Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Ny tand hos tandläkarn

Av Annica - 20 november 2009 19:26

I dag har Alexander varit till tandis.Och jag kan försäkra att han är mycket duktigare än sin mamma... (ja, för hon går ju inte ens dit) Han gapar sååå stort utan att ens fråga vad som ska göras. i och för sej behöver man väl inte igrågasätta vad som ska göras eller hur det görs, farbror tanddoktorn vet nog hur det ska va.  De få gånger jag går till tandläkarn så ska jag veta allt i detalj vad han gör. Hemska tanke....

I alla fall, så skulle det bara fyllas på i en av Alex mjölktänder. och det gick väl på ca 8 minuter. Och när vi skulle gå därifrån så råkade jag få se en ny liten taggig tand i munnen på Niklas. Bakom hans ena framtand i nederkäken.

Inte nu, tänkte jag med blandad förtjusning. Han är ju bara sex år....

Tandsköterskan frågade vad som hänt. (efter mitt utfall...)  Han har fått en tand, utbrister jag. Ja, men hur gammal är han då? Det är väl dags för honom att tappa tänderna? Jo, visst....det är ju dags....  Men det blir så påtagligt att nu är han "storkille". :D

Jag får väl hoppas att mjölktanden lossnar snart, för den har han ju som sagt inte tappat än...men den nya kanske trycker ut den gamla?


Näe, snart börjar "Idol", så kanske man ska förbereda sej i soffan....?

 
 
Cia

Cia

20 november 2009 21:51

Mina barn är likadana. Sätter sig bara sen får käftis göra vad de vill, t o m borra. En annan behöver nästan lugnande varje gång det är dags.
Jodu skit i rören var det minsta man kunde säga. Rörkillarna kom i eftermiddag och fick loss en hel hink med "skit" så det var bara att ställa upp på vädring och traska ut det.
Snart dax att sätta upp stjärnorna och börja förbereda julens ankomst och hos oss blir det att pynta tidigt för efter den 11e ligger jag med benet i högläge och knaprar praliner(citodon)
Kramiz

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards