Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Bakmaskin

Av Annica - 14 april 2010 18:25

Ja, idag var det ju lättsamt med maten, slapp tänka ut nånting alls. Alexander ville ha pannkaka, så då fick det bli så. Niklas bara älskade pannkaka förut men nu tycker han att det är så där... Han äter hellre fisk. Och det gör jag med om jag fick välja.

Ungarna älskar pannkakan när jag gör den med havremjöl:


2½-3 dl havregryn som jag mal i en liten mixer till mjöl

2 dl vetemjöl

ca 8 dl mjölk

4 ägg

salt


Och det är fatkiskt mycket godare när man gör mad havregryn. Man kan kju ha hela också, men då måste man nog låta det stå och svälla en stund.


Samma blåsiga väder idag. Men torrt blir det !!!  Det har ju torkat otroligt fort med tanke på hur mycket snö vi hade. Jag trodde vi skulle ha snön kvar till sista april. Men snart så är den borta. Skööönt!!! Tycker barnen också...


Är det nån som äger en bakmaskin? Använder ni den? Eller var det bara från början när ni skaffade den? Är den svår att rengöra? Blir det gott?


Jag har nämligen funderat på att skaffa en bakmaskin. Vissa säger " Gör inte det, du kommer aldrig att använda den" Och andra tycker den är helt suverän! Jaha....vem ska man tro? Så är det nån som har erfarenhet av en bakmaskin så hojta till får jag höra vad du tycker.

 
 
Ingen bild

Sandra

14 april 2010 21:39

ibland finns svaren närmare än man tror, prata med moster din i långsele!! ;-)

 
Cia

Cia

15 april 2010 21:39

hej vännen!
ja du tiden springer ifrån en kan jag tycka.
Jo jag hade en bakmaskin och jag använde den ända tills den brann. Men bara för att sätta degarna, tyckte inte brödet blev lika bra när det gräddades i maskinen. de blir så höga och korta liksom och skorpan blir rätt hård. att bara slänga ner ingredienserna och arbeta ihop och jäsa var den helt superb till.
Kramiz

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Tessa

Tessa

16 april 2010 23:42

Bra att du frågar, ska kolla om du får fler svar för jag funderar också på en bakmaskin...

http://tesza.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards