Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Inga kuddar

Av Annica - 9 oktober 2009 07:54

Blev inga kuddar i går, ska försöka göra dom i helgen istället. Sen vill jag nog sy gardiner till vardagsrummet också. Jag har så mycket tyg nere i källaren som man kan göra så mycket av. Har börjat sy om mina gamla gardiner istället för att kassera dom. Alla mönster kanske man inte vill sätta upp, men dom flesta är helt OK. Om man tar sej en titt i Jotex så finns det ju vääääldigt många olikmönstrade gardiner och en del skulle jag inte vilja ha som fönstertrasa ens.

Mina höstfönster ska nog gå i brända orange toner, både i sovrummet och vardagsrummet. Jag gillar ju brända färger, lika mycket som jag kan ha knalligt med mycket färg....jag kan nog ha lite av varje... ;)


Blev inget Jessica för Niklas i helgen....hon skulle jobba. Han åker nog inte dit förrän sista helgen i oktober. Om det finns behov den helgen, kan ju inte ha honom borta bara för att.... Det känns inte bra. Han va inget i september heller. Men det blir lite så när hon jobbar helger och sen den helgen hon var ledig, då passade det inte oss...

För det har varit så sista gångerna att Niklas har varit borta när Roger varit borta, och det känns som om jag vill ha Roger hemma när Niklas åker iväg så vi får liiiite tid i alla fall tillsammans.  Men det går sååå bra att han är hemma också.  Jag kan fortfarande känna ett litet stick av dåligt samvete när han åker, får lite ångest så där...

För jag anser ju att jag tar hand om honom bäst!!! Men han tycker det är jätteroligt att åka. För att trösta mej själv så brukar jag säga att det är Niklas som behöver avlastning från oss.... ;)


Neej...måste ha lite kaffe nu innan jag sätter igång (hade tänkt ta en städhelg om Niklas åkt, men det tar vi sen nån gång...) 

 
 
Tessa

Tessa

9 oktober 2009 12:50

Det är nog bra för barnen att få lite semester från oss gamla tråkiga vanliga föräldrar i bland ;-) speciellt om de inte sover borta hos kompisar osv.

http://tesza.bloggspace.se

 
Cia

Cia

9 oktober 2009 19:53

Hade avlastning 1 helg i månaden till Micke och du må tro han njöt den helgen. Ingen trött, utarbetad mamma utan ngn som hade ork, energi och glädje hela tiden. Inte en massa måsten så det är min erfarenhet mer barnets behov än föräldrarnas som uppfylls med avlastningshelger.
Hade inte orkat vara en bra mamma utan det/Kram gumman

http://www.ciabel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 19 maj 2012 23:46

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni? ...

Av Annica - 6 februari 2012 01:12

**************************************   Jag flyttar bloggen hit för att se hur jag trivs med det!     ************************************* ...

Av Annica - 30 januari 2012 19:18

Jag fattar inte!!!! Är det verkligen meningen att man måste ställa sina soppåsar ute på balkongen för att soptunnorna inte töms???? Det är inte första gången det händer. Det var likadant före jul....och efter....och flera gånger till. Nu har jag fått...

Av Annica - 28 januari 2012 18:34

Jag hade så mycket i huvvet som jag skulle skriva ner.....   ....men nu är det bara tomt....   EKO...EKO...EKO...EKO...EKO...EKO ...

Av Annica - 27 januari 2012 15:38

Vad man mår dåligt när barn inte äter.....   Miira har ätit jättedåligt idag. Jag har provat det mesta men ingenting vill hon ha.   Tidigare på eftermiddan så rotade jag i skafferiet efter kaffe som jag skulle fylla på. För att komma åt den...

Amor Vincit Omnia


Skriver om det som för tillfället dyker upp i mina tankar...

SELECT LANGUAGE

MINA INLÄGG

 

KATEGORIER

ARKIV

ANTAL BESÖKARE

free counters

TITTA GÄRNA IN HÄR

TIDIGARE ÅR

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards