Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Jul mitt i sommar´n?

Av Annica - 6 juli 2011 11:06

Vi är mitt i sommaren och jag tänker på jul! Fast egentligen är det inte julen i sej som jag tänker på utan det är barnen som har skilda föräldrar jag tänker på i första hand.  Detta hattande för barnen fram och tillbaka... Föräldrar som klumpigt uttrycker: "Det är min jul i år..."  Va??!!  Det är väl barnens jul! Vi ska väl se till att barnen har en härlig jul med familjen. Då spelar det ingen roll om det är hos pappa eller mamma eller grannen .....osv.... 

Jag kan inte riktigt ta det där med "min vecka" eller "min jul". Det är inte barnens fel att föräldrar går skilda vägar!


Varför jag kom och tänka på just julen är att min farmor och farfar var skilda innan jag föddes. Dom har alltid kommit sams tillsammmans med sina respektive. Vi barn har alltid haft farmor och farfar och deras "nya" med på jular, födelsedagar och alla andra högtidsdagar. Jag var inte van annat. Många tyckte säkert att det var konstigt att dom umgicks.....

I dag är jag själv skild och tänker som min farmor och farfar. Allt groll som vi vuxna har gått igenom får man lägga åt sidan. Jag tycker att många skilda idag visar sina egna känslor "för mycket" när barnen är med.


Jag vet att det inte funkar i praktiken att "umgås" med sitt ex för barnens skull. Det är synd! Barnen skulle må bra av det. Och som sagt: Det ÄR INTE barnens fel!


Jag tackar min farmor och farfar, som tyvärr inte finns bland oss längre, för att dom gett mej, faktiskt en bra syn på skilsmässa. Hur man kan lösa saker och ting ändå ganska bra.  Att man får lägga sin egen egoism åt sidan!


Barnen är ju det bästa vi har och vi vill ju att dom ska va lyckliga? Trots en skilsmädda.......


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards