Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Normala människor

Av Annica - 20 januari 2012 15:01

Jag har varit ganska mycket på sjukhuset med Niklas emellanåt. Och där vistas det ju så klart alltid många människor. 

Många av dom tittar på Niklas när han springer omkring och hoppar och står på bänkarna istället för att sitta. Dom ger mej ett leende och man ser på detta leende att dom tycker han är söt och rolig. Ögonen ler med munnen.


Sen finns det dom som tittar med en annan blick...  En blick som tittar lite snett och tycker förmodligen att han är ouppfostrad. Eller att han hörs för mycket. (för han hörs verkligen) Men han har ju roligt!! När dom upptäcker att jag ser att dom tittar får man ett leende ibland som är lite menande. Och där följer inga ögon med i  leendet. Då glor jag bara tillbaka!


Nästa kategori är dom som tycker synd om mej.... Det ser man också på deras ögon. (mycket man kan upptäcka i en blick) Dom tittar på mej och blicken säger ungefär att det är lite synd om mej som har ett sånt barn...


Niklas hejar på många. Men inte alla hejar tillbaka. Då blir han lite förvånad... När han sätter sej bredvid nån så skruvar sej en del , men dom flesta börjar ändå prata med honom. Och han svarar på sitt "språk". Och dom fortsätter prata. Då blir man glad.


Min son kom just med sin dotter Miira. Och i Kramfors där han bor så finns det ett boende i närheten av hans hus. Dom brukar heja på Simon högt och tydligt och Simon hejar tillbaka.

När sonen berättade det så säger han:

"Det är ju faktiskt dom som är normala människor, om man nu ska prata om normalt. Som hejar på alla dom känner för. Som inte har några fördomar eller nåt..."


Det tyckte jag var så bra sagt!


Kram på er!!

 
 
Dan Syndrom

Dan Syndrom

20 januari 2012 22:29

Bra skrivet, intressant hur olika människor bemöter andra. Vad kostar det att säga hej till en glad kille liksom?

http://www.dan-syndrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards