

Min rygg (som har varit helt paj dom sista dagarna) har faktiskt känts mycket bättre idag. Kanske för att jag vilat den utan att göra nån nytta. :P Men det har ju hjälpt!!

Så nån dag ska jag försöka ta en promenad igen och se om den börjar värka igen ellre om jag klarar av prommisen problemfritt.


Värken sitter i ryggslutet så vad jag än gör så gör det ju ont. Och mest då när jag går. Det blir näst intill olidligt då....

Jag har fått låna typ ett "njurbälte" av Mr X, kanske det funkar...?


Nettis kom hit efter sin promenadrunda ikväll, så då åt vi goooda toasts. Det fick bli dagens middag.



*****************************

 

Av Annica - 18 oktober 2011 19:47

Har fått en utmaning av min bloggvän Katta.


Jag ska fullborda 5 meningar som jag sen ska skicka vidare till 5 andra bloggvänner.



1. När ingen ser eller hör mej....

     sjunger jag för full hals


2. Jag går aldrig hemifrån utan...

      att sminka mej lite


3. Min blogg heter som den gör därför att...

     min farmor kallade mej så när jag var liten


4. Om jag vågade skulle jag...

      ta hål i näsan


5. Om tio år kommer jag att... 

      förhoppningsvis vara frisk och lycklig, gift med en prins, hus och en till hund.


Jag skickar vidare till:


Carola



Jane



Camilla



Lisa



Tomas












































Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards