Direktlänk till inlägg 16 april 2010

"Finfrämmat"

Av Annica - 16 april 2010 14:40

Vilken jädra storm!!!!  Det är ju knappt man kan gå ut ju. Men "småtjejerna" måste ju ut och göra i från sej så det är ju bara att traska i väg.


Hade "finfrämmat" i går.... Min äldsta son tittade in en snabbis. Han hade varit på arbetsförmedlingen och skrivit nå papper.

Sen hämtade han en väska från källaren och packade mer kläder att ta med sej. Så nu har vi snart bara två barn hemma...  Och dom börjar ju också bli stora. Det märker man på Alexander. Han blir 10 i år. Man märker att hans humör förändras. Från att ha varit superglad så kan humöret ändras på två sekunder och han blir jätteledsen - för ingenting...  Det är inte lätt när saker och ting händer i kroppen som dom inte förstår. Dom är ju ändå barn fortfarande och länge till. 

Och lilla Niklas som ska börja skolan till hösten... Vi var dit i onsdags och kikade på grundsär. Jättefint! Där kommer han och trivas. Så nu ska vi bara fundera ut om han ska börja förskoleklass eller år 1. Han blir ju 7 år så egentligen ska han börja i år 1. Han har en kompis som är ett år yngre som också ska börja där, och hon ska börja i förskoleklass. Så jag har väl fundering om dom ska få följas åt.

Eftersom alla barn är skolbarn till hösten blir det nog att jag börjar jobba igen. Ekonomin kräver ju det också... Vet inte vart ännu, det återstår att se... 

Hade ett tag tankar på att läsa till USKA, men som läget har varit dom sista månaderna så har det fallit bort. Har inte haft ork att ta tag i det. Men kanske nästa år då. 

 
 
Millan

Millan

16 april 2010 22:13

Tack snälla Annica! Bloggen e en kul liten hobby! Kommer du nästa söndag? Vore sååå kul... ta med Nettan!!!

http://millanholmberg.bloggagratis.se/2009/08

 
Tessa

Tessa

16 april 2010 23:40

vad längesedan jag var inne här och läste, har inte mått så där kanonbra... ja barnen blir äldre och flyttar men så länge inte vi blir äldre och flyttar är det ju bra ;)

http://tesza.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards