Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Ett barn.....

Av Annica - 17 augusti 2011 11:05

Har sovit ganska bra. Låg och funderade på vad jag behöver i min ryggsäck innan jag packar om. Så nu är jag på det klara på vad jag behöver....


Tittar på TV:n och lyssnar på när dom pratar om dom stackars mobbade barnen som behandlas ännu mer illa genom att dom måste byta skola. Förstår inte...kan de va så svårt att bara ta dom elaka barnen som mobbar i stället för dom utsatta??

Fast egentligen....finns det verkligen elaka barn? Man undrar vad "mobbarna" har gått igenom tidigare i sitt liv innan dom börjar mobba. Dom kanske har föräldrar som inte bryr sej om dom. Och bryr dom sej så är det genom slag, svordomar eller kränkningar.... Vad vet jag? Men att barn skulle vara elaka medvetet kan jag inte ta till mej. Barn kan verkligen vara grymma mot varann, men det måste ju bero på nånting. Ett inlärt beteende? Barn tar ju faktiskt efter sina föräldrars beteende.


När mina vuxna barn var barn och tonåringar så hade vi ofta, det folk kallar "problembarn", hemma hos oss. Det var hur fina ungdomar som helst. Blir dom bemötta med vänlighet och en normal samtalston så får man det tillbaka. Ibland behövde dom bara ett "break" hemifrån. Lite distans....

Så gjorde min son också. Han bodde hos sin lärare en period, samtidigt som jag hade hans kompis boende hos mej. Kan väl tyckas lite konstigt för vissa, men det var för ungdomarnas skull. Dom mådde bra av det just då.

Alla har vetat att mitt hem alltid stått öppet för den som behöver. Det är nånting jag är stolt över!





Ett barn 

/Dorothy Law Holte

 

 

Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma

Ett barn som får stryk lär sig att slåss

Ett barn som hånas lär sig blyghet

Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete

Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende

Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod

Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta

Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa

Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet

Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro

Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig känna kärlek i världen


   

 
 
Ingen bild

C

17 augusti 2011 19:16

Annica, du ä en sån stark å fin å underbar människa!!! Jag hade mer än gärna bott hos dej ;) Nej men jag menar att du hade jätte gärna fått vare min mamma.. eller att du är en underbar mamma som bryr dej om dina barn! Du ä en sån där svärmorsdrömm.. En sån där människa man skulle vilja vara själv liksom :)

Annica

19 augusti 2011 13:02

Tack snälla du!! Va glad jag blir!! Det värmer så otroligt. Bamsekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards