Alla inlägg under juni 2010

Av Annica - 14 juni 2010 07:01

Har sovit jättedåligt i natt. Ska ju till tandläkarn  idag...om 1 timme och 18 minuter....  Tror ni att jag gruvar mej? Kan man lugnt säga. Inte för att jag är speciellt lugn nu...

Mina funderingar går till hur min tandläkare egentligen ska få bort eländet. Tanden har ju lossnat från roten, så det återstår endast ca 2 mm av den. Blir mosig i hela huvet av att fundera på detta. Det är väl därför jag inte sovit så bra heller.

Och ont har jag fortfarande, så jag undrar hur ont jag ska ha när jag kommer därifrån? Ska höra om han skriver ut nåt smärtstillande, det måste han väl? Brrr....

Om allt ändå vore över redan!!!

Av Annica - 12 juni 2010 15:54

Ack vad man kan bedra sej. Kände sånt hopp att nuuuu håller jag på att bli bättre.....  Hahaha Just de ja...


Tänk om vädret kunde va lite bättre då? Snacka om nordanvind ute. Fram med yllekoftan igen!  =)


Har varit på loppis, köpte lite zinkgrejer av alla de slag. Gå ner och titta på Billstavägen 5. Ska kolla nå mer nån dag när dom packat upp fler lådor med loppisprylar.


I dag ska familjen grilla, själv ska jag fortsätta äta mitt potatismos. Eller om jag ska ta nån soppa. Det är det enda jag kan äta. Kanske man går ner i vikt då?? Inget ont som inte har nåt gott med sej....


Min bror och hans On har äntligen blivit föräldrar. Och jag äntligen faster!!

Här är underverket:

 

Anastasia, 54 cm lång och 4440 gram


 

Katija har tagit studenten!


  Simon ger Katija en grattispuss


     

                    Katija öppnar presenter                     Den goda smörgåstårtan



   


Av min värk i käken känns det preciiis så här förvridet!!!


Av Annica - 12 juni 2010 11:29

Åh, vad förbaskad man blir!! Hade suttit och skrivit en hel sida och så stängs datorn bara av. Mitt framför näsan...utan förvarning. Är det för att det är mobilt bredband?

Natten har varit kaotisk. Samtal efter samtal till sjukvårdsupplysningen, akutenbesök och naturligtvis den ständiga värken.

Fick Citodon från akuten i går. Den tabletten höll i sej i ca 2 timmar. Precis som dom andra jag ätit: Diclofenac, Alvedon, Ibumetin, Dexofen... Min mage kommer ju att balla ur totalt efter den här perioden.

Sista gången jag ringde sköterskan på sjukvårdsupplysningen var jag smått hysterisk och grinade och sa att nu får ni göra vad ni vill bara jag slipper detta. Det har varit ett rent helvete! Stackars människa som satt i andra änden av luren, hon fick en liten utskällning och jag talade om hur illa hon skötte sitt jobb.... Sen tackade jag för hjälpen och slängde på luren! Åh, hur man beter sej. Men det var ju egentligen inte jag, det var denna smärta som orsakade det. Kunde helt enkelt inte tänka klart.

Men å andra sidan skulle hon ju ha försökt lugna mej istället för att ifrågasätta om jag verkligen inte fattar att jag inte kan ta tabletter varannan timme och blanda som jag gjorde.  Det vet väl jag att man inte ska. Men i det läge som jag var i har jag kunnat tagit vad som helst.

Idag känns det i alla fall bättre. Som jag mådde i natt känns som en avlägsen dröm ..... (var väl drogad ;D )  Det känns nu att antibiotikan äntligen har börjat verka! Värktabletter måste jag ändå ta, men absolut inte den mängd jag käkat de sista dygnen....  Jag har heller ingen feber idag.

Jag har tandläkarskräck men nu längtar jag faktiskt (lite) till tandläkarn på måndag så dom får förinta tanden för gott.


Nu har Kajsa kommit hit från Ö-vik, så vi ska npog gå på loppis här nedanför vårt hus. Hon gillar också loppisar. Så kul det är!!

Av Annica - 10 juni 2010 22:47

Försöker andas... In genom näsan, ut genom munnen, in genom näsan, ut genom munnen.... Men vad hjälper det??Liks förbannat håller mitt ansikte på att sprängas.

Guuud, vad jag tjatar om denna smärta. Jag är ju säkert inte den enda på jorden som har besvär.... Men det känns bara sååå skööönt att få slänga ur sej. Då glömmer man bort det ett tag liksom.  Ska väl försöka lägga mej så småningom, men kan jag somna då? Får inte ta flera tabletter förrän kl 1 i natt sa sköterskan på sjukvårdupplysningen, men hur ska det gå? Det är ju 2 timmar kvar och jag har redan suttit i 1½ timme med smärta som gör att jag nästan dreglar.

Jag looovar, jag kommer garanterat att gå till tandläkarn så fort jag får besvär nästa gång!!!! Det här är ju för fan olidligt!!!

Av Annica - 10 juni 2010 19:04

Innan vi åkte till Kramfors idag så fick jag en akuttid hos en privattandläkare. Han tog lite bilder på min s k tand och utdömde den totalt.

För det första har jag en kraftig infektion i käken. Inte undra på att jag har ont från hakspetsen och upp mot örat!!  Själva roten på tanden höll på att ruttna upp. Ja...han sa faktiskt så. Va´äckligt!!!! Med nåt ruttet i truten!

Så innan dom kan göra nåt åt tanden måste jag nu äta antibiotika i 10 dar. ag har en tid på måndagmorgon så han ska kolla en gång till då. Han sa att det var ju inte mycket att rotfylla eftersom den håller på att ruttna bort. Så det enda raka är nog att ta bort den. Jaa, gör vad du vill, sa jag, bara jag slipper värken. Det gör ju sååå ont att jag grinar ju!


  

Så här fint svullen är jag i ansiktet. Inte så vackert....T o m ena ögat är mindre. Så jag hoppas att detta blir lite bättre tills på måndag, så dom kan förinta den för evigt! Sen kommer jag att fortsätta gå hos den här tandläkaren. Folktandvården kan ta sej nånstans...


Nu ska jag vila lite, har tagit smärtstillande....  =)

Av Annica - 10 juni 2010 08:59

Har jobbat natten på Aspen i natt. Det var längesen jag jobbade natt, blev påmind om att trivdes nog ganska bra med det.

Min tand har gjort sej påmind ett par gånger i natt, men inte så att jag inte stog ut. Men när jag kom hem i morse!!!!!! Jädrar i min låda vad det bultade. Hela käken blev avdomnad nästan, och värken gick ända upp till örat. Så fruktansvärt!! Jag satt vid köksbordet och tårarna bara sprutade, så jäkla ont det gjorde!!.

Ringde folktandvården igen och fråga om jag inte kunde få komma så snart som möjligt och betala senare. Har du ingen att låna av? fick jag till svar. Du kan ju ringa soc och fråga om du kan få bidrag, kom det sen. Vad sitter det i???

Slängde på luren i ren ilska och ringde Hans Persson. Fanns ingen tid förrän på måndag morgon om det inte dök upp nåt återbud i morgon förmiddag. Betalningen? Jodå, den kunde jag dela på tre gånger. Inga problem!! Mycket trevlig och tillmötesgående. Jag ringde tillbaka till folktandvården och sa att jag behövde ingen tid hos dom, för jag väljer en annan tandläkare. Jaha, då så... sa hon bara. Jag ska inte skriva vad jag tänkte om henne, för då blir jag väl anmäld..... Så jag får kurera mej med Corsodyl och värktabletter tills på måndag. Undrar bara om jag klarar av att jobba i helgen? Får se hur dagen blir....


Nu ska jag ta och göra mej i ordning för att åka till Kramfors. Simons tjej, Katija, tar studenten idag så då åker vi dit och uppvaktar. Jag får väl vila när jag kommer hem. Har inte sovit nåt efter nattpasset heller, så jag lär vara totalt död i kväll...

Av Annica - 9 juni 2010 16:38

Jaha...då var man till tandläkarn i går...  Fick en lite fin rosa tandborste med mej hem och några broshyrer om hur jag ska borsta tänderna. Jag hade tydligen ett inflammerat tandkött och väldigt mycket tandsten.  Den trasiga tanden fick jag ingen tid för förrän den 29 juni. Mmm, får väl stå ut till dess.

I morse vaknade jag 04.15 med världens jäkla tandvärk!! Det gjorde sååå ont att tårarna kom... I med 2 Alvedon och en Diclofenak och i säng igen. Somnade väl en stund innan jag fick kliva upp och göra samma igen... Sen sov jag faktiskt till  klockan 16.00.   Har väl lite småont nu också men inte så att jag inte kan stå ut. Jag ska jobba i natt, därför har jag sovit, eller försökt i alla fall.

I morgon ska vi åka till Kramfors på Katijas student. Så det blir inte mycket sovet i morgon, men jag börjar inte förrän 13 på fredag så jag har tid att ta igen mej lite. Sen jobbar jag kväll lördag och söndag också. Det är bra att man jobba.

Ska göra mej lite "varma koppen" så jag får nåt i magen. Det är väl det som jag får i mej nu. Så slipper jag tugga, för det gör så förbaskat ont om jag bara råkar nudda den jäkla tanden med nånting. Ja...det som är kvar av den...

Av Annica - 4 juni 2010 13:04

Nu ligger lille Niklas och sover äntligen. Vi har varit på habileteringen idag och "jobbat" och han blir så trött efteråt. Från början av tiden vi är där funkar det ganska bra, men när det gått ca 40 minuter då börjar orken att svikta.

Som vanligt gick på fiket sen och Niklas tog som vanligt sin stora bulle, pepparkaka och en festis. Det går undan nu när han väljer fika. Han väljer alltid lika. Jag nöjde mej med en liten sallad och cappucino.


Det är inte så långt mellan sjukhuset och mitt nya jobb (där jag vickar) så vi trotsade stormen och tog en prommis dit ner. Jag fick ändå bära honom efter halva vägen, han var sååå trött. Har nämligen lagt bort mina glasögon  - igen!!  Tänkte att dom kunde vara på jobbet.... men inte det. Hm, får fortsätta söka hemma då. Min 10-årige son frågade om jag inte kunde köpa ett sånt där snöre som man fäster glasögonen i, då behövde jag ju inte tappa dom. Hm, tror inte det...känns inte som om jag skulle vilja ha mina brillor dinglande på bysten.

Fast i och för sej...då slipper jag ju irra runt som en tok och leta dom jämt och ständigt. Kanske jag funderar i alla fall på det. ;)


Jag blev uppringd i onsdags på mobilen och fick förfrågan om jag ville börja jobba på demensboende. Så 2½ timme senare befann jag mej på Aspen, som det heter, inkastad utan inskolning. Hahaha ja, det funkade det också. Jag har jobbat med samma förut så själva jobbet i sej kan man. Det är ju det att man inte känner brukarna riktigt, men det brukar gå ändå ganska fort att lära känna dom.

Så nu har jag jobbat onsdag och torsdag, och har fått både lördag och söndag också. Jag kommer inte gå på nån egen rad, utan jag kommer att bli inringd, men jag är inte orolig för det. Jag kommer säkert att få många samtal... =)

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards