Alla inlägg under december 2009

Av Annica - 6 december 2009 01:46

Sanna har varit här i kväll, Nettan och barna har ätit middag med oss så dom blev kvar och sov över. Vi gjorde tacos tillsammans och tog det vi hade var och en från sitt. Skönt med lite sällskap så man slipper tänka så mycket. Tankarna mal ju i alla fall men inte lika mycket som om jag skulle suttit ensam....


Vi har suttit och tittat på "Flickan som lekte med elden". Bra film, men jag vet inte...tyckte nästan första vr bättre. Men hon är ju en suverän skådespelerska, Noomi Rapace. Precis som sin bror Ola. Också jätteduktig.


Och nu ska man försöka få lite sömn om det nu går. Känns som om jag inte kommer att somna på flera timmar. Det är ju på natten allt elände dyker upp i hjärnan, och man får dessa konstiga drömmar...

Men måste ju ändå försöka sova...får väl ligga och blunda om inte annat...

Av Annica - 5 december 2009 19:44

Det känns som om luften har gått ur mej....

Hjärtat bankar och det gnager i bröstet....

Kan inte tänka på nåt annat....

Det maler och maler....

Jag skulle inte veta....

Kan inte ta mej mej för nånting....

Har köpt en Alladinlåda....

Man blir lycklig av choklad hörde jag nånstans....

Av Annica - 4 december 2009 01:55

      Lite bilder på vår "lilla" familj:


    

Här är pappa Roger som gör sina världsgoda hamburgare.

På den andre bilden myser Mindi i husses knä.


      

Och jag själv... Den första bilden är några år. Jag är så sällan med på kort själv eftersom det är alltid jag som håller i kameran. 

Bild två har Alexander tagit när jag försökte vila en dag...


     

Min dotter Sanna, -89.

Ibland är hon blon och rätt som det är ska hon va brunett...


    

Min son Simon, -91.

Han är blond, men han tar ju bort allt hår... :(


    

Rogers dotter Kajsa, -88.

Samma här: ibland blond, ibland brunett.

Numera jämt brunett


    

Rogers son Joakim, -90.

När han var liten ville han bli aktiemäklare...


  

Våra gemansamma barn

    

Alexander -00

    

Niklas -03


Vi har en underbar familj!!


  

Av Annica - 3 december 2009 23:10

Niklas har varit hemma i dag också. Fast liiite bättre på kvällskvisten blev han. Men så är det väl?


Han har haft fullt sjå med elektrikern som varit här nästan hela dan. Han skulle kolla allt han gjorde och följde honom vart än han gick. Men Stefan, elkillen, han är sååå himla lugn. Han låter Niklas sitta där och kolla och låter honom hänga i hasorna. Han har varit här ganska mycket och fixat med vår el genom år av ombyggnad så han känner ju Niklas...  Jag kanske ska komma till varför han var här...

I fjol strax innan jul började vi (läs Roger) med vår nya hall. Vi byggde in vår farstubro, så det fick bli hall där vi har ytterkläderna och sånt... Men det blev liksom aldrig färdigt i nya hallen. Men i somras blev det lite fart igen...och sen fes det av...  Nu är det ju så att det är ju ganska kallt ute, och vår golvvärme i nyhallen har inte varit inkopplad. Förrän idag! Ni må tro va härligt det blev på golvet. Nu kan man ju stå där och hjälpa barna på med ytterkläderna utan att ta på sej skor själv för att det var så jädra kallt om fossingarna. Så nu är det bara lister kvar.


I gamla hallen då...den står som den står. Där ytterdörren satt har jag hängt för en gardin för att slippa se "hålet". När vi tog bort den inbyggda garderoben vi hade i gamla hallen, blev det ett perfekt litet rum där Niklas har en dal av sina leksaker. Resten har han på sitt rum på övervåningen. 


För tre år sen ville Roger promt börja med vardagsrummet, strax innan jul. Jag kommer inte ihåg hur nära inpå julen det va, men nära var det. Det gamla golvet skulle bort och in med ett nytt, tapetsering och målning skulle göras. Det blev klart några dar innan jul, men det skulle ju fixas till och pyntas också...


För två år sen, sex veckor före jul, då satte han igång med köket. Köket?? Vart ska jag hålla till om jag skulle vilja baka eller laga nån julmat då? Vi fick låna nån gammal spis av en kompis till Roger som tog evigheter innan den plattorna blev varma ens en gång.  Några dagar före jul blev vi färdiga...


I fjol blev det då vår hall.


I år, för ca tre veckor sen, kommer han och säger att nu ska vi göra i ordning "gamla" hallen. NEEEJ!!! Inte en jul till!! Nu fick de allt va nog. Jag sa "Stopp". Har vi haft hallen så där i ett års tid, ja då kan vi vänta ett halvår till sommaren innan vi gör nåt åt den...eller...?  Så det blev ingen julrenovering i år. Och det går så bra så! Och det ska inte bli nån nästa år heller.


Skit, skit, skit! Nu har jag glömt att ringa min pappa idag...han fyller år...  Jag får ringa tidigt i morgon bitti istället. Pinsamt, pinsamt!


Maggan, min goa granne hade beställt ett grattiskort som jag skulle göra till på lördag. Och jag vet inte vad jag fått det ifrån, men jag antog att det var en tjej som skulle ha kortet. Så jag gjorde ju ett kort som passar till en tjej. Var upp och skulle lämna det och får frågan: Tror du han vill ha en tjej på kortet? Jaha? stod som ett frågetecken först... sen gick det in! Fasen!

Ja, ja...får göra ett nytt i morgon.


Kortet la jag in på  mamis-kort. Bara att kika!


Go´kväll!


Av Annica - 3 december 2009 23:06

Vinn ett presentkort hos Best Kids på 300 :-

 

Tävla HÄR

Av Annica - 2 december 2009 12:25

Var det då dags  igen? Niklas har haft öronvärk i natt, så han har fått vara hemma idag. Han var så slut i morse så... 

Han är så duktig att säga till nu att han har ont nånstans. När han var mindre fick man ju gissa sej till vart han kunde tänkas ha ont.


Vi skulle ha varit och hämtat hans nya skor hos ortopeden idag, men vi fick en ny tid den 15:de. Ska bli spännande  med dom nya skorna. Dom förra skorna han fick skulle han absolut inte ha. För det var ju inte hans! Det är likadant när vi ska på en skoaffär och köpa skor. Totalvägran!  Men det kan ju gå bättre nu när han är lite större...får jag hoppas.

Av Annica - 1 december 2009 22:09

  Jag har varit på vernissage idag på Niklas förskola. Det bjöds även på kaffe, en jättegod chokladkaka och pepparkakor föreställande dinosaurer.  Först tog man sej lite kaffe och sen gick jag  runt och kollade på utställningen. Jag försökte få Niklas med mej när jag kikade runt, men det hade han ingen lust med. Han gick och satt sej i bokhörnan och tittade i böcker. (han är en riktig bokmal)

En påtår fick det bli efter jag sett hälften. Ropade på min son som inte alls ville göra mej sällskap. Nu satt han och ritade....

    

      

     

När vi skulle gå hem ville han inte alls gå hem. Och i morse ville han inte gå dit... ;) Efter mycket om och men så gick han med på att gå hem. Och han var nöjd med det.

  

På hemväg hittade vi en loppis. (mitt emot Konsum) Där köpte jag en jättefin adventsljusstake. Jag som inte hade nån!! Vilken tur! Så nu har vi satt i de fyra ljusen...         

        

Av Annica - 1 december 2009 16:53

Det finns en quiz på facebook som heter "Hur dum är du?" Och då är det en bild på ICA-Jerry.... Varför då? undrar jag. Där tog jag väldig illa vid mej... Nej, jag blir riktigt förbannad faktiskt!!!! Menar dom att ICA-Jerry är "dum", eller menas det att dom med Downs syndrom är det? Det skulle ju ha varit ICA-Ulf då istället.... Vilken löjlig rollfigur! Hur kan han gå med på att spela den karaktär han har. Jag skulle ALDRIG gjort det. Nog för att han har en rollfigur som inte är så smart, men nu tycker jag nästan att det känns lite mättat nu. Jag blir lite less på att han inte "fattar nåt".  Allt måste vara lagom....

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards