Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

80-tal och moderna grejer

Av Annica - 7 januari 2010 20:26

Har ätit en gammal 80-talsrätt i dag: kassler med ananas och ost gratinerat i ugnen med en gratäng till. (som inte blev riktigt färdig, men god ändå...) Men sååå gott!! En underskattad maträtt. Barnen bestämde hamburgare i går, Roger kasslern idag...vad ska jag hitta på i morgon då? Då måste ju jag få bestämma? Tror jag ska ta fram lite älgkött ur frysen. Det är aldrig fel.


Kvicksilvret på termometern har krupit uppåt en bit, men bara med några grader. Det är fortfarande kallt ju! -26!!  Jag och grannen skulle så stort börja promenera igen, men det går ju inte i den här kylan.  Så vi hoppas det kan gå upp till -20 i alla fall, för då kan vi ju ta våra prommisar.



Moderniteter i all ära, men ibland blir jag bara sååå galen när det blir problem och man inte förstår vaaad som är problemet och att man kan faktiskt inte lösa problemet heller.

Men jag kunde själv idag!!!!  Vår ismaskin fick spader i kväll. Hade tagit för mej lite is och skulle sen ta vatten. Så långt gick det ju bra. Men när jag tog bort glaset så bara fortsatte det att komma vatten!!!!.. Hämtade en tillbringare . som ganska snabbt fylldes. Alexander kom med en till som vi skiftade med. Jag höll under så att inte vattnet rann på golvet, Alex tömde....

Ringde samtidigt till Roger i panik (han satt i Övik och kollade på hockey. Hur glad blev han att jag ringde o störde?)  Med telefonen fastklämd vid axeln så fortsatte vi fylla/tömma tillbringare. Till slut slet jag upp dörren till frysen och vips så stannade vattnet. Drog ur några filter och satte tillbaka igen. Nån knapp lös rött och pep, tröck där också. 

Och sen funkade det!!!!! Då var det dags att torka vatten från golvet också. Kajsa som kom idag var snabb med handdukarna!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards