Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Trött lilleman

Av Annica - 17 november 2009 21:22

Idag när Niklas slutade förskolan så åkte vi direkt upp till habben. Men det var ingen hit att göra det den tiden på dan... Han var sååå himla trött (han brukar ju vila när han kommer hem) Han satt och "fjompa" sej när han skulle göra övningarna, och kastade saker på golvet. Men med glimten i ögat förstås.

När han fick höra att han skulle få gå till bollhavet efter han hjälpt till att städa, då kom det stooora leendet fram. Då glömde han bort att han var trött.


När vi kom hem efter 1½ timme där uppe så hade Roger förberett pannkakssmet. Niklas var så trött att pappa fick mata... Sen la han ner huvet på bordet och höll på att somna så det fick bli lite "Emil i Lönneberga" ett tag. När han blev less på det så föreslog jag en sväng till Maggan (min goa granne) och då kom hans stora leende fram igen. Det gäller att dela upp "det roliga" så att han håller sej vaken hela kvällen. hehe


När vi kom hem hade Sanna kommit, lite mera roligt då. Sen kvällsfika och Sanna nattade honom strax före 20.00 Då var han så trött att ögonen såg nästan svullna ut på honom. Och jag tror han somnade ganska snabbt...


I morgon har vi tid hos ortopeden kl: 15... (åter igen på hans sovtid) men jag vet inte om jag ska försöka få en förmiddagstid istället nån annan dag för annars blir det ju samma visa i morgon.

 
 
Tessa

Tessa

17 november 2009 22:25

Jaa det är inte lätt att vara pigg jämt men att dela upp roligheterna är ju ett bra tips för att hålla en trött kille lite gladare :)

http://tesza.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards